Cornelia Nicolae, managerul care conduce de sase ani afacerile locale ale producatorului italian de imbracaminte Stefanel, sustine ca pe nisa pe care activeaza retailerul exista in continuare loc pentru branduri noi, concurenta insemnand, pana la urma, ”un semn de sanatate”.

Stefanel a deschis primul magazin din Romania in anul 1991, in prezent reteaua ajungand la 13 magazine si afaceri de peste sase milioane de euro.

”Stefanel este cel mai longeviv brand de pe piata romaneasca. A intrat in Romania in anul 1991 atunci cand niciun alt retailer international nu a avut curajul sa o faca. (…) Din punctul nostru de vedere, acest risc a fost piatra de temelie la construirea unui brand puternic in Romania. In plus, deschiderile de noi centre comerciale din ultima perioada, dar si revenirea consumului au facut ca piata de moda din Romania sa atraga nume noi din retailul international. Cu toate acestea, pe nisa in care activeaza Stefanel este in continuare loc pentru branduri noi, mai ales ca, pentru noi, in industria de retail, concurenta este un semn de sanatate”, spune Cornelia Nicolae.

Retail jobs

La nivel european, apetitul pentru consum a inregistrat in prima jumatate a anului o crestere, evolutie care s-a resimtit si in Romania, majoritatea retailerilor experimentand un avans al afacerilor. In acest context, la debutul sezonului de toamna-iarna, Stefanel Romania raporteaza o crestere de peste 10% a business-ului.

”Anul trecut am deschis trei noi magazine si am relocat si renovat alte doua, iar una dintre prioritatile acestui an a fost sa transformam aceste locatii in puncte de referinta pentru clientii nostri. In plus, anul acesta am renovat un alt magazin si ne concentram acum pe promovarea lui, dar, totodata, suntem atenti si la noile oportunitati care pot aparea in piata”, explica managerul Stefanel Romania.

Sapte dintre cele 13 magazine Stefanel sunt deschise in Bucuresti. La nivel de companie, pe plan local lucreaza circa 80 de angajati.

Citeste si:
România, din nou ”tigrul” Europei. Cea mai mare creștere economică...
România, din nou ”tigrul”...

In ceea ce priveste valoarea media a bonului fiscal in aceste magazine, Cornelia Nicolae spune ca aceasta a fost de 800 de lei. In cazul magazinelor de top, aceasta valoare creste. Spre exemplu, in concept store-ul din Piata Romana, valoarea medie a bonului depaseste 1.000 de lei.

”In grupul Stefanel, Romania este tara cu cea mai mare si mai buna rata de fidelizare. Ca sa intelegeti dimensiunea loialitatii, va pot spune ca emitem aproximativ 3.000 de carduri de fidelitate in fiecare sezon”, afirma Cornelia Nicolae.

Romania este a cincea piata ca importanta pentru imperiul Stefanel, prezent in 31 de tari cu peste 360 de magazine.

Cine este Cornelia Nicolae

S-a angajat la 18 ani in compania Just Jeans Trading, care detinea licenta pentru brandul britanic Lee Cooper, unde a lucrat timp de noua ani. A ocupat functia de contabil primar, acesta fiind si locul in care a acumulat toate cunostiintele de care a avut nevoie ulterior.

Citeste si:
România va ajunge să producă mai multe gaze decât consumă
România va ajunge să producă...

Inainte de a se alatura Stefanel, Cornelia Nicolae, 36 de ani, a mai lucrat timp de doi ani si jumatate pentru BSB Fashion.

Dupa 2-3 interviuri cu firma de head-hunting si inca unul cu Carlo Stefanel, fiul proprietarilor afacerii si cel care se ocupa de business-ul din Romania la momentul respectiv, Cornelia Nicolae bifa functia de retail manager in cadrul producatorului italian. Se intampla in 2010, o perioada tumultoasa pentru retailul local. La scurt timp devenea country manager pentru Stefanel Romania, o afacere pe care “a crescut-o” pana la circa sase milioane de euro, 13 magazine (inclusiv outlet-ul) si aproape 80 de angajati.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Economie »


Setari Cookie-uri