Un procent important dintre angajatori (60%) vor alege sa majoreze valoarea tichetelor de masa acordate angajatilor, chiar daca doar o parte dintre acestia vor acorda suma maxima, a declarat Dana Sintejudean, deputy managing director at Edenred Romania. Dupa intrarea in vigoare a modificarii legii (1 decembrie), ramane la alegerea angajatorilor la cat se va ridica valoarea unui tichet de masa pe care il vor acorda salariatilor.

Legea privind modificarea valorii tichetelor de masa a fost publicata in Monitorul Oficial pe 18 noiembrie 2016, urmand sa se aplice din prima zi a lunii urmatoare publicarii sale, adica de la 1 decembrie. Potrivit actului normativ, valoarea unui tichet de masa urca la suma de maximum 15 lei, fata de 9,57 lei.

Dupa intrarea in vigoare a legii, angajatorii nu vor fi obligati sa acorde tichete cu valoare maxima, ci sa se incadreze in ea, valoarea tichetului fiind decisa de angajator.

"Potrivit datelor noastre, un procent destul de mare, 60% dintre companii, vor acorda o valoare mai mare, iar un procent dintre acestia vor merge in valoarea maximala. Este vorba despre cei care isi doresc intr-adevar sa ofere o masa de pranza angajatilor. Si sunt industrii precum IT, telecom, care chiar doresc sa aiba salariati productivi si sa le ofere aceasta facilitate", a explicat sefa companiei emitente de tichete si carduri valorice, Edenred.

Pe de alta parte, potrivit acesteia, restul de companii vor opta pentru indexari anuale a valorii tichetului "cu cate putin, astfel incat sa poata sa ridice aceasta putere de cumparare a salariatilor".

Voi exista indexari anuale, pentru ca nu toti isi permit sa mearga in valoarea maxima. Cred ca este o masura buna sa lasi libertate angajatorilor sa poata sa isi motiveze angajatii si sa foloseasca tichetul ca un instrument de atragere a angajatilor buni din piata si, la randul lor, sa isi respecte salariatii si sa le acorde o masa la pranz

- Dana Sintejudean -

In prezent, conform datelor Edenred, circa 90% dintre angajatori ofera salariatilor tichete de masa in valoare maximala (9,57 de lei).

"Tichetul nu este un ajutor social"

"Au fost companii care au perceput tichetul de masa ca pe un ajutor social pe vremuri, fiind pe hartie, adresat marii majoritati. Cand am trecut la carduri, abia atunci anumite companii l-au perceput asa cum ar fi trebuit sa il perceapa, ca pe un beneficiu extra-salarial si au adoptat aceasta solutie pe card", a precizat Sintejudean.

In plus, Dana Sintejudean a aratat ca in Romania exista o rata ridicata de trecere de la tichetele pe hartie la suportul pe carduri.

"In prima faza s-au speriat, nefiind palpabile sumele, insa au inceput sa opteze pentru varianta electronica. Reticenta initiala cred ca a venit din educatia romanilor generala de a utiliza cardurile ca modalitate de plata. Si asa cum la inceput isi scoteau banii de pe cardurile de salarii si incet-incet incep sa isi schimbe mentalitatea fata de carduri, la fel s-a intamplat si in cazul tichetelor. Iar spre surprinderea noastra, romanii au primit destul de bine transferul la carduri", a explicat Dana Sintejudean.

Edenred Romania, companie emitenta de tichete si cardurilor preplatite, a emis peste 180.000 de carduri de masa Ticket Restaurant in primul an de la lansarea in Romania a tichetelor de masa electronice, in perioada 26 octombrie 2015 – 26 octombrie 2016. Acestea cifra inseamna o rata de conversie de 18%, in contextul in care circa un milion de angajati utilizeaza tichete Edenred.

Cardurile de masa de la Edenred sunt utilizate de angajatii din peste 2.000 de companii, din toate judetele tarii, si pot fi folosite in peste 7.000 de magazine alimentare si restaurante afiliate.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Succese »


Setari Cookie-uri