Francizorii incep sa devina din ce in ce mai creativi atunci cand vine vorba de extinderea francizei, acestia venind cu idei din ce in ce mai variate pentru a-si atrage eventualii cumparatori.
In unele cazuri, acestia acorda discount-uri semnificative angajatilor din cadrul francizei care vor sa devina viitori proprietari ai acesteia. O alta idee este introducerea unei versiuni speciale a conceptului, adresata celor care cauta o franciza part-time pentru a-si mari veniturile. Un alt model este oferirea unei garantii prin care cumparatorii isi vor recupera banii.

O data cu dezvoltarea din ce in ce mai mare a francizelor traditionale, dar si cu aparitia altora noi, francizorii aplica diverse tactici pentru a-si asigura longevitatea si succesul propriilor afaceri.

Discount-uri pentru angajati

De exemplu, compania americana Dwyer Group incurajeaza angajatii care lucreaza in cadrul unei francize a companiei sa devina ei insisi proprietarii acelei francize. Astfel, angajatii care lucreaza in cadrul francizei Mr Appliance a companiei pot beneficia de un discount de 10% din costul initial al francizei, care ajunge la 45.000 de dolari, daca mentin aceasta franciza cel putin 2 ani si au succes. Acest discount oferit de companie poate ajunge si pana la 75% in conditiile in care proprietarul acesteia ramane in afacere timp de 7 ani.

“Scopul acestui model este atragerea in randul francizorilor a fostilor angajati, care au deja experienta, probabilitatea ca acea fanciza sa aiba succes crescand considerabil”, este de parere Mike Bidwell, prededinte la Waco, subsidiara din Texas a Dayer Group.

Mark Liston, director de recrutare al Valpak Direct Marketing Systems Inc., companie care are ca obiect de activitatea publicitatea prin posta, afirma ca o data cu inasprirea concurentei, directorii au inceput sa se intrebe: ”Ce trebuie facut pentru a aduce oameni talentati care sa devina viitorii francizori?”

Raspunsul: lansarea unui program “castiga-si-invata”, care isi propune sa caute viitorii antreprenori chiar printre absolventii de colegiu.

Reprezentantii de vanzari care au obtinut performante excelente timp de 3 ani se pot califica pentru a primi cei 50.000 de dolari, atat cat este costul initial al unei francize Valpak. Alternativ, compania va contribui cu 10.000 de dolari, fie pentru a-l ajuta la plata colegiului, obtinerea unui MBA sau pentru plata unei viitoare francize. Valpak face afaceri cu numerosi francizori. Deci, gandirea este ca un francizor care a fost ajutat de companie poate foarte bine sa devina un eventual client.

Garantia de returnare a banilor


Pentru a-si accelera planurile de expansiune si pentru a reduce nesiguranta eventualilor francizori, cu privire la cumpararea afacerii sale de vopsit masini, Maaco Enterprises Inc a introdus de curand o propunere extraordinara: daca dupa primul an fancizorul nu a atins un anumit nivel al vanzarilor chiar daca a operat o afacere de “prima clasa”, compania isi va cumpara afacerea inapoi. Exista anumite conditii, inclusiv folosirea procedurilor de vanzare pentru a plati mai intai imprumuturile si orice bani datorati Maaco.

Prededintele companiei, David Lapps, se asteapta ca in mediul curent de creditare garantia Maaco sa determine bancile sa acorde imprumuturi francizorilor “mult mai confortabil cu investita care este cumva subscrisa”.

Intre timp, un al francizor, Homevestors of America, care cumpara, repara si apoi inchirieaza sau vinde case pentru o singura familie, a venit cu o ideea de franciza part-time.

In loc de costul traditional de 50.000 de dolari al unei francize, asa-numitii francizori asociati trebuie sa plateasca doar 12.000 de dolari. Si, spre deosebire de francizorii full-time, acestia nu au o cota anuala prin care sa fie obligati sa cumpere un anumit numar de case pe an. In schimb, ei vor trebui sa genereze cel putin 6.000 de dolari in taxe anuale pentru francizor.

“O problema sunt banii, a doua este timpul”, atunci cand vine vorba de piedicile pe care le vad eventualii francizori”, explica directorul executiv al companiei crearea acestei mini-francize.

Prima franciza clasica intrata pe piata romaneasca a fost McDonald”s, in 1995, iar in prezent cea mai mare retea dezvoltata in acest sistem este Fornetti, care primeste zilnic cinci solicitari pentru acordarea francizei.

In topul tarilor de origine a sistemelor de franciza exsitente pe piata din Romania, locul intai este ocupat de Statele Unite ale Americii, urmata de Italia, Germania, Spania, Marea Britanie si Franta.

Cele mai importante retele de franciza de la noi sunt in domeniul comertului, distributiei si serviciilor.

Pentru 2008, specialistii estimeaza o crestere a pietei cu 15-20%, pana la 1,5 miliarde de euro, numarul brandurilor care se preconizeaza ca vor intra anul acesta pe piata locala fiind cuprins intre 100 si 150.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Start Up »



Setari Cookie-uri