La doar un an de la infiintare, SafeBreach, solutie de securitate, a primit investitii totalizand 15 milioane de dolari de la nume precum Deutsche Telekom, HP Ventures sau Sequoia. Si totul a inceput cu doi tineri, unul hacker alb, unul specialist in securitate, stand la o bere.

Gadi Lifshitz a fost de la inceput in companie, din august 2014, acum ocupand pozitia de VP.

“Cei doi fondatori, acum la headquarter-ul din California, s-au intalnit cu cateva luni inainte ca SafeBreach sa prinda contur. Unul era hacker, celalalt specialist de securitate – se cunosteau din armata, divizia Israeli Intelligence. Ambii considerau, la acel moment, ca exista prea multe brese de securitate pe care solutiile existente pe piata nu le puteau acoperi, nu erau suficient de…obiective…pentru acest lucru”, explica Gadi, intr-un interviu fata in fata cu wall-street.ro, la Tel Aviv.

Practic, s-au intalnit la masa ofensivul, cu defensivul, cel care ataca cu cel care incearca sa respinga atacurile online. Si ambii au realizat ca pot privi problema, insa din perspective diametral opuse si, astfel, construirea unei solutii era la indemana.

Problema? Antiviralele existente pe piata, oricat de eficiente sunt, nu ofera suficient de multa securitate, si nu pentru ca ar fi solutii care nu se updateaza suficient sau nu sunt eficiente, ci pentru ca, deseori, nu au fost configurate bine, pe segmentele necesare. Era necesar un sistem independent, obiectiv, care nu sa elimine problemele/atacurile, ci sa le depisteze si, apoi, sistemul antivirus sa acopere vulnerabilitatile.

“Peste 90% din atacurile care au reusit ar fi putut fi prevenite printr-un control mai bun al securitatii existente. Ce face SafeBreach este exact asta – depistarea problemelor, pe toate layerele. Apoi, sistemul de securitate, daca este suficient de performant, le elimina”, explica Gadi.

Practic, SafeBreach simuleaza milioane sau zeci de milioane de posibile atacuri posibile. “Aratam companiei ce se poate intampla, daca cineva ataca. Practic, te invata cum sa configurezi corect antivirusul, este o solutie complementara – iti aratam ce trebuie sa protejezi, cand si in ce fel”, explica, suplimentar, Gadi.

Cum de au primit 15 milioane de dolari, doar intr-un an?

Startup-ul a inceput, efectiv, sa livreze solutia anul acesta. Atunci cum de a reusit sa atraga o suma importanta de bani, de la investitori sonori, la doar un an de la lansare?

“Aveam cativa clienti, in stadii beta, de teste, inainte de rundele de investitie. De asemenea, cu acesti clienti, am validat produsul si am remarcat eficienta lui. Un alt lucru care ne-a ajutat a fost, in mod clar, numarul mare de premii primite. Am fost, per total, foarte, foarte activi pe pietele internationale, nu doar in Israel”, subliniaza Gadi.

De ce si-au mutat HQ-ul din Israel, in SUA? “Targetam in special clienti mari si am considerat ca este necesar sa fim aproape si fizic de ei”, subliniaza el.

Citeste si:
Coach: Femeile pot sa fie lideri mai buni decat barbatii
Coach: Femeile pot sa fie...

Provocari

Principala provocare? Cum sa convinga clientii, obisnuiti cu ideea ca sistemele lor de securitate sunt suficiente, ca au nevoie de un “extra layer”, deasupra.

“Practic, noi trebuie sa construim piata. Mai avem doar doi concurenti, in SUA ambii, care au aparut dupa noi, deci provocarea sta pe umerii nostri. Avem o echipa de marketing si cel mai eficient lucru pe care il putem face este sa contactam direct clientii”, spune VP-ul companiei.

Investitorii, pe langa suma importanta de bani, “deschid si usi” la care, altfel, ar fi fost greu sa ajungi.

“Odata ajunsi la clienti, le facem o demonstratie exact pe sistemele lor. Si, astfel, descopera vulnerabilitati pe care altfel nu le stiau. Pitch-urile le facem catre expertii de securitate din companii, manageri IT si, de cele mai multe ori, ii punem foarte mult pe ganduri”.

Compania are, in prezent, 12 clienti si se afla in discutii avansate cu inca 20. Compania a ajuns la 30 de angajati, sapte in SUA si restul in Israel. “Este greu sa gasim oameni specialiati pe securitate? Deloc greu! Israel este o adevarata pepiniera, in acest sens, suntem extrem de bine educati, inca din armata (obligatorie in Israel, si pentru barbati, si pentru femei – n.r.).

Ingrediente pentru un startup de succes

Israelienii, fiind izolati si avand un istoric foarte zbuciumat, nu au luxul de a targeta doar propria populatie (circa 8 milioane de oameni). “Unul dintre sfaturile mele – gandeste mare, gandeste global, si fa-le asa! Targetul mentine-l tot timpul in colimator, viziunea trebuie sa fie clara. Si, evident, trebuie sa ai o echipa puternica”, spune Gadi Lifshitz.

De cele mai multe ori, de la idee pana la conceptie si pana la maturitate, lucrurile se schimba intr-un start-up. Nu a fost, insa, cazul SafeBreach. “Nu am pivotat, nu am schimbat destinatiile in mod signifiant. Acum cateva saptamani chiar, ne-am uitat la design-ul initial si era foarte asemanator cu actualul. Am identificat, practic, problemele inca de la inceput si apoi l-am cristalizat”.

Solutia este pe baza de abonament si costa 5.000 $/an/simulator. Pentru a acoperi cat mai multe sectiuni, sunt necesare mai multe simulatoare.

SafeBreach incearca sa incheie colaborari si cu producatori de solutii de securitate, asa ca l-am intrebat pe Gadi daca este interesat si de BitDefender. A raspuns ca da, bineinteles, este unul dintre cele mai mari solutii existente pe piata – “este din Romania!? Chiar nu stiam!”, spune el, surprins placut. Totodata, compania a incheiat deja colaborari cu Microsoft (Azure) dar si cu cloud-ul Amazon.

Tanarul a fost o data in tara, placandu-i in mod special Poiana Brasov si, bineinteles, mancarea locala.

Citeste si:
Seful Knight Frank pe Europa: 2018 ar putea aduce un val de...
Seful Knight Frank pe Europa:...


Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Succese »



Citește și
Lumea in schimbare: "The Punisher" sau mana de fier care conduce Filipine
Setari Cookie-uri