Prezente in cadrul evenimentului Global Entrepreneurship Week, care s-a desfasurat in perioada 17-23 noiembrie, unele din cele mai apreciate femei antreprenor din Romania au abordat tema succesului feminin in afaceri si a dificultatilor aparute in calea afirmarii acestora.
Femeia antreprenor nu mai este de mult o raritate in peisajul romanesc. Fie ca vorbim de arta, moda sau marketing, femeile antreprenor recunosc ca atentia la detalii, spritul creativ si implicarea in comunicarea cu angajatii sunt un atu intr-un mediu de business condus majoritar de barbati.

Surorile Ana si Irina Wagner au deschis, in 2005, magazinul de arta si decoratiuni Wagner, imbinand pasiunea Anei pentru portelanul pictat manual cu expertiza economica a Irinei. “Abia acum afacerea a devenit profitabila”, spune Irina, adaugand ca domeniul artei este unul foarte pretentios si atent la detalii, iar comunicarea cu furnizorii si clientii este esentiala.

Anca Mitu, fondator Privileg Catering, companie care ocupa prima pozitie in clasamentul celor mai apreciate companii de catering, a renuntat la cariera in invatamant pentru a incepe o afacere in urma cu aproape 12 ani.

80.000 de euro - pentru a porni o afacere in servicii de catering

“Am avut si ani foarte grei. Am inceput cu singurul lucru la care m-am gandit atunci si care nu necesita o finantare mare. Concret, am inceput cu niste sandwich-uri in propria bucatarie”, afirma Anca Mitu, director general Privileg Catering. Din 2003, compania s-a specializat in catering de evenimente.

Cu o investitie de 20.000 de lei la acea vreme, Privileg Catering a crescut odata cu piata, fiind printre primele companii care ofereau servicii de catering in Romania. “Nu am fost primii, dar cred ca eram intre primii 4-5 din piata”, adauga Mitu.

In 2006, compania a avut o cifra de afaceri de un milion de euro, urmata de dublarea acesteia anul trecut, iar marjele de profit ajung si la 25% pentru catering-ul de eveniment.

Deloc surprinzator, succesul lui Mitu se datoreaza si in mare parte atentiei pentru domeniul culinar, perfectiunii detaliilor, gradului de sofisticare si alegerii materiei prime – un business care se potriveste antreprenorilor de sex feminin. De cealalta parte sta sensibilitatea si emotivitatea, pe care femeile antreprenor trebuie sa le depaseasca in afaceri.

“Nu sunt un bun manager. Am facut eforturi mari sa nu pot lua decizii la nivel emotional. Un manager trebuie sa aiba obiectivitate si sa vad atat rezultatele bune, cat si pe cele proaste”, mai spune fondatorul Privileg Catering, pentru care educatia si increderea sunt cele mai importante. "Daca tu crezi ca esti cel mai bun, atunci si ceilalti te vor crede cel mai bun", spune aceasta.

Cristina Lazar, fost director general la Prestige Parfums si actualmente coproprietar al magazinului Aequilibrium din Capitala, concept multibrand care a adus brandul Salvatore Ferragamo in Romania, considera ca “noi am avut o sansa sa crestem odata cu piata”.

Fost distribuitor de produse cosmetice Coty, Lazar a evoluat in cadrul firmei Prestige Parfums, fondata in 2001, in care a detinut 40% din actiuni, in momentul exit-ului de anul trecut.

“Am crescut in numai trei ani de la 15.000 de euro la 3,5 milioane de euro, iar personalul de la 3 angajati la circa 50”, a enuntat aceasta. In 2007, Lazar a decis sa isi lanseze propria companie, dedicandu-se de aceasta data importului de parfumuri si cosmetice exclusiviste, cum sunt La Colline si Sisley.

Intr-un astfel de business primeaza educarea consumatorilor, adauga antreprenorul, care a convins italienii de la Salvatore Ferragamo sa isi faca intrarea pe piata romaneasca, printr-un magazin multibrand – un parteneriat prudent, in care Lazar detine 50% din magazin si isi asigura venituri din vanzarea de pantofi si genti.

“Daca vrei sa aplici doar ceea ce ai invatat, nu vei ajunge prea departe”, sustine aceasta, bazandu-se pe cunoasterea continua a pietei de lux, care resimte efectele crizei financiare la nivel international, traduse prin intarzierea colectiilor, investitiile precaute sau chiar amanarea acestora. Urmeaza o perioada critica, insa sezonul de iarna va impulsiona cu siguranta vanzarile de cosmetice si parfumuri, a dat de inteles Lazar.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Start Up »



Setari Cookie-uri