De la manager pe piata de recrutare, la patron de cafenea

Petru Pacuraru, seful companiei de recrutare Human Performance Development International (HPDI), senior partner la Elevate Multimedia si presedinte al Leaders Romania, experimenteaza de curand si provocarea de “patron” de cafenea. In urmatoarele luni, antreprenorul vrea sa deschida o agentie de turism sub acelasi brand cu care s-a lansat pe piata de HoReCa a Capitalei, HasHas.
HPDI este o agentie de consultanta in recrutare si training, iar Leaders Romania promoveaza conceptul de leadership pe plan local. Printre cele mai importante initiative ale Leaders Romania se afla seria de evenimente Leadership Center, Leadership School, Leadership Autentic, Leaders Movie, Clubul Antreprenorilor, The Leadership Center si Leaders Awards.

Infiintata in urma cu aproape patru ani, compania nationala de publicitate indoor Elevate este initiatorul conceptului de publicitate in lift in Romania, lider de piata pe acest sector.

Dupa pariul pe piata de recrutare, Petru Pacuraru mizeaza si pe afacerile cu cafenele. Astfel, cafeneaua si magazinul online HasHas au fost lansate in urma cu doua luni, dupa o investitie de 55.000 euro.

HasHas, cafenea al carei nume are reminiscente jamaicane, este pozitionata in centrul Bucurestiului, aproape de Piata Rosetti, si aduna, zilnic, peste 100 de persoane.

Desi s-a lansat de curand in acest domeniu, Pacuraru vrea sa deschida, pana la sfarsitul anului, inca o cafenea si sa o extinda, la subsol, pe cea actuala.

“Am creat o comunitate HasHas. Daca la inceput am demarat acest proiect dintr-o ambitie personala, pe care nu o vedeam transformandu-se in afacere; planurile mele, acum, sunt de extindere. Vreau sa francizez cafeneaua, iar in 2010 estimez ca voi lansa inca 2-3 cafenele”, declara Petru Pacuraru, pentru Wall-Street.

Profitul pe care il va castiga ii va reinvesti in acest business pentru a-si indeplini, astfel, obiectivele.

De asemenea, Petru Pacuraru, fost membru membru AIESEC si absolvent al Academiei de Studii Economice Bucuresti, si-a propus ca, in 2009, sa deschida si un club HasHas.

HasHas are, in total, patru actionari activi, care se ocupa de afacere. Fiecare a venit cu ceva aparte care a dus la crearea acestui spatiu.

Magazinul online vinde ceaiuri, tutun, pipe, ba chiar si haine, accesorii. Investitia cuprinsa in cadrul acestui proiect virtual a fost de 15.000 euro.

Cafeneaua nu are un target in ceea ce priveste tipul de clienti: “Vin adolescenti, tineri, adulti. Chiar daca am deschis de aproape doua luni, mi-am format deja cativa clienti fideli. De exemplu, am o familie (sot, sotie si fiu) care vine aici seara de seara”.

Insa, nu numai ca nu exista o anumita categorie de consumatori specifica cafenelei lui Pacuraru, dar nici HasHas nu reprezinta exclusiv un anumit tip de cafenea. Aici se impletesc elementele moderne cu cele orientale, se poate fuma narghilea sau se pot bea cocktail-uri non-alcoolice si alcoolice, se poate sta pe scaun, pe canapea ori chiar pe paturi.

Intrebat daca actuala criza economica nu sta in calea planurilor pe care le are, Pacuraru a raspuns simplu: “Aceasta criza nu este atat de economica, pe cat este o criza psihologica. Eu consider ca este o perioada propice pentru mine sa investesc.”

Pentru cei care dispun de bani si vor sa se lanseze in afaceri, antreprenorul recomanda investitii mai mari in resurse umane decat in masini, telefoane mobile, laptop-uri, si multa persuasiune.

Agentia de turism pe care o va lansa in curand Pacuraru se va ocupa, indeosebi, de zona Maramuresului si o va promova in randul turistilor.

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Start Up »



Setari Cookie-uri