Cand costurile cresc si clientii se imputineaza, nu va lasati reactiile din reflex sa va conduca in directia gresita.
Intr-o lume perfecta, cei care detin o afacere ar putea avea o gramada de timp si energie pentru a verifica cu regularitate bilantul si pentru a analiza cheltuielile, putand sa indentifice cheltuielile inutile gasite.

De fapt, de cele mai multe ori reducem cheltuielile doar pentru a ne intoarce spre profitabilitate cand economia stagneaza si cresterea se blocheaza. Dar panica poate duce la greseli costisitoare, iar expertii avertizeaza ca in timp ce prudenta ar putea fi necesara in aceasta perioada, antreprenorii nu ar trebui sa faca reduceri foarte mari, deoarece aceasta miscare ar putea situa compania pe o pozitie mai slaba. Revista Entrepreneur va prezinta trei costuri care ar trebui recalculate si trei care ar trebui evitate.

Cai inteligente de salvare

1. Refuza clientii costisitori. Daca tranzactia te costa mai mult decat produci, trebuie sa puneti punct acestei colaborari, declara Martin Davis, presedinte al unei agentii de dezvoltare interactiva. Recent, Davis a refuzat un proiect pentru Nike Bauer, care ar fi reprezentat pentru compania sa primul producator global de echipamente sportive. “Nu exista nicio cale prin care sa furnizam ceea ce doreau la bugetul pe care l-au alocat”, a explicat acesta, adaugand ca firma sa s-a angajat intr-un repaus, proces transparent prin care estimeaza costul proiectelor pentru a-si asigura clientii ca este pretul corect.

O privire mai apropiata la profitabilitatea fiecarui consumator va fi surprinzatoare cand vei descoperi ca cel care pare cel mai bun client al tau e de fapt cel mai rau, a declarat Jim Muehlhausen, specialist in start-up-uri. “Este ingrozitor, dar trebuie sa eliminam acesti clienti. Nu va vor economisi doar banii dumneavoastra, dar, de asemenea, va va face afacerea mai usoara”.

2. Priveste la cheltuielile tehnologice. “Toti avem tendinta de a cheltui mult pe tehnologie”, a declarat Joe Knight, autor al cartii Inteligenta Financiara pentru Antreprenori. “Cei care detin companii mici ajung in situatia de a plati o tehnologie care nu aduce beneficii afacerii”. Separand nevoia de a avea de placerea de avea, daca platesti licentele de software, intoarce-te la companie si negociaza-le, declara autorul. “Am descoperit ca ne putem intoarce spre a renegocia taxele pe softuri deoarece si acele companii au, de asemenea, de suferit”, sustine el.

3. Abandonati lipsa de performanta. Luand in considerare ca personalul reprezinta cheltuiala cea mai mare, reducerea bugetului nu poate evita luarea deciziilor in legatura cu acesta. Consultantul pentru star-up-uri Tom Long recomanda identificarea procentului de 10 la suta din personal ce atinge cea mai redusa performanta si concedierea acestora. “Mai devreme sau mai tarziu, cei ce nu dau randament ajung sa reprezinte o risipa”.

Probleme care s-ar putea agrava mai tarziu

1. Nu concedia oamenii de buna calitate. Renuntarea la cei care reprezinta chei ale performantei pentru simplul fapt ca sunt bine compensate poate ucide atat moraluri, cat si afacerea in sine. Faceti asadar reduceri strategice de personal si tineti-i aproape pe cei mai buni dintre angajati, spune Muehlhausen. “Daca Mary este un superstar, ar fi cel mai bine sa gasesti o cale de a o tine aproape”. Inlocuirea personalului senior cu un numar mai mare de oameni mai putin experimentati, juniorii te pot tine, de asemenea, in loc, declara Davis. “Am ajuns sa platesc mai multe ore si a trebuit sa aduc mai multi seniori pentru a repara greselile”, adauga acesta.

2. Feriti-va de loviturile economiei. Atata timp cat doresti sa cheltuiesti banii in mod intelept, rezista nevoii de a reduce in mod dramatic bugetul ca o reactie fireasca la recesiune, spune Ira Davidson, directorul Pace University Small Business Development Center. “Acum ar putea fi momentul bun de a creste cheltuielile din cauza competiei, ce in mod probabil isi spun ca este necesarea reducerea acestora deoarece trec printr-o perioada grea. Este posibil sa castigi clienti sau sa cresti cota de piata atunci cand ceilalti isi reduc cheltuielile.

3. Mentine-ti avantajele. Avantajele, inclusiv asigurarea medicala si dentara, cu siguranta nu sunt ieftine, insa te mentin in competitie cu marii angajatori in lupta acerba pentru obtinerea celor mai buni angajati. Daca renunti acum la ele, vei constata ca atunci cand lucrurile se vor imbunatati, te va costa mai mult sa repui afacerea pe acelasi fagas, sustine Knight. Daca ai de gand sa infiintezi o afacere de lunga durata, trebuie sa ai grija de personal. “Cunosc multi proprietari de start-up-uri care isi vor pastra oamenii si le vor reduce din beneficii. Eu as face mai de graba invers”, a declarat Knight.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Start Up »



Setari Cookie-uri