In doar 12 ani, Google, compania care detine cel mai popular motor de cautare, a reusit sa devina dintr-un start-up IT una dintre cele mai importante nume din industria online.
Majoritatea angajatilor care parasesc Google se orienteaza catre antreprenoriat, insa niciodata nu au creat start-up-uri care sa devina companii la fel de puternice precum Google, scrie Business Insider.

Datorita procesului dificil de angajare, Google a reusit sa isi construiasca reputatia ca personalul sau este o armata de genii.

Desi multi ingineri talentati si lideri de operatiuni au parasit compania, lista companiilor de succes fondate de fosti executivi Google este destul de restransa.

Una dintre companiile care a atras un numar mare de utilizatori si s-a bucurat de succes este site-ul de micro-blogging Twitter. Totusi, nici Twitter nu poate fi considerat un business care a avut un succes precum Google si Facebook. Iar in afara de Twitter, nu mai sunt alte companii lansate de fosti angajati Google cu un succes atat de rasunator.

Evan Williams, actualul director executiv al Twitter si unul dintre fondatorii companiei, a fost angajatul Google dupa ce start-up-ul sau - Pyra Labs - a fost preluat de gigantul online. Acesta a fost angajat al companiei timp de un an, dupa care a inceput din nou activitatea de antreprenoriat.

Dintre toate start-up-urile fondate de fosti executivi Google,
Twitter a fost cel mai mare succes. Insa dupa boom-ul din ultimul an datorat promovarii de catre celebritati si a protestelor din Iran, Twitter a intrat in stagnare. Pe langa problema de obtinere a veniturilor, Twitter se confrunta cu o ignoranta venita din partea utilizatorilor pentru rezultatele de cautare in timp real oferite de Twitter.

Un alt start-up fondat de fostii executivi Google - Paul Buchheit, Jim Norris, Sanjeev Singh si Bret Taylor - este FriendFeed, un agregator de statusuri ce a fost achizitionat de Facebook pentru 15 milioane dolari.

De asemenea, trei ingineri Google care au lucrat la Google
Video si la YouTube au lansat Howcast, site ce produce si distribuie clipuri demonstrative pentru anumite subiecte.

Desi a primit critici pozitive din partea specialistilor, compania nu a reusit sa dea lovitura, iar veniturile acesteia provin din publicitate in urma parteneriatelor cu site-uri ca YouTube.

Alti doi fosti angajati Google, Anna Patterson si Russell Powe, au creat Cuil, un motor de cautare care, potrivit companiei, detine cel mai mare index de cautare datorita sistemului ieftin de indexare.

Cand Cuil a fost lansat in 2008, majoritatea specialistilor se asteptau sa devina urmatorul Google, insa acesta nu a primit raspunsuri pozitive si din partea consumatorilor si de aceea nu a reusit sa muste o cota importanta de piata.

Dennis Crowley si Alex Rainert au fondat in 2000 un start-up ce dezvolta o aplicatie de localizare numita Dodgeball. Compania a fost achizitionata de Google in 2005, iar dupa doi ani unul dintre fondatori a parasit compania si a lansat alaturi de Naveen Selvaduari compania Foursquare, retea de socializare bazata pe localizare.

Compania s-a bucurat de succes si a fost curtata de mai multe companii de investitii, insa, potrivit specialistilor, aceasta nu a reusit sa demonstreze ca nu este doar o viitoare functie a Facebook sau Google.

Aardvark este un serviciu online de intrebari si raspunsuri precise dezvoltat de Max Ventilla si Nathan Stoll care, de asemenea, au fost angajati Google. Compania nu a reusit sa concureze cu Google deoarece aceasta a fost achizitionata de aceasta pentru suma de 50 milioane dolari.

Gabor Cselle este un inginer software care a lucrat pentru Gmail si care dupa plecarea de la companie si-a lansat propriul start-up numit reMail. Compania, care a dezvoltat o aplicatie iPhone pentru descarcarea, stocarea si cautarea in propriul mail, a fost achizitionata recent de Google.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Start Up »



Setari Cookie-uri