Business-urile care presupun lucrul de acasa s-au dovedit a fi o solutie ideala pentru femeile din zilele noastre, indiferent ca vorbim de o slujba part time, care sa le ajute sa rotunjeasca veniturile familiei sau de alternativa unui job full time. Insa, ce modele de afaceri pot fi exploatate in asa fel incat sa devina de succes si care este strategia pe care femeile antreprenor trebuie sa o aplice in momentul in care business-ul se dezvolta si necesita investitii materiale?

Exista doua tipuri de afaceri pe care o femeie ar putea sa le abordeze - cele care vand servicii si cele care ofera spre achizitie diverse produse.

Daca aveti abilitati in domeniul tehnologiei informatiei, atunci un business orientat in zona de IT&C ar putea fi potrivit pentru dumneavoastra. Intotdeauna va fi nevoie de programatori, informaticieni, web designeri etc. De aceea, publicatia Entrepreneur.com recomanda femeilor cu experienta in domeniul tehnologiei sa ofere consultanta unor companii de dimensiuni mici care, mai ales pe timp de criza, sunt nevoite sa reduca din angajati si sa externalizeze o parte din operatiunile pe care le intreprind.

De asemenea, furnizarea de servicii de consultanta sau coaching reprezinta o activitate pe care multe femei ar putea sa o faca. Puteti incepe de la a vinde persoanelor care au nevoie de anumite servicii cunostintele si expertiza acumulate de-a lungul timpului. Avem si in Romania cateva exemple de femei care au lasat companiile in care au lucrat pentru antreprenoriat.

Spre exemplu, dupa ce a lucrat la doua dintre cele mai importante nume din piata telecom locala - Connex (in prezent Vodafone Romania) si UPC Romania, Raluca Milin a preluat conducerea Sensio, o companie care comercializeaza mobilier pentru HoReCa (hoteluri, restaurante, cafenele), pe care a lansat-o in primavara anului trecut impreuna cu sotul ei. La fel, Amalia Georgescu, fostul director general al farmaciilor Remedio, a lansat in noiembrie 2009 o gradinita cu 30 de locuri, iar Anca Podoleanu, managerul care a fost timp de doi ani si jumatate directorul de resurse umane al Vodafone Romania, a parasit in februarie anul trecut compania pentru a infiinta firma in consultanta manageriala Choice Consulting.

In plus, sectorul consultantei este atat de vast incat exista, la ora actuala, consultanti in orice domeniu posibil.

In ceea ce priveste vanzarea de bunuri, exista diferite posibilitati - puteti crea dumneavoastra anumite produse (bijuterii sau haine hand-made, produse de patiserie) sau puteti sa le cumparati de la alte persoane si sa le revindeti, pe diverse site-uri sau pe propria pagina de Internet. Ideea principala in acest tip de business este ca puteti sa va transformati cu usurinta pasiunea intr-o sursa de venit.

Cea mai potrivita afacere pentru dumneavoastra este aceea care se potriveste cu hobby-urile, interesele, abilitatile sau nevoile pe care le aveti. Daca reusiti sa realizati o conexiune intre resursele pe care le aveti la dispozitie si ideea unei afaceri, aveti sansa sa dezvoltati un business de succes.

Odata ce afacerea pe care ati pus-o la punct acasa prinde contur si incepe sa se dezvolte, vor fi necesare investitii materiale care sa o duca la nivelul urmator.

In acest sens, puteti apela la investitori sau la asa numitii "business angels". Ce trebuie sa faceti pentru a atrage fonduri din exterior, conform Entrepreneurship.org?

1. Realizati o prezentare

Creati o prezentare/ business plan care sa contina 10 - 15 slide-uri si sa dureze pana la 20 de minute. Pe parcursul prezentarii, aveti grija sa evidentiati produsele sau serviciile pe care le furnizati clientilor dumneavoastra. Totodata, incercati sa aratati care va este publicul tinta si care este motivul pentru care considerati ca afacerea dumneavoastra va produce mai multi bani daca va fi sprijinita de ajutorul financiar al unui investitor.

2. Identificati potentiali investitori

Odata ce aveti o prezentare si un plan bine pus la punct, puteti aborda potentiali investitori. Cautati referinte despre acestia, apelati la cunostinte pentru a identifica cele mai potrivite oportunitati din acest punct devedere. Si, pe cat posibil, incercati sa va rezumati la investitori care se afla in zona voastra geografica.

3. Estimati o valoare a afacerii

Evaluarea propriei afaceri poate fi o capcana. Chiar daca pentru dumneavoastra valoarea business-ului este nepretuita, prognozati o cifra reala. Incercati sa realizati un deal cinstit si profitabil pentru ambele parti.

4. Contactati posibilii investitori

Dupa ce ati realizat o prezentare a business-ului pe care il aveti si ati identificat potentialii investitori, este timpul sa ii si contactati si sa stabiliti intalniri cu acestia. Daca un investitor va cere un business plan, explicati-i ca ati prefera sa va intalniti si sa discutati mai multe pe marginea acestui subiect, dar ca sunteti dispusa, in acelasi timp, sa ii trimiteti un rezumat al planului. Investitorii ofera bani oamenilor, nu planurilor.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Start Up »



Setari Cookie-uri