Ca orice serviciu nou, punctul de start al afacerii l-a reprezentat o necesitate a actualilor patroni. „Pur si simplu am inventat acest serviciu. Daca va uitati pe net nu o sa gasiti ceva similar cu oferta noastra. Ideea a plecat de la necesitatea de a avea un sofer care sa-mi conduca masina acasa, dupa o cina de afaceri, si sa evit contactul cu politia si suspendarea permisului. Trebuia sa ofere cineva acest serviciu, pentru ca eu am nevoie de el“, ne spune Lucian Nuta, unul dintre cei trei asociati ai firmei.

Afacere cu 4.000 de euro

Investitia initiala a fost minima: nu mai mult de 120-140 milioane lei, în mare parte cheltuiti pentru web-site (www.soferulmeu.ro), concept, consultanta si o campanie de promovare prin marketing direct. Cu acesti bani s-a amenajat sediul si au fost angajati soferii. „Nu ne trebuie altceva pentru ca acesta este si conceptul: soferul nostru, masina clientului“, precizeaza Lucian Nuta. Campania de promovare a constat, în prima etapa, în împartirea de pliante în intersectii, prin intermediul unei firme specializate. „Noi servim pe toata lumea, dar nu cred ca o persoana care are o masina de 15 ani si un salariu mediu pe economie poate sa ne contacteze, desi noi am fi fericiti sa fie asa“, explica Lucian Nuta. Si politistii s-au aratat încântati, pornind de la ideea ca un astfel de serviciu le-ar putea usura munca. „Am luat legatura cu cei de la Directia de Circulatie, care ne-au invitat sa ne facem cunoscut serviciul în fiecare sectie de politie“, afirma Lucian Nuta.

Tinuta business costa

Serviciul este disponibil în doua variante: Clasic si Business. În primul caz, tariful este de 34,51 RON (TVA inclus) pentru 30 de minute, fara li-mita de kilometri. Daca ape-lati la serviciul Business, la masina dumneavoastra se va prezenta un sofer în costum negru, cravata, manusi albe si sapca cu cozoroc. În acest caz însa, trebuie sa fiti pregatiti sa platiti ceva mai mult: 57,12 RON pentru 30 minute, de asemenea fara limita de kilometri. Tariful este perceput din clipa în care soferul se prezinta la locatia solicitata de client, moment în care acesta este anuntat telefonic. Orice locatie la care se ajunge în mai mult de 30 de minute va fi tarifata suplimentar.

Patroni-soferi


In primele noua zile de functionare, pâna la jumatatea lunii decembrie, s-au înregistrat deja sase comenzi. Primele curse au fost efectuate chiar de patroni. „Am facut si eu o cursa, si unul dintre asociatii mei una, pentru ca vrem sa vedem si cum se comporta clientul, ce întrebari pune, ca sa pregatim soferii. Pentru ca, daca nu ai grija de business, îl pierzi“, explica Lucian Nuta. Noaptea de Revelion a fost un succes. Nu mai putin de 48 de comenzi, dintre care ultima la 8.30 dimineata. Chiar daca patronii s-au urcat iarasi la volan, s-au vazut nevoiti sa refuze o serie de comenzi din cauza numarului prea mare de solicitari venite în ultima clipa.

Taxi sau siguranta masinii?

Patronii sustin ca, desi este putin mai costisitor decât taxiul, serviciul are utilitatea sa. „Se întampla sa te întâlnesti cu cineva, fara sa programezi nimic, esti cu masina si bei un pahar cu vin. Atunci trebuie sa lasi masina acolo, sa co-manzi un taxi, care costa o suta si ceva de mii de lei, dupa care a doua zi trebuie sa reintri în posesia masinii. În acest caz, te trezesti cu o jumatate de ora mai devreme si începi sa cauti un taxi pentru a-ti recupera masina. În final, a-jungi cam la aceiasi bani. Cu noi, platesti în plus confortul si faptul ca elimini riscul de a lasa masina parcata undeva în oras, total nesupravegheata“, precizeaza Lucian Nuta.

Chiar si pentru cumparaturi

Firma ofera o gama larga de servicii, de la turul nocturn al Bucurestiului, transport în afara Capitalei si pâna la soferi pentru nunti sau petreceri. In cazul in care cineva vrea sa mearga la aeroport cu masina proprie, dar nu este dispus sa achite costul destul de ridicat al parcarii pe perioada când lipseste din tara, poate închiria un sofer care sa-i duca autovehiculul acasa. Un alt serviciu consta în transportul membrilor familiei la scoala, la diferite evenimente sau chiar la cumparaturi. Daca trebuie sa mergeti la o petrece-re, un sofer închiriat va poate scapa de eterna întrebare „ci-ne conduce la întoarcere?“.

Persoanele mature inspira încredere

Având în vedere ca interfata firmei cu clientii este asigurata de soferi, acestia au trecut printr-un proces de selectie destul de dur. Pe lânga examenele medicale, au fost verificati din punct de vedere judiciar, le-au fost testate îndemânarea si capacitatea de conducere a unui autovehicul. „Am decis sa acoperim mai multe categorii de vârsta, pentru ca, daca, spre exemplu, suntem solicitati de o doamna, un sofer mai în etate expri-ma mai multa încredere“, precizeaza Lucian Nuta. Doi dintre soferi vorbesc italiana si engleza, dar daca se primeste o comanda de la un cetatean strain si cei doi nu sunt disponibili, atunci face cursa unul dintre patroni. O alta masura de siguranta luata de firma vizeaza eliminarea riscului unei eventuale suspendari a carnetului pentru depasirea vitezei legale: nici un sofer nu are voie sa mearga cu peste 60 de kilometri pe ora.

Litoralul, urmatoarea tinta

Deocamdata, firma are noua angajati: opt soferi si o secretara. Pentru 2006, planul de investitii vizeaza prezenta pe litoral, cu cel putin sapte-opt soferi. Firma va achizitiona 20 de scutere electrice, cu gabarit redus, pe care soferii le vor folosi pentru a ajunge la client si a se putea întoarce la sediu. „De la primavara, serviciul Clasic în asta va consta: tinuta decenta, scuterul electric, suna clientul, soferul este trimis la locatia clientului,

îl duce acasa, dupa care fie merge la dispecerat, fie la locatia initiala, fie la urmatorul client“, precizeaza Bogdan Temneanu, unul dintre ceilalti doi actionari. Pentru serviciul business, exista o masina care conduce soferul la client si îl preia dupa ce acesta este dus acasa.