Chiar si in conditii economice grele, companiile mici de tip start-up trebuie sa gaseasca noi idei, sa dezvolte produse originale si sa construiasca noi abordari ale pietei. Noile idei sunt “pilonii” unei afaceri prospere, rezultatul unui mix intre creativitate si expertiza. Desi nu pare real, este posibil sa implementati strategii care vor conduce nu doar la colaborarea mai buna cu angajatii, dar si la inovatie si cresterea vanzarilor, toate acestea fara investitii enorme, scrie publicatia Entrepreneur.
Care sunt pasii pe care trebuie sa-i urmati pentru ca firma dumneavoastra sa ramana activa fara sa apelati la banca?

Nu puneti accentul doar pe munca de birou. Spatiul birourilor traditionale nu reprezinta cel mai bun mediu pentru valorificarea ideilor creative. Prin oportunitatea de a lucra si in afara biroului, puteti rupe din rutina si cultiva o forta de munca inovatoare.

De multe ori, simpla schimbare a locatiei, chiar si catre o cafenea sau ceainarie din coltul strazii, poate produce idei noi si valoroase. Multe dintre aceste locatii pot furniza acces la Internet, au spatiu de conferinte si destula cafea pentru a tine pe toata lumea in “alerta”.

Virtualizati forta de munca. In afara de a fi ineficient uneori, spatiul din birouri poate fi o cheltuiala inutila. Chiria spatiului de birouri este de obicei cea mai mare dintre cheltuielile fixe. Multe companii au eliminat acest cost prin renuntarea la inchirierea de birouri. Transformarea afacerii intr-o operatiune virtuala, care inseamna angajarea de oameni din afara zonei dumneavoastra geografice, poate fi o buna oportunitate de dezvoltare si puteti dispune de fonduri ce pot fi finantate in alte segmente ale afacerii.

Trebuie retinut faptul ca in timp ce pot fi multe beneficii de pe urma virtualizarii unei compani, aceasta poate cere o schimbare in stilul de management. De asemenea, un focus mai mare este pus asupra termenelor limita ale proiectelor, precum si asupra unei comunicari clare.

Folositi aplicatiile online. In majoritatea timpului, afacerea dumneavoastra este despre oameni - clientii pe care ii serviti si angajatii pe care ii aveti. Conectand angajatii intr-un mod potrivit este esential pentru a crea si a conduce o companie buna, iar aplicatiile online de colaborare ca GoogleDocs si mesageria instant (Skype, MSN Mesenger) sunt instrumente excelente pentru a atinge acest scop.

Aplicatiile de colaborare creeaza noi modalitati de comunicare, care imbunatatesc efectiv coeziunea echipei si sparg barierele invizibile din cadrul unei companii.

Implementarea inteligenta poate transforma o companie care stagneaza intr-una bazata pe legatura cu angajatii, care va contribui la succesul companiei.

Investiti in abilitatile actualilor angajati. In mod frecvent, companiile se confrunta cu o serie de sarcini mici dar necesare care trebuie indeplinite, cum ar fi crearea unui site, scrierea unuei brosuri de marketing si elaborarea unui comunicat de presa. Cu toate acestea, companiile mici nu isi permit un departament de IT sau un coordonator al relatiilor cu publicul, in ciuda faptului ca multe dintre aceste sunt esentiale pentru atrage noi venituri si pentru a trece de la un start-up la companie in dezvoltare.

Angajarea de noi angajati cu aceste trasaturi nu este singura solutie, mai bine incercati sa investiti in dezvoltarea atuurilor angajatilor actuali. Personalul dumneavoastra, de cele mai multe ori, fie poate avea cunostinte minime despre aceste sarcini, fie le poate invata rapid. Competentele suplimentare vor fi valoroase pentru angajatii dumneavoasta si vor raspunde si nevoilor companiei.

Construiti echipe cu capacitati diferite. Una dintre cele mai bune metode pentru a produce inovatia intr-o companie este de a solicita contributii de la toti angajatii. Avand o legatura cu angajatii, care sunt cei mai buni experti ai companiei, si tinand sedinte frecvente cu acestia veti ajuta compania dumneavoastra sa dezvolte solutii inteligente cu investitii minime.

Referitor la conditiile economice, companiile ar trebui sa caute mereu expansiunea. Cresterea in timp ce venitul stagneaza este o chestiune dificila, dar nu imposibila. Luati in considerare aceste cinci idei: mutarea spatiului de lucru in afara birourilor, virtualizarea fortei de munca, folosirea instrumentelor de colaborare, investitia in noi capacitati ale angajatilor si exploatarea capacitatilor actualilor angajati. Toate aceste strategii sunt ieftine si cultiva incredientele esentiale ale unui start-up de succes in toate punctele – forta de munca, inventivitatea si vanzarile.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Start Up »



Setari Cookie-uri