“Proiectul acesta s-ar putea sa aiba unele probleme, dar nu sunt eu acela care ii va spune sefului” este unul dintre gandurile care poate trece prin mintea unui angajat intr-o perioada economica dificila, scrie Entrepreneur.com.
In astfel de momente, modalitatea in care sefii reusesc sa comunice cu subalternii devine foarte importanta, mai ales ca de multe ori angajatilor le este frica ca isi vor pierde locul de munca si devin tot mai reticenti in a discuta despre problemele pe care le intampina.

Un studiu al GFK Romania prezentat la inceputul acestei luni arata ca cele mai mari temeri ale romanilor sunt pierderea locului de munca, imposibilitatea de a-si plati datoriile si scaderea calitatii vietii. Pe de alta parte, anul trecut, romanii isi doreau un nivel de trai cat mai decent si mai mult confort.

Chiar daca firma dumneavoastra nu a fost afectata, angajatii citesc stirile si stiu ca rata somajului a crescut foarte mult in acest an, ajungand in luna iulie la 6,3%, maximul ultimilor cinci ani.

De asemenea, poate cunosc persoane care nu au o slujba la ora actuala si fiindu-le frica ca acelasi lucru li s-ar putea intampla si lor, prefera sa taca. Din punctul lor de vedere este mai bine sa reactioneze astfel, iar tacerea autoimpusa devine un mijloc de autoconservare.

Desi angajatii comunica foarte des intre ei prin messenger sau retele sociale, lipseste o opinie din partea sefului asupra a ceea ce fac ei.

Entrepreneur ofera cateva sfaturi prin care bariera dintre manageri si angajati poate fi indepartata:

1. Incearcati sa aflati daca tacerea este un lucru general valabil in compania dumneavoastra sau se limiteaza la doar cateva persoane. Un angajat al carei sotii tocmai si-a pierdut slujba s-ar putea sa nu-si doreasca foarte mult sa vorbeasca, dar acest angajat poate fi un caz izolat.

2. Invata sa cunosti temerile angajatilor.Cea mai mare teama a acestora este sa faca sau sa spuna ceva pentru care seful si-ar pierde increderea in ei. Incerca sa-i faci pe subalterni sa inteleaga ca ideile lor sunt binevenite si, de asemenea, explica-le cat de importanta este gandirea lor critica asupra viitorului companiei.

3. Rasplateste ideile bune intr-un mod amuzant. De exemplu, atunci cand un angajat are o idee pentru solutionarea unei probleme, ai putea sa-i oferi drept cadou un produs haios si ieftin cumparat dintr-un second hand.

4. Construieste o comunitate. Angajatii isi doresc sa stie ce se intampla cu compania, sa simta ca sunt cu totii implicati in afacere. De asemenea, cei care au incredere in management sunt mai dispusi sa vorbeasca despre ceee ce gandesc.

5. Foloseste dimensiunea companiei ca pe un avantaj. Intr-o companie mica, faptul ca exista mai putine pozitii de management poate duce la o apropiere mai mare si creativitate mai multa. De exemplu, angajati se simt mult mai confortabil sa discute fata in fata cu sefii decat sa-si prezinta ideile in sala de sedinte.


Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Start Up »



Setari Cookie-uri