Angajatii romani au ajuns la fel de performanti si de bine pregatiti precum cei din Occident, iar acest lucru a facut ca piata muncii din tara noastra sa se schimbe radical in ultimii 10-15 ani, ceea ce ne pune pe picior de egalitate cu marile puteri economice din Vest.

Intr-un interviu acordat Wall-Street PRO, Marc Nicolaisen (foto mai jos), brand communication manager in cadrul furnizorului de solutii pentru birouri Steelcase, este de parere ca tara noastra a trecut prin schimbari radicale, iar angajatii romani nu mai sunt vazuti drept o forta de munca ieftina, care realizeaza exclusiv outsourcing, ci sunt mult mai pregatiti si chiar competitivi celor din Vest.

“Cand ma uit in urma cu 15-20 de ani, vad Romania ca o tara cu forta de munca ieftina, care face outsourcing, insa acest lucru s-a schimbat. In Romania sunt azi foarte multi oameni bine pregatiti, care vorbesc multe limbi straine, pasionati de tehnologie, care vor sa lucreze in proiecte ambitioase. Am vazut acest lucru mai ales in Cluj, acolo unde avem si noi birourile. (…) Calitatea vietii s-a imbunatatit semnificativ in Romania, o tara care va continua sa aduca tot mai multi multi tineri creativi, foarte bine ancorati in realitate si care vor intra in liga tarilor cu un grad inalt grad de pregatire. Nimeni nu va mai sti ca un tanar este din Romania intr-o alta tara – talentul isi va spune cuvantul”, a declarat Marc Nicolaisen.

Managerul Steelcase, companie care comercializeaza in Romania, prin intermediul COS (Corporate Office Solutions), solutii pentru birouri, a precizat ca piata din Romania s-a dezvoltat intr-un ritm accelerat in ultimii ani.

“Am venit in Romania in urma cu 10 ani. Piata s-a dezvoltat continuu si a devenit competititiva cu alte piete. As compara Romania cu economii ca Cehia sau Polonia sau tarile din zona Balcanilor. Cand comparam cu Europa de Vest – este o diferenta mare. Romania se afla inca pe o curba ascendenta de dezvoltare si lucrurile nu se pot schimba peste noapte, totul necesita timp”, a mai adaugat Nicolaisen.

In opinia sa, Clujul, Sibiul, dar si celelalte orase universitare au un mare avantaj, intrucat furnizeaza studenti din ce in ce mai bine pregatiti.

“Clujul si Sibiu sunt orase tineresti, universitare, cu o populatie care apreciaza viata, la fel se intampla si in celelalte orase secundare mari – cum este cazul Timisoarei, Iasiului sau in Brasov. Retentia de talente va duce la o competitie uriasa intre angajatori, iar Romania va fi foarte bine cotata din acest punct de vedere. Puterea va ajunge in mainile angatilor si nu a angajatorilor”, estimeaza Marc Nicolaisen.

Romania pune accentul pe birourile moderne: o investitie prin care companiile transforma un angajat demotivat intr-unul performant

Potrivit studiilor, circa o treime dintre angajati sunt demotivati la locul de munca, iar aceasta pondere a crescut in ultimii ani, iar companiile au incercat sa gaseasca alternative atat pentru cresterea performantelor echipelor, inclusiv in Romania.

“Angajatii implicati sunt mai concentrati la birou, iar diferentele culturale afecteaza comportamentul angajatilor si implicarea acestora in dezvoltarea unei companii. Spatiul in care angajatii isi desfasoara activitatea ar putea elimina starea angajatilor demotivati si a celor pe picior de plecare. Vorbim despre o << renastere a birourilor >>, in care spatiul de lucru devine o destinatie si nu un angajament. Locul defineste comportamentul, iar comportamentul in timp stabileste o cultura de organizatie. Angajatii implicati sunt cei care dau totul in organizatie si in activitatea pe care o intreprind, iar acestia sunt si cei care ajuta la dezvoltarea companiei. Cei demotivati, lucreaza de la 9-17, dar nu ajuta la dezvoltarea companiei. Mai sunt si cei care au realizat deja <<check-out-ul>>, care sunt pe picior de plecare. Inovatia in modul in care o companie isi amenajeaza spatiul de lucru consta in stabilirea momentului cheie in care trebuie sa actioneze. Acest fenomen se petrece deja si in Romania si tot mai multe companii prezente pe plan local investesc in confortul si performanta angajatiilor”, a mai precizat expertul in birouri.

Managerul Steelcase a mai adaugat faptul ca daca in ultimii ani s-a vorbit despre cresterea eficientei energetice a cladirilor si a activitatilor, in prezent totul se rezuma la creativitate si inovatie. “Este esential sa privesti biroul drept pe un body-language al unei organizatii, iar tot mai multe companii incearca sa abordeze stilul lejer si liber al unui start-up. Este un fenomen care capata contur tot mai mult si in Romania”, a conchis Marc Nicolaisen.

Steelcase (SUA) este unui dintre cei mai mari experti in domeniul solutiilor pentru birouri, a mobilierului, scaunelor si accesoriilor pentru spatiile de lucru, un segment de activitate din ce in ce mai cautat si accesat de catre marile companii din intreaga lume, in incercarea de a-si fideliza salariatii si de a crea echipe din ce in ce mai performante.

Filiala locala a Steelcase numara in prezent circa 200 de angajati, sediul companiei fiind in Cluj. Produsele si solutiile Steelcase sunt comercializate in Romania prin intermediul COS.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Succese »


Setari Cookie-uri