HR Urgent Cargus: Asa cum este o lupta pentru talentele din IT, asa este o lupta pentru talentele din uzina si din depozite

Ofertele numeroase de locuri de munca din piata, alaturi de dezinteresul unui numar mare de romani, in special tineri, pentru munca, le ridica provocari companiilor care vor sa angajeze. Ioana Toma, HR manager in cadrul companiei de curierat Urgent Cargus, a aratat ca intampina dificultati mai mari in selectarea de angajati incepatori decat in recrutarea de manageri.

Urgent Cargus are o echipa formata din 1.100 de persoane dupa fuziunea celor doua companii, Urgent Curier si Cargus International, dintre care aproximativ 200 sunt curieri. Desi in general compania lucreaza cu subcontractori, iar numarul de angajati interni este constant, se loveste de provocarile din piata muncii atunci cand trebuie sa faca inlocuiri de personal.

“Paradoxul actual este ca gasim mai repede manageri foarte buni decat sortatori incepatori. Provocarile mari nu apar atat in gasirea de candidati pentru functiile de conducere sau de expertiza, cat pentru cele entry level, precum agenti de call center, incarcatori-descarcatori, soferi. Cu totii au de unde alege dintre ofertele de pe piata”, a explicat Ioana Toma.

Angajatorii merg in sate sa caute muncitori

Deficitul de personal ii forteaza pe angajatori sa apeleze la toate mijloacele pe care le au la indemana pentru a gasi oamenii de care au nevoie, inclusiv sa mearga prin sate dupa acestia.

“Un studiu de piata arata ca avem cu 10% mai putina forta de munca decat este necesara in prezent. Te duci in sate sa cauti sortatori si nu vin. Fie au plecat deja in alte tari sa lucreze, fie stau acasa si primesc un ajutor de somaj si nu ii mai intereseaza sa munceasca. Si atunci incepi sa apelezi la firme de recrutare, care isi trimit si ele oamenii in sate, la primarii, biserici si tot gasesc cu dificultate sau nu gasesc oameni. Nu prea mai ai de unde sa aduci oameni care sa aiba cultul muncii si care sa isi doreasca un loc de munca sigur, in care se platesc salariile la timp”, a precizat Ioana Toma.

Citeste si:
Mesajul ambasadei americane pentru Beirut: Poporul libanez a...
Mesajul ambasadei americane...
Citeste si:
15 remedii simple pentru durerile de urechi
15 remedii simple pentru...

Intr-un sat am mers la o intalnire cu potentiali candidati, care erau insa toti in varsta si i-am intrebat de tinerii din sat. Ne-au spus sa ii cautam la carciuma satului

- Ioana Toma -

In acest context, pentru multi angajatori muncitorii chiar si fara experienta au devenit la fel de valorosi ca specialistii din domenii de top, precum IT-ul.

“Asa cum este o lupta pentru talentele din IT, asa este o lupta pentru talentele din uzina, din depozite, customer service”, a precizat Ioana Toma.

Citeste si:
SUA, dupa scrisoarea lui Giuliani:Suntem ingrijorati de noul cod penal
Ambasada SUA se delimiteaza...

Noua generatie a transformat recrutarea

Candidatii tineri, dornici sa munceasca, sunt dificil de gasit si de convins sa munceasca.

“Noua generatie a schimbat modul in care facem recrutarea. In 2013 puneam un anunt un pe site de recrutare, aplicau 200 de oameni, selectam 5-6, cati aveam nevoie, si eram linistiti. In prezent, daca ma bazez doar pe site-ul de recrutare aplica 30 de persoane din care poti selecta una. Daca am nevoie de mai multi trebuie sa ii caut prin mai multe cai. Si atunci punem anunturi si la metrou, facem postere, lucram cu agentii de recrutare, dam bonusuri interne pentru recomandari, prin WhatApp”, a explicat Toma.

Iar dupa ce ii identifica, provocarea cea mare a angajatorului este de a-i aduce la interviuri.

“Te intereseaza sa strangi o baza de date formata din cat mai multi candidati, iar din cei care aplica sa vina in numar cat mai mare la interviu. De multe ori nu vin insa si scuzele sunt multe, de exemplu spun au stat seara cu prietenii si nu s-au putut trezi sau isi inchid pur si simplu telefoanele. Asa ca am inceput sa le trimitem sms-uri, mesaje pe WhatApp, in care le reamintim ca ii asteptam la interviu. Ii sunam inclusiv pe cei care nu au reusit sa ajunga la interviu si incercam sa ii prindem din nou”, a aratat HR managerul Urgent Cargus.

Citeste si:
DHL Express are un nou director general pentru operațiunile din...
DHL Express are un nou...

Este o generatie exceptionala, care invata extrem de repede, dar care nu sta bine la partea de seriozitate, nu isi tin cuvantul.

- Ioana Toma -

Ea considera ca mare parte dintre problemele din piata muncii sunt cauzate de scoala romaneasca.

“Mare parte din ce se intampla acum in piata muncii este pornit in scoala, unde exista un dezinteres fata de elev, fata de el ca om. In scoli nu mai vad un interes real al profesorilor ca elevii sa creasca si sa se dezvolte, este o lupta a generatiilor acolo”, a mai spus Toma.

Proiectul de HR “Eroul si Expertul – fuziunea a doua companii de curierat” a intrat in finala competitiei HR Transformation Challenge, sustinuta de SAP SuccessFactors, care premiaza cele mai bune programe de acest gen implementate de companii din Europa Centrala si de Est.

Compania de curierat Urgent Cargus detine si utilizeaza o retea nationala de 72 centre si depozite si o flota de peste 2.600 de vehicule de curierat. Compania a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de peste 76,8 milioane de euro.

Sursa foto Ioana Toma: LinkedIn.com

Sursa foto cover: sornram/Shutterstock


Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Succese »



Setari Cookie-uri