In timp ce tot mai multi manageri romani sunt nevoiti sa reduca personalul, in Statele Unite, unde deja se vad primele semne de revenire economica, unii dintre antreprenori se gandesc deja sa angajeze noi persoane.
Cotidianul The Wall Street Journal prezinta insa o lista de elemente pe care managerii ar trebui sa le ia in calcul pentru a-si da seama daca isi permit acest lucru.

Incearca sa estimezi vanzariile

Vorbeste cu actualii tai clienti despre comenzile pe care le-ai putea avea pe viitor. Cu cat perioada luata in discutie este mai mare, cu atat este mai bine, iar in cazul in care te bazezi pe noi clienti sau pe proiecte care ti-au fost promise, calculeaza ce vanzari ti-ar putea aduce acestea.

Ce venituri ar putea aduce?

Anticipeaza cu cat ar putea contribui noii angajati la veniturile companiei. Daca vor fi angajati in zona de productie ori de servicii, calculeaza cate produse pot realiza sau ce servicii pot oferi intr-un anumit interval de timp.

Adauga cheltuielile legate de angajare

Atunci cand te gandesti sa iti maresti echipa trebuie sa iei in calcul si cheltuielile care apar odata cu angajarea de noi persoane. In afara de salarii, sunt cheltuielile legate de recrutare si pregatire, iar uneori de achizitionarea de calculatoare sau de oferirea de alte beneficii din pachetul salarial.

Calculeaza profitul

In functie de cash-ul pe care il ai, calculeaza daca marja de profit cu care lucrezi poate suporta angajarea de noi persoane.

Daca, de exemplu, iti doresti sa angajezi in zona de productie, poti vedea daca iti permiti acest lucru prin calcularea diferentei dintre suma incasata pe produsele realizate de acea persoana si costurile pastrarii angajatului timp de un an.

Pe de alta parte, daca doresti personal nou in echipa de vanzari ar trebui sa te gandesti in cat timp investitiile in noii angajati ar putea deveni profit.

Ken Esch, partener in cadrul filialei din Chicago a companiei de consultanta PricewaterhouseCoopers, spune ca investitia ar trebui sa devina profit intr-un an sau doi.

Angajare, colaborare sau outsourcing

Daca marja de profit cu care operezi nu iti permite sa angajezi persoane full-time ai putea sa apelezi la colaboratori temporari sau la outsourcing.

“Astfel, eviti sa faci concedieri in cazul in care proiectele se termina dupa cateva luni. Dar daca angajatii temporari lucreaza doua sau trei luni timp de trei zile pe saptamana, ar trebui sa te gandesti la angajarea definitiva a acestora”, afirma Gregg Landers, manager in cadrul departamentului de management al dezvoltarii la firma de contabilitate CBIZ MHM din San Diego.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Start Up »



Setari Cookie-uri