Daca va doriti un business propriu, insa inceputul pare incert, nu va faceti prea multe probleme: nu sunteti sigura persoana in aceasta situatie. De fapt, din cauza situatiei economiei globale, in ultimii doi-trei ani, foarte multe persoane si-au dat seama ca jobul ideal nu exista, iar o parte dintre ei au decis sa creeze ei insisi locului de munca mult visat. Publicatia The Entrepreneur ofera cateva sfaturi despre etapele pe care trebuie sa le urmati atunci cand va deschideti propria afacere.
1. Odata ce ati decis ca nu mai vreti sa lucrati pentru altcineva este timpul sa identificati businessul care vi se potriveste.

Trebuie sa tineti cont de personalitatea dumneavoastra, dar in acelasi timp sa va ghidati si dupa intuitie pentru a alege o afacere intr-un domeniu care va da energie chiar si atunci cand sunteti obosit.

Daca nu stiti ce vi s-ar potrivi puteti recurge la 3 lucruri care ar putea sa va ajute in alegerea dumneavoastra:

- Faceti ceea ce stiti. Ganditi-va la tot ce ati facut pana acum si incercati sa "impachetati" aceste cunostinte pentru a le oferi sub forma de servicii ori produse.
- Invatati despre businessurile care va intereseaza si faceti ceea ce fac managerii acelor afaceri.
- Alegeti un domeniu in care exista o lipsa in piata sau un produs ori serviciu pe care v-ar placea sa-l aduceti pe piata.

2. Creati un plan de business pentru ca acesta va creste sansele de succes.

Majoritatea oamenilor nu isi fac un plan de afaceri, chiar daca acesta i-ar putea ajuta sa patrundeti mai repede pe piata.

Planul, care in unele cazuri nici nu este mai mare de o pagina, ar trebui sa raspunda urmatoarelor intrebari:
- Ce vreau sa construiesc?
- Cine vor fi clientii tinta?
- Care este promisiunea pe care o fac clientilor si mie?
- Care sunt pasii prin care imi pot atinge scopurile?

3. Cunoasteti-va clientii inainte de a incepe sa investiti.

Inainte de a incepe sa investiti, incercati sa aflati daca oamenii ar fi interesati sa cumpere produsele sau serviciile pe care vreti sa le oferiti.

Aflati cate persoane ar dori sa va devina clienti, care este profilul socio-demografic al acestor persoane (varsta, sex, educatie, ocupatie, venituri, locul de provenienta, etc.), daca produsul sau serviciul pe care va doriti sa-l comercializati este relevant pentru viata lor de zi cu zi, de ce au nevoie de acest produs/serviciu.

4. Intelegeti modul in care va veti cheltuiti banii intrucat este foarte posibil ca la inceput sa fiti primul si singurul investitor in aceasta afacere.

De aceea inainte de a cauta un posibil investitor, este esential sa aveti informatii detaliate despre care sunt veniturile pe care le aveti disponibile si de asemenea sa stiti foarte bine cum veti cheltui acesti bani.

5. Construiti-va o retea de prieteni care sa va sustina.

Dupa ce ati hotarat ce business sa va alegeti, care va sunt potentialii clientii si cum va veti cheltui banii, este bine sa va faceti o retea de sustinatori, fie ca acestia sunt furnizori, distribuitori, consultanti, ori avocati.

6. Vindeti creand valoare adaugata.

Chiar daca in fiecare zi cumparam produse si servicii, oamenilor nu le place sa li se vanda lucruri, ci prefera sa fie "serviti".

Astfel, de fiecare data cand va ganditi la clientii dvs intrebati-va ce le puteti oferi si cum puteti face ca persoanele care va cumpara produsele sa devina unele de succes.

7. Folositi retelele de socializare, mergeti la evenimente si trimiteti newslettere.

Prezentati-va cu convingere afacerea atunci cand este nevoie si folositi retele de socializare precum Twitter, Facebook, LinkedIn ori platforma de partajare de continut video YouTube pentru a va promova produsele.

Chiar daca site-urile de socializare sunt la moda, nu subestimati puterea serviciilor de relatii publice, a e-mailurilor, articolelor din diverse publicatii tiparite ori online, a blogurilor, conferintelor si evenimentelor, a newsletterelor si a telefonului.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Start Up »



Setari Cookie-uri