Liana Mihai conduce agentia de media OMD Romania de mai bine de cinci ani, insa experienta in acest domeniu se intinde pe o perioada de douzeci de ani. Initial isi dorea sa devina profesor de matematica si, in asteptarea acestui post, a acceptat un job sezonier in cadrul unei agentii de media. Au fost suficiente doua saptamani ca sa-si dea seama ca ii place acest domeniu, ca se pricepe la vanzarea de publicitate si ca in loc sa jongleze cu ecuatiile din matematica, putea la fel de bine sa o faca cu cifrele din media.

„Acum aproape 20 de ani s-a intamplat sa pasesc, timid, pentru prima data, intr-o agentie de media. Aveam 23 de ani si tocmai terminam facultatea, in capul meu erau doar numere, probabilitati, analiza, algebra, geometrie, programare, ecuatii, logica, doi ani de practica pedagogica si o anume "certitudine" ca voi face toata viata doar matematica, asa cum ma pregatisem urmand cursurile Univeristatii -Facultatea de Matematica. Ma gandeam ca primul meu job, un job de doua saptamani la un ziar, ma va ajuta sa trec mai usor de plictiseala vacantei de vara pana la concursul ce se tot amana pentru singurul post de profesor de matematica disponibil in acel an in Bucuresti”, povesteste Liana.

Dar job-ul de doua saptamani s-a dovedit a fi unul interesant si dupa un curs de introducere in vanzarea modulelor de presa, a inceput vanzarea de publicitate. Oferta de job a fost extinsa, iar la 23 de ani, Liana devenea account manager si media planner in cadrul The Network, regia de publicitate a Ziarului National, infiintata de firma de media din grupul Ogilvy&Mather, care ulterior a fost rebranduita si si-a schimbat denumirea in MinShare. „Am invatat din mers toate secretele meseriei, am evoluat profesional impreuna cu compania care crestea constant si devenea liderul industriei la acea vreme”, spune Liana.

In 2005, Liana accepta provocarea de a face parte din grupul de start al Media Investment, The Group, un demers antreprenorial initiat de Zoltan Szigeti si Mihaela Nicola. „Timp de mai bine de sapte ani am ajutat la cladirea unei agentii de media puternice in care, desi aplicam educatia corporatista anterioara, aveam libertatea de a ne creiona singuri procedurile si procesul operational”, povesteste Liana.

In 2012, The Group incheie un parteneriat local cu grupul international Omnicom Media Group, agentia intra in actionariatul companiei OMG Romania si preia si managementul afacerii. „Asa am ajuns eu intr-o dimineata racoroasa de februarie la OMG”, isi aminteste Liana.

Citeste si:
Toma, despre Dancila: Nu-i un geniu, dar e reprezentantul nostru
Primarul Buzaului, indemn...

Media, mai mult decat orice alta componenta a comunicarii comerciale, este o stiinta a cifrelor. Pentru a obtine rezultate exceptionale in media este nevoie de rigoare si exactitate. Faptul ca am facut Facultatea de Matematica cred ca a reprezentat un avantaj. Logica, spiritul analitic si puterea de sinteza, inteligenta tehnica si usurinta in intelegerea algoritmilor, toate sunt calitati pe care le cautam atunci cand ne dorim noi colegi la OMG. Si de cele mai multe ori asfel de profile gasim printre studentii de la Facultatea de Matematica-Informatica din cadrul Universitatii Bucuresti.

Liana Mihai

Accentul pe echipa

Liana are in subordine o echipa formata din 65 de colegi si considera ca felul in care acestia interactioneaza intre ei este una dintre cele mai importante sarcini ale unui manager. „In managementul unei afaceri pe langa cunostintele tehnice specifice domeniului conteaza enorm felul in care reusesti sa relationezi cu echipa. Este important sa reusesti sa creezi acel spirit de echipa care "aduna", cel care potenteaza talentele tuturor, eliminand orgoliile inutile si care da greutate apartenentei la "compania noastra". Mai mult, spune ca a avut norocul sa lucreze alaturi de profesionisti in fiecare etapa a carierei sale, oameni care i-au facut parcursul profesional usor si frumos si in mijlocul carora s-a simtit ca intre prieteni si ca nu ar schimba nimic din deciziile pe care le-a luat sau provocarile pe care le-a acceptat.

Daca iti place meseria pe care ti-o alegi, daca iti plac oamenii cu care lucrezi, daca impartasesti cu colegii aceleasi pasiuni si ambitii si te regasesti in viziunea companiei in care lucrezi, atunci viata ta profesionala este una implinita.

Citeste si:
Contract intre Alexandru Cumpanasu si ministrul Andronescu
Contract incheiat de...

Liana Mihai

In ceea ce priveste echilibrul dintre viata personala si cea profesionala, directorul OMD povesteste ca i s-a intamplat de nenumarate ori sa se concentreze asupra unor proiecte astfel incat sa piarda notiunea timpului, insa nu a considerat nicio secunda ca acestea ar fi sacrificii sau neimpliniri personale: „Din contra, un succes profesional atent si cu migala pregatit, mi se traduce in bogate impliniri personale. Asta este un fel de echilibru pe care ma bazez”.

Timpul liber l-a cedat pe muzica, lectura, sport, vacante sau iesiri cu prietenii. In ceea ce priveste lectura, ii place beletristica, memoriile si jurnalele si mai putin carti motivationale sau de business, iar daca un autor ii place, ii citeste opera integral. „Asa am patit cu Preda, Goma, Eliade, Cartarescu, Boia, Neagu Djuvara, ca sa ma opresc doar la scriitorii romani. Dar daca ar fi sa recomand as mentiona savoarea de a urmari argumentatiile fluide din toate cartile lui lui Malcolm Gladwell si sfaturile practice descoperite la Karim Rashid”, spune aceasta.

Citeste si:
Fiscul bate mai des la usa firmelor: inspectiile au crescut de 3 ori
Sondaj PwC: Fiscul bate mult...


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Succese »



Citeste si
Cum s-a dezvoltat piata analizelor medicale in 30 de ani de capitalism