Pentru multi dintre antreprenori zicala "Sa faci bani din piatra seaca" poate fi imposibila sau doar premisa de la care pleaca business-ul lor. Uneori insa reinterpretarea acestei zicale poate insemna domeniul unui start-up.
Dupa ce initial se ocupa de tuning pentru masini, compania Saga Concept a inceput sa construiasca fantani arteziene din fibra de sticla cu aspect de roca naturala.

Saga Concept este o firma care vinde fantani arteziene fabricate din fibra de sticla cu aspect de roca naturala, fiind varianta inlocuitoare a fantanilor de piatra. “Avantajul fantanilor arteziene produse de noi consta in fapul ca nu este nevoie de santier pentru montarea acestora si ca pot fi mutate de cate ori vrea cumparatorul, dat fiind faptul ca sunt produse prefabricate”, a declarat directorul executiv al producatorului Saga Concept, Andreea Mogosila.

Ideea acestui start-up a venit in 2006, an in care a si fost lansata compania, dupa ce timp de doi ani au produs componente pentru tuning de automobile. Totul a pornit de la dorinta de a crea un produs de nisa chiar daca totul trebuia luat de la zero si a fost nevoie de exercitiu pentru succes.

“Am ales sa facem fantani arteziene deoarece la momentul respectiv nu exista o piata pentru aceste produse si am vrut sa fim primii. In prezent, mai este o singura firma care face astfel de fantani”, a declarat reprezentanta Saga Concept.

Fantanile arteziene sunt solicitate atat de persoane fizice, cat si de companii. Persoanele fizice opteaza in general pentru produsele prefabricate ce nu depasesc doi metri inaltime si 1,60 metri latime si care, de obicei, sunt cumparate pentru decorarea gradinilor sau livingurilor.

“Fantanile prefabricate sunt produsele cu o pondere mai mare in cifra de afaceri deoarece sunt companii de constructii care cumpara de la noi, unde pretul este de producator, si le vand mai departe”, afirma Andreea Mogosila.

Cel de-al doilea segment caruia i se adreseaza fantanile arteziene din roca artificiala sunt companiile, pentru care se produce la comanda, pretul fiind stabilit in functie de dificultatea produsului.

Pe langa beneficiul oferit de mobilitatea acestor fantani si a usurintei cu care se monteaza, un alt avantaj il reprezinta aspectul acestora, care nu se deterioreaza in timp si nu necesita curatare ca in cazul pietrei obisnuite care se inverzeste. De asemenea, si pretul fantanilor este foarte atractiv, potrivit companiei. O fantana Saga costa aproximativ 3.500 lei, in timp ce pretul pentru o fantana construita din piatra e de cel putin patru ori mai mare (peste 10.000 lei).

In acest an preturile pentru fantanile arteziene din fibra de sticla au crescut, dupa ce furnizorii de materiale au majorat pretul materiilor prime din cauza crizei financiare. In prezent compania ofera doua tipuri de produse prefabricate ce costa 499 euro si respectiv 899 euro. Pretul celor la comanda este stabilit in functie de dificultatea lucrarii, pretul maxim platit pentru o lucrare la comanda a ajuns la aproximativ 4.000 euro.

Investitia initiala a fost de aproximativ 6.000 euro si a provenit din capitalul grupului de firme
din care face parte si Saga Concept. O mare parte din bani a fost directionata catre testele pentru crearea fantanilor, mai exact pentru construirea matritei. A fost nevoie de mai multe incercari pentru a obtine o tehnologie proprie si un produs propriu. O parte din bani a mai fost adresata promovarii ce consta in dezvoltarea celor doua site-uri: Saga Concept si fantani-arteziene-decor.ro

In 2009, compania a vandut mai multe fantani arteziene decat in 2008 si a obtinut o cifra de afaceri de aproximativ 10.000 euro. “In mod surprinzator, in 2009 am vandut mai mult cu aproximativ 20% decat in 2008. Totusi, credem ca daca nu era criza probabil era un an si mai bun pentru afacerile Saga Concept”, a spus Andreea Mogosila.

“Pentru 2010 speram sa avem o crestere cel putin la fel de mare ca cea din 2009, avand in vedere ca anul fiscal a inceput acum trei saptamani si am vandut cam o fantana pe saptamana”, a declarat Andreea Mogosila. De asemenea, odata cu imbunatatirea conditiilor economice, compania vrea sa investeasca in promovare, in mare parte in publicitatea online, dar si in parteneriate cu firme de constructii.

Saga Concept nu intentioneaza sa deschida un magazin in provincie,
chiar daca pana acum a primit multe comenzi din afara Bucurestiului. Reprezentantii companiei considera ca potentialul nu este chiar atat de mare ca in Bucuresti, iar sistemul de curierat este eficient.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Start Up »



Setari Cookie-uri