eCommerce-ul trebuie privit ca un ajutor adus in transparentizarea comertului, in general, si ar trebui, in consecinta, sa existe legi si strategii pentru incurajarea comertului online. Iulian Stanciu, CEO si actionar eMag, cel mai mare business online de comert din tara, puncteaza cateva legi vetuste care necesita schimbari, venind cu exemple concrete privind felul in care ARMO ar putea ajuta piata. "Mai mult, daca ar exista autostrazi catre principalele orase din tara, costul retailerilor s-ar optimiza cu 1%. Si asta inseamna enorm". Afla din interviul video acordat wall-street.ro strategii ale retailerului, perspective asupra pietei, dar si cum rezolva compania problema celor 12 (!!) amenzi primite in Bulgaria, in doar doi ani.

Schimbarile politice ar putea afecta extrem de mult operatiunile comerciale din Romania, atat in bine, cat si in rau. Alaturi de Iulian Stanciu, CEO si actionar eMag, analizam ce asteptari ar avea cel mai mare retailer online din Romania de la urmatorul Guvern si Parlament, dar si ce a mers bine si ce nu la Black Friday anul acesta.

De la urmatoarea clasa politica Iulian asteapta in primul rand incurajarea activa a eCommerce-ului, infrastructura mai buna, atat IT, cat si rutiera, dar si modificari legislative ale unor legi care sunt vetuste.

“Infrastructura rutiera si de IT sunt esentiale. S-a mai lucrat la cea IT, software si hardware, insa a fost gandita doar pe sectoare, monobloc, si nu se realizeaza, inca, o legatura de comunicare intre institutiile publice. Ar trebui o arhitectura centrala a sistemului, Service Oriented Architecture, care sa duca la un service level foarte mare pentru cetatean”.

In ceea ce priveste infrastructura rutiera, daca ar exista autostrazi intre Bucuresti si 70-80% din orasele mari din Romania, atunci costul retailerilor ar fi optimizat cu 1%. “1% daca luam la cateva zeci de miliarde cat este comertul pe an, ar insemna foarte multi bani care s-ar obtine si economisi, lucru care se va vedea in buzunarele oamenilor. Si asta daca luam doar comertul – si agricultura ar castiga, am avea investitii straine directe mai mari, am fi si noi legati cu lumea”, subliniaza Stanciu una dintre (parca) eternele probleme ale Romaniei.

Aceasta ar fi prioritatea zero pentru Romania, subliniaza managerul.

“eCommerce-ul trebuie luat ca un ajutor pe care il aduce in transparentizarea comertului, in general, si ar trebui sa existe strategii pentru incurajarea comertului online, cum se intampla in Ungaria. Sunt multe legi care ar putea fi imbunatatite – partea de protectie a consumatorului, de exemplu. In prezent, retailerii sunt responsabili cu service-ul la produse, in conditiile in care exista service-uri disponibile care ar trebui sa fie facute responsabile. Astfel, clientul vine la mine, eu am un cost semnificativ sa procesez, eu il trimit la service, insa ele nu sunt obligate sa repare intr-un anumit termen in fata mea si mie imi genereaza un cost pe care eu sunt nevoit sa il transfer clientului. Eu, in fata legii, trebuie sa repar intr-un termen de 14 zile! Este o ineficienta! Daca service-ul ar fi direct responsabil, lucrurile s-ar accelera, ar fi mai eficient si mai ieftin”, puncteaza Iulian Stanciu.

Apoi, in zona de legislatie vamala – orice comanda sub 20 de euro din afara este scutita de taxe, ceea ce nu este corect. “Si eu, 20% dintre comenzi le am sub 20 de euro, eu de ce sa platesc taxe vamale? Probabil este o masura luata acum vreo 15 ani, pentru simplificare, insa in prezent eCommerce-ul schimba lucrurile. Ar trebui ca legislatia sa fie luata si updatata. Cred ca si Asociatia Magazinelor Online (ARMO – n.r.) ar avea un rol aici. Toata modificarile astea ar duce la cresterea magazinelor locale care aduc valoare cu adevarat in tara, producand tehnologie aici, si ar duce la cresterea eficientei, lucru care se va vedea in pretul platit de oameni”, puncteaza, in continuare CEO-ul si actionarul celui mai mare jucator online din eCommerce-ul romanesc.

Invatare continua si sport, factori diferentiatori

Iulian Stanciu considera ca oamenii ar trebui sa nu inceteze sa invete, si cu atat mai mult la nivel managerial. “Exista o mentalitate ca te duci la scoala, facultate, inveti, apoi iti faci meseria si aplici ce ai invatat. Si e cam gata. Cartile devin doar instrumente pentru a te delecta”.

“Parerea mea est ca in momentul in care te opresti din invatat – lucru care se poate face citind, cursuri, interactiuni, conferinte – nu reusesti sa cresti cu adevarat. Statistic am vazut ca in Romania doar 1% din cei care fac business aplica invatarea continua”.

Un alt lucru care i se pare interesant CEO-ului eMag este zona de sport. “Sportul facut frecvent – bicicleta, alergare, inot, ce pasiuni are fiecare – iti da un boost de energie, vezi altfel lucrurile, nu ai o viata plata. Sportul iti creste eficienta, iti rupe ritmul si iti face foarte, foarte bine, chiar daca multi spun ca nu au timp. Sportul iti CASTIGA timp – o ora de sport dimineata te ajuta enorm”, spune Stanciu.

Black Friday 2016

Perioada de comenzi s-a terminat, insa pentru eMag Black Friday nu a luat sfarsit – nici pe departe. Pana marti dupa-amiaza, 60% din comenzi fusesera livrate; urmeaza insa si Black Friday Bulgaria si Ungaria, unde compania se asteapta la cresteri puternice fata de anii precedenti.

“Pentru Bulgaria estimam o evolutie de 60-70% a vanzarilor fata de anul trecut, in timp ce in Ungaria, unde ne batem cu jucatori foarte mari, estimam chiar o dublare a vanzarilor. Sistemul in care noi facem Black Friday arata ca o singura zi este suficienta pentru un astfel de spectacol – nu prea poti da reduceri, de exemplu, timp de 30 de zile!”, spune managerul eMag.

In ceea ce priveste Black Friday din Romania, 30% dintre comenzi au venit din aplicatia mobila, 15% din browser-ul mobil, restul venind din desktop. Anul trecut, ca o comparatie, mobilul acoperea doar 30%, deci anul acesta am asistat la o crestere de 15 puncte procentuale – o evolutie foarte importanta si care nu poate fi neglijata.

Afla din interviul video cu Iulian Stanciu amanunte despre strategia companiei, ce cauta clientii, cum a rezolvat compania problema celor 12 (doisprezece!) amenzi primite in Bulgaria in doi ani, cand este util sa iti lansezi o aplicatie mobila, care sa complementeze site-ul responsive, sau ce pondere din comenzi au fost platite cu cardul de Black Friday.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Succese »


Setari Cookie-uri