Cand va reincepe sa creasca ponderea TV in bugetele media? Interviu cu Dan Balotescu, managing partner Media Investment

Cand medii ca TV si Radio vor fi tranzactionate programmatic, vom asista la o crestere a ponderii lor din totalul bugetelor investite in media, dupa ce in ultimii ani au scazut constant. Este predictia lui Dan Balotescu, managing partner al agentiei Media Investment, parte din The Group.

“TV si radio sunt medii foarte puternice. Cand vor avea si aceasta capabilitate, de a targeta pe certitudine si nu pe afinitate, isi vor recastiga share-ul. In ultimii ani, TV-ul a pierdut anual 1-2 procente. Nu e o scadere dramatica, dar cumulat sunt cateva procente bune. Daca astazi definim digitalul ca displayul de pe computer si de pe mobil, oferta TV este atat de mare, incat sigur vom asista la o crestere. E drept, poate nu chiar in acelasi ritm ca pe vremea cand nu exista digital.”

Anul trecut, The Group a lansat o agentie specializata in programmatic buying. Preocuparile The Group pentru programmatic dureaza deja de cativa ani, iar in 2015 a fost lansata agentia dedicata. Balotescu spune ca marketingul programmatic este un mod deja firesc de a face campaniile de digital, cel putin in ceea ce priveste echipa pe care o coordoneaza si proiectele agentiei Media Investment. Mai mult decat atat, urmeaza ca toate mediile sa se tranzactioneze programmativ: tv, radio si outdoor.

“Tranzactionarea programmatic inseamna posibilitatea de targetare pe niste medii care si-au dovedit eficienta in timp. Inseamna ca le vom putea utiliza mai bine si cu rezultate mult mai clare pentru clienti”, spune seful Media Investment.

In acest moment, din estimarile agentiei, piata de digital din Romania (cu exceptia Google si Facebook) este tranzactionata in jur de 10% programmatic. Media Investment a depasit cu mult nivelul pietei, 75% din investitiile agentiei fiind realizate in aceasta maniera. Balotescu spune ca obiectivul este sa se apropie cat mai mult de pragul de 100% si estimeaza ca acest lucru se va intampla in mai putin de 5 ani.

Citeste si:
Leadership în era COVID-19. Cum gestionează managerii echipele de...
Leadership în era COVID-19....

Conform informatiilor Media Investment, share-ul TV-ului a scazut la 59% in 2016, fata de 60% in 2015, in timp ce online-ul a crescut la 23%, fata de 20% anul trecut.

Parteneriatul client-agentie-publisher

Pe langa inovatii tehnologice si trenduri, succesul in media are la baza parteneriatul intre client, agentie si publisher.

“Sunt trei elemente esentiale in media de astazi, care stau la baza acestui parteneriat: briefurile de la client si intelegerea tehnologiilor din piata, eficientizarea tehnologiilor si datelor de catre agentie si continutul generat de publisher. O campanie de succes pentru client inseamna continut si capabilitati tehnologice care permit targetarea eficienta”, a explicat Balotescu.

Un alt element caracteristic al pietei media din 2016 este intelegerea importantei continutului pe toate planurile, din partea tuturor partilor implicate: client, agentie, publisher. Nu neaparat ca termen in sine, ci din punct de vedere al relevantei. Seful Media Investment a explicat ca, pentru a realiza campanii intr-un mediu eficient, este foarte important rezultatul asocierii potrivite intre materialele puse in pagina de publisher si reclama clientului. “Reclama in sine este continut iar cand o imbini cu o pagina relevanta, nu poate fi decat un mix castigator”.

Citeste si:
Predictii 2019: cum va evolua piata imobiliara din Romania
Colliers: Cele mai importante...

Dan Balotescu a mai explicat ca exista o colaborare eficienta intre agentia pe care o conduce si publisheri, care se adapteaza la noile tehnologii, in conditiile in care aproape trei sferturi din campaniile Media Investment se realizeaza programmatic.

“Vom merge mai departe cu implementarea tehnologiilor, intr-un mod rafinat. Este adevarat ca ar fi usor sa utilizezi in campanii site-uri care nu sunt din .ro, dar nu ne dorim asta. Formam cu totii o piata si este important sa functioneze acest parteneriat local. Astazi, eu sunt convins ca orice campanie, orice proiect special poate fi implementat impreuna cu publisherii din .ro. In schimb, e foarte greu sa faci acelasi lucru cu un site din Marea Britanie, de exemplu, chiar daca romanii il acceseaza”.

Conform informatiilor Media Investment, piata de media a avut o crestere de 10-15 procente in prima parte a anului, in principal datorita indicatorilor economici stabili.

Balotescu spune ca aprecierea precauta si constanta din ultimii ani a condus la o piata mai sanatoasa, in conditiile in care toate bugetele de media sunt decise pe baza unor indicatori clari.

Citeste si:
Seful Knight Frank pe Europa: 2018 ar putea aduce un val de...
Seful Knight Frank pe Europa:...

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Succese »



Setari Cookie-uri