Nascut din ideea de a afla tot ce se petrece intr-un moment sau altul, cu o investitie de 35.000 euro, proiectul CalendarEvenimente.ro, lansat de Mastermind Communications, este, in opinia creatorului sau, Mihai Maties, "un fel de presa a viitorului".
“Calendarevenimente.ro este o calatorie in viitor. Un viitor sigur, predictibil, un viitor pe care il cream impreuna. Un viitor al informatiei si al cunoasterii. Un viitor al planificarii si organizarii eficiente’’ sta scris pe pagina de Internet a www.calendarevenimente.ro, la sectiunea Despre noi.

Proiectul a inceput sa functioneze o data cu debutul verii, la mijlocul lunii iunie, insa s-a lansat oficial la 1 septembrie, printr-o campanie de direct mailing si prin anuntarea in presa.

“Nu am avut un model anume atunci cand m-am ancorat in aceasta afacere. Este o idee proprie, unica, care nu a mai fost materializata pana acum. In afara de faptul ca vindem si bilete, ca alte site-uri specializate pe acest segment, Calendar Evenimente ofera, in plus, informatii detaliate despre diverse evenimente care au loc in Bucuresti si in tara”, a declarat, pentru Wall-Street, fondatorul acestui serviciu pus la dispozitia consumatorului prin intermediul spatiului online.

Lucrand in domeniul relatiilor publice, Maties avea experienta organizarii unui eveniment, precum si a planificarii anumitor activitati. Constient de faptul ca ceea ce era foarte greu de gestionat intotdeauna era coroborarea agendei publice cu a celor mai mari companii din Romania sau cu diverse institutii, antreprenorul a venit cu ideea de a lansa un proiect care sa aiba la baza un calendar al evenimentelor care au loc atat in Capitala, cat si in restul tarii, prezentand azi evenimente ce vor avea loc peste cateva luni.

“Un eveniment se planifica peste tot in lume cu luni inainte de organizarea sa, insa la noi nu exista un motor care sa centralizeze toate activitatile care au loc pentru a usura astfel realizarea lor si, tocmai de aceea, m-am gandit la conceperea unui calendar al evenimentelor de tot felul, care sa inregistreze de la actiuni culturale la evenimente sportive sau de business”, explica Maties scurta istorie a proiectului lansat in septembrie.

Mai mult, unul dintre lucrurile care a dat nastere site-ului calendarevenimente.ro a fost ideea de a anticipa viitorul dintr-o perspectiva a planificarii si organizarii exacte a tuturor evenimentelor care vor avea loc in Romania.

Site-ul Calendar Evenimente are doua scopuri: primul este acela de a informa – evenimentele sunt prezentate din timp, cu detalii despre cine, de ce si cand vine, pentru ca cei care vor sa participe la activitatea respectiva sa aiba la dispozitie toate detaliile pentru a se inscrie si a avea acces la evenimentul in cauza. Cel de-al doilea scop este de a permite companiilor sa devina agenda-setteri pentru public, si anume sa contribuie la agenda privata a fiecaruia prin a-si prezenta oferta de evenimente cu cat mai mult timp inainte ca acestea sa aiba loc.

Din alt punct de vedere, ceea ce face calendarevenimente.ro este o presa a viitorului, dupa cum spune insusi cel care a avut ideea lansarii unui astfel de serviciu.

“Daca jurnalistii scriu in general despre lucruri care au loc in prezent, noi venim cu prezentarea unor informatii care se vor intampla in viitor. Practic, noi anuntam evenimentele viitoare, suntem tot timpul pregatiti sa anuntam lucrurile care se vor petrece”, considera Mihai Maties.

Portalul este unul deosebit, sustine Maties, si va avea un impact si mai mare pentru ca va pune accentul in urmatoarea perioada pe dezvoltarea sectiunii dedicata evenimentelor de business care au loc: “Planuim sa punem accentul pe seminariile de business care vor avea loc in Romania si chiar sa contribuim la cresterea popularitatii acestora prin punerea in vanzare din timp a unor bilete la astfel de evenimente”, mentioneaza el.

Acest lucru este unul inedit, dupa cum considera reprezentantul Calendar Evenimente, intrucat nimeni nu mai vinde, in momentul de fata, in afara de partenerii sau de organizatorii evenimentului respectiv, bilete la astfel de seminarii. Totodata, de la anul, Maties intentioneaza sa introduca si o alta varianta de a pune in vanzare bilete pe site, oferind posibilitatea celor care nu mai pot fi prezenti la evenimentul respectiv sa isi scoata la licitatie biletul achizitionat.

In 2009, investitiile vor fi orientate pe promovare

Daca in acest an s-au alocat aproximativ 35.000 euro pentru a fi investiti in materiale logistice, creare si intretinere site, servicii de web design, administrare, securitate, promovare, si altele, se vor mai investi in proiect tot atatia bani cati vor fi necesari, insa, din primavara lui 2009, investitiile vor fi orientate pe promovare.

Maties a investit bani in sustinerea proiectului sau din resurse proprii, precum si prin publicitatea de pe site sau prin partenerii pe care ii are Calendar Evenimente. In acest moment, “publicitatea de pe site este singura sursa de castig pe care o avem”, adauga Maties.

Pana la sfarsitul anului, proiecul vrea sa atinga o cifra de afaceri de aproximativ 10.000 euro, iar in 2009 se asteapta o dublare a afacerilor calendarevenimente.ro si, implicit, amortizarea investitiei initiale. Maties vrea ca, impreuna cu proiectul sau, sa aiba o crestere sanatoasa si sustenabila, organica, bine cantarita.

In alta ordine de idei, criza financiara mondiala nu afecteaza planurile si afacerile calendarevenimente.ro. “Personal, consider ca acest fenomen nu ne afecteaza in acest moment. Poate de la inceputul anului viitor se va simti ceva pe piata romaneasca”, afirma Maties.

Din vara, acesta crede ca lucrurile se vor regla si la noi. Iar in ceea ce priveste online-ul, acesta nu va fi afectat nici intrucatva de criza, dat fiind faptul ca este singurul domeniu care poate fi cuantificat din punct de vedere al valorii pe care o are, in momentul imediat urmator.

“Daca media traditionala, spre exemplu ziarul, iti ofera ca dovada un tiraj pentru mesajul tau, online-ul iti ofera cu precizie numarul de vizualizari pe care l-a obtinut acesta, ba mai mult, iti ofera un IP sau, in cele mai fericite cazuri, chiar numele persoanei care a vazut mesajul respectiv”, spune el.

Site-ul Calendar Evenimente are inregistrate circa 260 de conturi. Dintre acestea, nu toate sunt si active, firmele de PR, de organizare de evenimente sau de publicitate, precum si firme mari din diverse domenii (FMCG, Auto), care sunt interesate in mod direct de evenimentele care au loc, facand parte din categoria opusa, a clientilor care participa intens la activitatile de pe site.

De asemenea, mai au conturi si sunt utilizatori activi si cei care au reclama pe site-ul www.calendarevenimente.ro si sunt parteneri - UniCredit Tiriac Bank, Xerox, Fin Media, Conso, Media Image, Neophyte Media.

Conform Traffic.ro, site-ul a inregistrat saptamana aceasta 1.239 de vizitatori, 1.328 de vizite si 3.307 de afisari.

“Aceste cifre nu reprezinta intreaga imagine, intrucat nu toate paginile site-ului sunt incarcate in sistemul de masurare al audientei online pe Traffic.ro. Conform serverului nostru avem peste 2.400 de vizite pe saptamana, incluzand aici si intrarile Utilizatorilor in contul propriu, prin portalul securizat dedicat lor. Vom lua in considerare inscrierea in SATI incepand cu anul urmator”, marturiseste reprezentantul proiectului.

In prezent, exista 4.700 de evenimente inregistrate pe site. Cele mai cautate categorii de evenimente sunt cele din Sport, Utile, Concerte si Business.

Calendar Evenimente nu are concurenta in Romania, ba chiar nici macar in Statele Unite, acolo unde a fost creat si site-ul, de catre o echipa formata din doua persoane de la o firma care se ocupa de astfel de servicii. In tara, de acest proiect se ocupa in total o echipa de patru persoane. Probabil ca, pe masura ce Calendar Evenimente va creste pe fondul amortizarii investitiei initiale, echipa se va mari, conform spuselor lui Maties.





Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Start Up »



Setari Cookie-uri