S-a intors recent din Marea Britanie, dupa ce a oferit consultanta pentru cateva firme din Top 500, in zona de comert online. Avea de ales intre a-si deschide propriul business sau a incerca sa puna umarul, consistent, la evolutia pietei de eCommerce din tara. A ales a doua varianta. Ce parere are seful ARMO despre piata locala de comert online?

ARMO (Asociatia Romana a Magazinelor Online) reprezinta o marca de incredere care garanteaza consumatorilor ca magazinele online partenere corespund normelor legale si de bune practici, oferind acestora multiple beneficii.

“Avem un parteneriat cu Banca Transilvania, exclusiv, prin care banca ofera servicii speciale membrilor. Urmeaza sa anuntam in curand si un parteneriat cu o companie de consultanta pe partea tehnica si, per total, avem reduceri importante pentru membrii ARMO”, puncteaza Florinel Chis.

El a fost numit seful ARMO la jumatatea lunii august, dupa mai multi ani petrecuti in Marea Britanie.

Ce m-a frapat cel mai mult cand m-am intors in Romania? Costurile! Romania nu este deloc o tara ieftina. M-am intors la Iasi si am realizat ca preturile chiriilor sunt similare cu cele din afara. Ce nu imi place este sistemul mijloacelor de transport in comun. In Marea Britanie puteam sa merg fara probleme ori cu metroul, ori cu autobuzele. Aici nu te descurci asa”, puncteaza el.

Ce a vorbit Iohannis cu...
Citeste si: Iohannis, catre Comisia de la Venetia: Noile Coduri favorizeaza alesii

Prioritatile sale la ARMO

Una dintre prioritatile principale ale lui Florinel Chis este atragerea de cat mai multi parteneri in Asociatie. “Vrem sa atragem circa 500 de magazine mai mici pana la finalul anului, si acum sunt in discutii cu 40-50 de magazine online cu afaceri de peste 2 milioane de euro. De fapt, cam atatea si sunt cu afaceri atat de mari”, subliniaza el.

Magazinele online romanesti sunt, din punct de vedere tehnic, similare cu cele din Marea Britanie. “Ce difera insa este modul in care au investit – romanii au pus accent pe pret si mai putin pe servicii adiacente adresate clientilor. Asta s-a dovedit a fi un lucru neproductiv si acum este o provocare sa construiesti, sau reconstruiesti, increderea”, considera Florinel.

De asemenea, exista inca un decalaj in ceea ce priveste eCommerce-ul. Iulian Stanciu, CEO al eMag, sublinia recent ca, la nivelul pietei, ponderea comenzilor mobile se apropie de 45%, in Marea Britanie ponderea fiind insa mult mai mare.

“Cu toate acestea, decalajul se va micsora constant in viitor. Piata eCommerce din Romania va creste anul acesta cu circa 45%, fata de doar 10% in Marea Britanie. Adevarat, baza este complet diferita”.

Seful Knight Frank pe Europa:...
Citeste si: Seful Knight Frank pe Europa: 2018 ar putea aduce un val de...

Evolutia de 45% inseamna ca piata eCommerce din Romania va ajunge la circa 2 miliarde de euro, la finalul anului curent, conform sefului ARMO.


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Succese »



Citeste si
Rodseth, Janssen Romania: Predictii pentru piata farma in 2019