Catalin Cretu, director general pentru Romania, Croatia, Malta si Slovenia in cadrul Visa Europe, considera ca, pe masura ce tot mai multe aplicatii si solutii de plata se vor lansa pe piata, tehnologiile biometrice vor deveni tot mai performante, simplificand si mai mult experienta consumatorului, iar parolele vor fi doar o amintire.

"Aproape toate bancile pun la dispozitia clientilor multiple canale alternative pentru efectuarea de operatiuni financiare si comunicare in timp real, care nu mai presupun relatia fizica a clientului cu banca. In fapt, se observa din ce in ce mai mult preferinta clientilor de a interactiona cu banca prin intermediul calculatorului, smartphone-ului sau al tabletei, de la distanta, la orice ora, de oriunde ar fi, in locul deplasarii la banca. Similar cu tendintele de dezvoltare a platilor electronice, interactiunea cu banca se doreste a fi cat mai usoara, rapida, debirocratizata, cu accent pe autentificarea persoanei facuta nu pe baza formularelor si a altor acte, ci pe baza elementelor biometrice", a declarat Catalin Cretu pentru wall-street.ro, raspunzand provocarii de a-si imagina banca viitorului.

Ca urmare, dezvoltarea exploziva a tehnologiei si tendinta accentuata catre mobilitate si digitalizare influenteaza radical piata serviciilor financiare si experienta consumatorului deopotriva.

Sper ca vanzarea de servicii si produse bancare nu va mai necesita completarea a zeci de pagini de formulare in care clientii furnizeaza in mare parte date ce pot fi accesate de catre banci cu usurinta prin conectarea la diverse baze de date (dupa exemplul actualei conectari la ANAF) sau printr-o mai buna utilizare a datelor istorice pe care banca le detine deja din modul de utilizare a produselor bancare.

Managerul de la Visa Europe atrage atentia ca istoricul cel mai util si mai usor de cladit pentru un individ sau un IMM este istoricul de plati cu cardul, deoarece arata nivelul si structura de cheltuieli regulate, date ce permit bancii sa inteleaga foarte bine nevoile si comportamentul financiar al clientilor sai.

Cele mai recente studii Visa arata preferinta consumatorilor pentru scanarea amprentei ca metoda de identificare biometrica, foarte eficienta pentru platile mobile, deoarece este sigura si usor de utilizat. Apetenta pentru noile tehnologii si metode de securitate este si mai vizibila in cazul generatiilor tinere.

"Spre exemplu generatia Z, adica tinerii intre 16 si 24 de ani, este mai predispusa sa foloseasca metodele de securitate biometrice in locul mijloacelor traditionale de autentificare, precum parolele, a caror utilizare este considerata incomoda. Ne mutam astfel de la autentificarea greoaie, pe baza a ce ne putem aminti (parole), catre cea mult mai usoara, bazata pe cine suntem (elemente biometrice)", adauga Cretu.

Potrivit Juniper Research, pana in 2019 aproximativ 770 de milioane de aplicatii de autentificare biometrica vor fi descarcate in fiecare an, ceea ce inseamna o crestere de 100 de ori fata de cele 6 milioane de descarcari in urma cu un an. Aceasta explozie a numarului de aplicatii descarcate este pusa pe seama utilizarii crescute a identificarii prin amprenta pe telefoanele mobile, precum si a legaturii intre hardware, tokenizarea platilor mobile si comertul realizat cu telefonul mobil.

Tehnologie a inceput sa fie folosita intens si in Romania, la deblocarea telefoanelor mobile sau la autentificarea in aplicatiile de internet banking, ceea ce creeaza obisnuinta in comportament si pregateste terenul pentru autentificarea platilor mobile pe baza amprentei.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Succese »


Setari Cookie-uri