Credit Team, companie de brokeraj bancar, mizeaza ca sucursalele sale care functioneaza in regim de franciza sa aduca si in 2009 cel putin 15% din volumul total al creditelor intermediate.
Compania se asteapta la acest nivel similar cu anul trecut datorita conditiilor pietei si a faptului ca francizele mai au loc pentru dezvoltare, pana la a-si atinge maturitatea in vanzari, a declarat, pentru Wall-Street, Roxana Gavrila, directorul departamentului de comunicare si marketing in cadrul Credit Team.

“Francizele Credit Team nu au atins inca maturitatea, asadar, ne asteptam in continuare la cresteri. Acestei asteptari ii alaturam rezerva contextului in care am intrat, context ce presupune asimilarea unor produse noi in portofoliul incredintat si redimensionarea targeturilor individuale. Pentru 2009, estimam cel putin mentinerea procentului de intermediere detinut in 2008”, a declarat Gavrila.

Programul de franciza Credit Team a demarat in 2007, iar la finele lui 2007 francizele intrate in activitate au intermediat aproape 12% din volumul total intermediat de companie. In 2008, majoritatea francizelor au implinit primul an de activitate, iar contributia lor la volumul intermediat de companie s-a cifrat la 15%.

Tot in 2007, in luna iunie, si-a inceput extinderea in regim de franciza si brokerul de credite DBSol Consulting, care avea la finele anului trecut 17 sucursale care functionau in regim de franciza si a caror pondere in volumul total al creditelor intermediate reprezinta in general 55%, dupa cum a mentionat Liviu Andrei, directorul executiv al companiei,

De asemenea, Kiwi Finance, un alt jucator important de pe piata brokerajului bancar, a inceput anul trecut sa se extinda in regim de franciza.

‘’Trebuie sa avem in vedere faptul ca o franciza inseamna dezvoltarea afacerii la nivel de piata locala, ceea ce explica procentul constant cu care creste volumul intermediat de reteaua de franciza”, a adaugat Gavrila.

Compania de brokeraj bancar detine, in prezent, o retea compusa din 48 de sucursale: 22 in regim propriu, 21 in regim de franciza si 5 in regim de parteneriat.

“Prin aceasta retea am atins o acoperire de 80,5% din teritoriul Romaniei. Vom relua procesul de extindere teritoriala incepand cu luna aprilie, proces care vizeaza orasele in care nu suntem inca prezenti”, a mentionat directorul de comunicare al Credit Team.

In ceea ce priveste reteaua constituita din sucursalele proprii, pentru prima jumatate a anului, compania s-a orientat asupra municipiilor Buzau, Arad si Deva. Tot in acest interval, reteaua de franciza se va completa prin puncte de lucru in judetele Alba, Neamt si Hunedoara, potrivit celor declarate de Gavrila.

De asemenea, Gavrila a mentionat ca se poarta, in continuare, discutii pentru preluarea unor brokeri locali, in urma solicitarilor emise de acestia.

Cat despre costurile pe care le presupune intrarea in regimul de franciza, taxa de intrare are aceeasi valoare, indiferent de marimea teritoriului pentru care se semneaza acordarea licentei de lucru, consta in echivalentul a 3.000 de euro si se percepe o singura data, la incheierea contractului.

Insa, pentru a sprijini initiativa antreprenoriala in domeniul brokerajului de credite, adica accesul prin franciza, taxa de aderare la retea va fi eliminata pentru intervalul ianuarie-iunie 2009, “ceea ce va conduce la diminuarea costurilor aferente investitiei initiale in franciza”, a specificat Gavrila.

Transferul de know-how dinspre francizor spre francizat, materializat prin costurile deplasarii specialistilor pentru formarea si instruirea echipei francizatului, costurile materialelor publicitare inmanate francizatului la deschiderea sediului justifica, dupa cum a explicat Gavrila, perceperea taxei de intrare in franciza (front-money), a taxei de redeventa lunara (royalty-fee) si a taxei de publicitate nationala (marketing fee).

Apoi, intreaga retea Credit Team utilizeaza, zilnic, o aplicatie interna online, ceea ce permite o comunicare permanenta, in timp real, cu fiecare punct de lucru.

Taxa de redeventa si taxa de publicitate nationala sunt taxe lunare, a caror valoare totala este de 16% din cuantumul comisioanelor ce revin francizei pentru activitatea dintr-o luna calendaristica, iar taxa de publicitate intra intr-un fond national de marketing, utilizat pentru sustinerea campaniilor nationale de promovare, dupa cum a spus Gavrila.

Deschiderea francizei presupune, potrivit directorului de marketing si comunicare din cadrul companiei, si prezentarea unui plan de afaceri convenit de parti si suportarea cheltuielilor aferente primelor luni de activitate (chirie spatiu – acolo unde francizatul nu dispune de un spatiu in proprietate, achizitie mobilier, contracte cu furnizorii de telefonie fixa si internet, alte utilitati, salarii).

Totodata, francizatii Credit Team dispun de acces la aceleasi parteneriate pe care Credit Team le-a incheiat la nivel national cu institutiile financiare partenere.

“Orice punct de lucru Credit Team ofera consultanta in vederea alegerii tipului de imprumut/finantare pe care o cauta clientul la institutii de profil, intocmeste si depune dosarele de creditare catre aceste institutii, in numele clientului. Din punct de vedere al regimului de franciza, afacerea presupune o autonomie a agentiei respective, prin faptul ca deciziile legate de salarizare si administrarea bugetului revin, integral, francizatului”, a mentionat Gavrila.

Ca decizii cu privire la activitatea sub numele Credit Team, francizatul trebuie sa adopte si sa respecte o serie de standarde impuse sau recomandate de francizor.

“Ca francizor vom oferi indicatii in privinta modului in care este implementata afacerea si veghem asupra respectarii principiilor noastre ca marca. Consideram franciza un parteneriat de lunga durata, in care ambele parti au drepturi si responsabilati si prin care incurajam o comunicare permanenta”, a mai spus reprezentantul Credit Team.

Estimarea generala indica o perioada de trei-cinci luni pana la inregistrarea profitului operational de catre o unitate care functioneaza in regim de franciza.

“Este foarte important ca aplicantul pentru o franciza in brokerajul bancar sa fie constient de specificul acestui business, nefiind vorba despre o franciza de productie, ci din domeniul serviciilor. Amortizarea investitiei depinde de mai multi factori corelati: specificul pietei locale, resursele umane, disponibilitatea si implicarea francizatului in dezvoltarea afacerii pentru care noi oferim know-how-ul si suport, insa asupra careia el are responsabilitatea managementului direct” , a mai explicat Gavrila.

In ceea ce priveste punctele de lucru in regim de parteneriat, respecta si ele modul comun de implementare a activitatii Credit Team, diferenta fata de o franciza fiind aportul adus in momentul aderarii la reteaua companiei.

“Partenerii Credit Team sunt fie firme de consultanta care pot desfasura si acest obiect de activitate (brokerajul bancar), fie brokeri locali care intra in reteaua Credit Team cu o experienta pe piata locala respectiva, cu un portofoliu si o echipa deja formate”, a mai spus Gavrila.

Totodata, estimarile pentru 2009, a mentionat Gavrila, sunt foarte greu de facut, date fiind conditiile de piata.

“Acum putem face estimari de la luna la luna, in speranta ca, la finele lunii martie, vom putea diagnostica evolutia pietei de creditare si oferi o estimare cat mai probabila pentru intregul an. Ceea ce ne asumam, ca asteptari, este cresterea rolului brokerului de credite, chiar in conditiile unor sume intermediate mai mici sau a unui numar de clienti mai redus, comparativ cu ultimii doi ani”, a concluzionat Gavrila pentru Wall-Street.

Credit Team are capital integral romanesc si a fost infiintata in luna ianuarie 2007. In cei doi ani de activitate, Credit Team a intermediat un volum de credite echivalentul a peste 314 milioane euro si a oferit consiliere unui numar de peste 28.600 de romani.

Credit Team Broker de Credite este parte a Credit Team Group, din care mai fac parte companiile Real Consulting Agent de Asigurare si VBR Mobile Credit Team.

La finalul lunii decembrie 2008, numarul angajatilor full-time ai Credit Team din intreaga retea era de 182, respectiv 40 de colaboratori. Potrivit estimarilor oficialului companiei, pentru sfarsitul lui 2009, echipa va numara 280 de angajati full-time, la nivel de retea, carora li se adauga un numar de 250 de colaboratori.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Start Up »



Setari Cookie-uri