Fiscalizarea incorecta, o problema (si) pe piata decoratiunilor interioare

Concurenta este din ce in ce mai mare – noi jucatori formati in Romania, jucatori internationali care intra in tara sau care livreaza in Romania din alte state. Inca exista actori in offline “care nu fiscalizeaza corect (mai ales zona de decoratiuni si textile - depozite sau magazine mici) si asta creeaza un mare dezechilibru", spune, pentru wall-street.ro, Monica Cadogan, CEO al Vivre.ro, business specializat pe decoratiuni interioare.

Vivre si-a continuat extinderea teritoriala, deschizand site-ul pentru a opta tara, Cehia, si acoperind astfel toata Europa Centrala si de Est. “E o evolutie normala pentru optimizarea costurilor logistice si a experientei consumatorilor: procesam toate comenzile in Romania si le trimitem catre partenerii curieri din fiecare tara (aveam rute deja prin Cehia), dar oferim si furnizorilor o mai buna acoperire geografica a vanzarilor”, spune Monica Cadogan.

La capitolul produse listate, compania creste exponential atat numarul de campanii cu produse noi, dar si zona de selectie permanenta. “In prezent avem peste 15 mii de produse in stoc pe care le livram imediat, peste 12 mii produse in sistem catalog pe care le gasesti in orice zi si sute de mii de produse cu oferte limitate pentru 3-5 zile”, spune Monica.

Compania a facut investitii in zona de logistica, extinzand suprafetele totale de depozitare/raft cu 130%, angajand totodata mai multi oameni. “Avem o crestere de aproximativ 40% a vanzarilor totale si pastram proportia de crestere si a numarului de produse vandute cu 40%. Datele finale vor fi disponibile in februarie 2017, dat fiind specificul livrarii prin curier si oportunitatilor deosebite de crestere vanzari in urmatoarea perioada (Black Friday si decembrie)”, subliniaza Cadogan.

Prioritati la final de an

Pe final de an, compania fondata in 2012, se concentreaza pe livrarea comenzilor inainte de Craciun si sa finalizeze mai multe proiecte incepute in 2016.

“Alinierea cu partenerii nostri care livreaza clientilor finali (curieri sau firme de logistica pentru pachete mari) este critica si speram sa avem o vreme blanda care sa nu blocheze accesul rutier. In prima parte a anului am pregatit cresterea volumelor prin extinderea/dotarea logisticii, am recrutat si petrecut mult timp pentru constructia organizationala (atat cultura interna, cat si imbunatatirea managementului) si a reasezat pe baze mai solide interactiunile cu furnizorii de marfa”.

Compania estimeaza o crestere a pietei de bunuri pentru casa si decor (inclusiv mobilier) in Romania de aproximativ 20%, sustinuta de reducerea TVA si optimismul general.

“Vedem o crestere semnificativa a vanzarilor online de peste 60% venita atat din cresterile generale, cat si din migrarea comertului din offline catre online; un factor important de crestere este aparitia unor noi jucatori/competitori care investesc in marketing si atrag atentia consumatorului catre acest canal de vanzare”, mai spune Monica Cadogan.

Unul dintre concurentii intrati recent in Romania este Bonami, business cehesc lansat in urma cu trei ani si care s-a extins rapid in mai multe tari din regiune, inclusiv Romania.

Piata de design interior si mobila este mai dezvoltata in Cehia. De altfel, desi numarul de internauti este mai mic decat in Romania (si statul fiind mai mic), piata de eCommerce este mai dezvoltata. Am ales sa intram, insa, in Romania, datorita potentialului major, evolutiei pietei de design interior si a interesului ridicat al romanilor pentru acest domeniu”, subliniaza David Siska, CEO al companiei, completand-o pe Monica Cadogan.

Practic, evolutia vanzarilor online din tara pe segmentul de decoratiuni interioare, desi spectaculoasa (60%), se face de la o baza mai mica chiar si decat in Cehia, stat mai mic decat Romania.

Cu toate acestea, (inca) una dintre diferentele intre state este faptul ca romanii, cel putin in prezent, investesc mai mult in haine, si abia mai apoi in case, locuinte. Suntem mai interesati de “look-ul” nostru personal, decat de felul in care arata casa, insa, spune David Siska, acest lucru se schimba, daca ne uitam la ultimii ani. “Piata de eCommerce din Romania creste, anual, cu circa 15% din datele noastre, insa piata online de decoratiuni interioare creste mult mai rapid”.

Crestere modesta a intregii piete

Vivre considera ca intreaga piata de decoratiuni interioare se va mentine pe o tendinta crescatoare in 2017, insa nu atat de abrupta ca in anii precedenti. Cresterea va fi de maxim 5-10% pentru intreaga piata si se va accentua concurenta pentru produse similare.

In ceea ce priveste Vivre, compania urmareste o mai buna gestionare a suportului clientilor – “avem internalizata functia si vedem multe oportunitati de a imbunatati procesele de afaceri si de a creste satisfactia in interactiunea cu Vivre”, spune Cadogan.

Totodata, compania urmareste adaugarea de noi facilitati si optimizari tehnologice pentru o mai buna experienta de cautare si cumparare pe site-uri, scaderea timpilor de livrare catre clientul final prin transporturi mai dese de la/catre parteneri, dar si prin cresterea volumelor procesate per SKU si o crestere a vanzarilor de minim 30% pe toate pietele, ca urmare a intaririi identitatii brandului pe pietele pe care sunt prezenti.

Citeste si:
TOP: Cinci calități care le lipsesc șefilor, potrivit angajaților
TOP: Cinci calități care le...
Citeste si:
Temperatura normala a corpului
Temperatura normala a corpului

Cum se schimba preferintele romanilor

In termeni de valoare si cantitate remarcam cateva produse care se regasesc cu recurenta in cosurile clientilor nostri, si anume canapelele, dulapurile si comodele din categoria mobilier, covoarele si lenjeriile de pat din categoria textilelor, si decoratiunile si articolele de bucatarie. In cei 4 ani de Vivre observam evolutia comportamentului cumparatorului, o deschidere spre a experimenta cu diferite stiluri de design de interior, de a combina si a incerca diverse decoruri cu scopul de a-si personaliza spatiul in care traieste”, puncteaza Monica.

“Daca la inceputul anului cele mai cumparate produse se regaseau in stilurile romantic si shabby chic, treptat observam un interes crescut fata de stilurile industrial si clasic”, mai spune ea.

Cele mai eficiente canale de marketing sunt cele de performance, in care compania investeste aproximativ 90% din intregul buget alocat. Bugetul lunar de marketing este de peste 100.000 de euro.

In ceea ce priveste potentiala deschidere a unui showroom fizic, oficialii companiei spune ca, desi au in plan sa devina mai accesibili pentru clientii care vor sa ii vada si in offline, nu planifica pentru 2017 deschiderea unui astfel de punct.

“Inca suntem in etapa in care discutam mai multe variante si cantarim care este efectul maxim de maximizare valoare pentru consumator, mai ales datorita promisiunii de a livra aceasi valoare indiferent de geografie”, spune Monica Cadogan.

Vivre este inca in structura initiala de actionarat si va include doar parteneri care pot aduce valoare semnificativa fata de capacitatea actuala, puncteaza CEO-ul companiei, intreaba daca ia in calcul vinderea unei participatii din companie.

“Suntem in contact cu diferiti potentiali investitori financiari sau strategici, dar nu credem ca vom face o tranzactie in urmatorul semestru”, spune ea.

Concurenta

Piata produselor de design interior este in formare, clientii incepand sa fie mai atenti la lucrurile care ii inconjoara si alegerea acestora.

“Concurenta pe aceasta piata este dinamica, observand atat noi jucatori infiintati in Romania care incearca diferite modele, jucatori internationali care executa livrari la distanta si in Romania, dar si actori importanti din retailul traditional (offline) care investesc in vanzarile pe site-uri proprii sau marketplace”, spune Monica Cadogan. In aceste conditii, fidelizarea clientilor este o provocare pe termen lung.

Ce ar schimba la intreaga piata de design interior?

Oficialul Vivre subliniaza ca inca exista actori in offline “care nu fiscalizeaza corect (mai ales zona de decoratiuni si textile - depozite sau magazine mici) si asta creeaza un mare dezechilibru pe toate planurile si o confuzie consumatorului final. Deci i-as pune pe toti sa alerge de la acelasi start si pe aceiasi pista”.

Citeste si:
SUA, dupa scrisoarea lui Giuliani:Suntem ingrijorati de noul cod penal
Ambasada SUA se delimiteaza...

In al doilea rand si-ar dori o infrastructura mai buna pentru logistica – “folosim majoritar transport rutier si suferim la orice blocaj, lucrare - si volume mai mari care sa permita partenerilor nostri sa poata fi mai competitivi. Din pacate Romania este mai mult o piata de destinatie si nu exportatoare ceea ce face scump transportul si implicit produsul. As adauga mai multe carduri si posibilitati de a plati online si bineinteles mi-as dori sa putem accesa fonduri pentru investitia in tehnologie care sa ne permita sa executam volume de 10 sau 100 ori mai mari”, incheie Cadogan.

Cum ti se pare ca evolueaza piata de design interior? Te invitam sa comentezi.

Sursa foto: Shutterstock Ollyy

Citeste si:
Retailerul home & deco Bonami, target de 10 milioane euro in Romania
Retailerul home & deco...


Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Succese »



Setari Cookie-uri