Denumirea buna a unei companii sugereaza mai mult decat descrie si are flexibilitatea de a supravietui schimbarilor neasteptate sau extinderii.
Produsele se pot duce si reveni, dar numele companiilor vor ramane mereu. Cand incepeti o noua companie, ganditi-va un timp pentru a alege un nume care sa distinga afacerea dumneavoastra de competitie. De altfel, chiar si cu cea mai buna idee sau inventie, clientii dumneavoastra pot avea un timp dificil pentru a va gasi pe dumneavoastra sau produsul dumneavoastra intr-o piata aglomerata.

Toti antreprenorii se confrunta cu o clasica dilema de marketing: Ei vor ca numele companiei sa spuna consumatorilor exact ceea ce vand, dar descriptivitatea numeste un nou loc Country Music Hall, Blues Center sau Music Palace poate crea confuzie cu alte nume de afaceri similare. In mod ironic, firme specializate in branding (The Brand Consultancy, Brand Design, Name Development) cad victime acestei greseli de abordare. Astfel de nume descriptive pot face dificila diferentierea de competitie.

Numele de succes ale companiei este sugestiv si nu descriptiv. Cand aplicam pe un produs, necesita imaginatie, o nuanta sau perceptie care sa determine natura bunului. Un exemplu ipotetic de nume sugestiv al unei companii este Sunshine Orange Juice (Suc de Portocale Pur), in care Sunshine sugereaza naturaletea sucului de portocale pe care firma il vinde, fara o descriere imediata.

Chiar mai bine decat termenii sugestivi sunt numele arbitrare, care cuprind cuvinte obisnuite, iar cand sunt folosite pentru a identifica anumite produse, fara a sugera sau descrie un ingredient semnificant, calitativ sau caracteristic produsului. De exemplu, Amazon nu are niciun inteles, decat semnificant, atunci cand e aplicat vanzarilor de carti, Apple pentru computere sau Camel pentru tigari.

O alta abordare este de a pune un nume ciudat, unu care a fost inventat pentru scopul de a functiona ca o marca, cum ar fi Pepsi, Kodak si Exxon. Ceea ce face compania azi poate nu este necesar pentru ceea ce face maine, asadar alegerea unui nume arbitrar sau ciudat permite o viitoare flexibilitate. De cand Amazon nu mai are importanta in vanzarile cu carti, Amazon.com a putut sa se extinda in vanzarea de muzica, electronice si multe alte produse folosind acelasi nume al companiei. Un caz similar este Google, care are o flexibilitate nelimitata ca brand deoarece nu este descriptiv sau sugestiv de motor de cautare pe Internet.

Chiar daca evitati sa alegeti un nume de companie descriptiv, este o alta problema care trebuie luata in considerare: unele nume sunt atat de comune incat sunt lipsite de orice putere reala de marketing. Ganditi-va la nume ca Strategic Solutions sau Pro Express sau Business Advantage pentru un serviciu de consultanta. Ele au aceeasi lipsa de rezonanta in mintea consumatorilor.

In piata aglomerata de azi, marcile formate din mai multe cuvinte functioneaza mai bine decat cuvintele dintr-un cuvant. Daca un termen este descriptiv sau comun, un alt termen ar putea ajuta intregul nume sa iasa in relief. De asemenea, intregul poate fi mai mult decat suma acestor parti-DoubleClick sau RazorFish.
Folosirea unui nume arbitrar pot pune la o parte chiar si companiile mici sau in dezvoltare, nu doar cele mari. Pangea3 este o companie de servicii de outsourcing care foloseste povestea din spatele numelui pentru ca oameni sa-si aminteasca serviciul companiei.

Cand clientii intreaba despre derivatia numelui, ei afla istoria: Pangea a fost singurul supercontinent care a existat inainte ca separarea continentala sa formeze continentele lumii. A doua Pangea a avut loc cand transporturile in masa au reconectat oameni din continente separate, permitand comert global. In a treia Pangea, sistemele de telecomunicatii globale si Internetul au reunit electronic continentele si ocupantii acestora, facand granitele continentale si nationale irelevante, creand inca o data un singur supercontinent.
De la aceasta poveste, oamenii isi amintesc mereu cu ce se ocupa compania.

Este o poveste in spatele noii dumneavoastra afaceri? Daca nu, mergeti la planseta de desen si ganditi-va la nume sugestive sau ciudate care va ajuta compania dumneavoastra sa iasa din paisaj. Gasirea unui nume caracteristic va interesa consumatorii si va ajuta identitatea companiei dumneavoastra si sa se defineasca in piata saturata. Sustineti unicul dumneavoastra nume cu o publicitate creativa si obtineti un castig competitiv de la inceput.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Start Up »



Setari Cookie-uri