"Era nevoie de o curatare a pietei de asigurari din Romania si cred ca este un aspect pozitiv ca au disparut anumite practici. Normal, fiecare criza pe piata asigurarilor - si au existat destule in ultimii ani - afecteaza si piata asigurarilor de viata. Ca asigurator, care ani de zile a vandut doar asigurari de viata, am simtit direct impactul negativ al fiecarui faliment sau scandal, oricat de mic sau oricat de indepartat de zona noastra", a declarat Paul Swoboda, CEO in cadrul Grawe Asigurari.

"Piata asigurarilor, ca orice piata financiara, este foarte sensibila la impactul de imagine si, implicit, de incredere. Sper ca acum, pe o piata curata, dupa opinia mea, putem sa crestem increderea oamenilor in obligatiile pe care ni le asumam in fata lor", spune Paul Swoboda (foto).

GRAWE a primit, inca de la finele lunii august de anul trecut, autorizarea ASF de a vinde asigurari de raspundere civila auto - RCA, dar si polite facultative CASCO. Startul a fost amanat insa de doua ori pana in 2017, ca urmare a schimbarilor legislative privind plafonarea tarifelor RCA. Ei au aratat ca, in cursul acestui proces de pregatire a intervenit anuntul de modificare legislativa si de plafonare a preturilor pentru asigurarea RCA si aceasta a condus la necesitatea adaptarii sistemului informatic dedicat.

"Vom incepe vanzarea la inceputul anului 2017. Nu ne-am schimbat planurile, doar ca am fost nevoiti sa amanam lansarea pe piata datorita modificarilor legislative succesive ce au aparut in ultimele 2 luni. Toate acestea au facut sa fie necesare o suita de modificari ale programelor de calcul, ale materialelor de vanzare etc", arata seful Grawe Asigurari.

Austriecii au inaintat cererea pentru eliberarea licentei RCA la finalul anului 2015. Grawe are peste 135.000 de clienti pe piata locala, iar cea mai mare parte a businessului vine din vanzarea politelor de viata. Pe de alta parte, asigurarile property reprezinta circa 15% din portofoliul total al Grawe. Primele subscrise de Grawe in 2015 au scazut cu 4%, pana la la 47 milioane de lei (peste 10 mil. euro). Grawe a inregistrat in acelasi an un profit de aproape 4 milioane de lei, de patru ori mai mare fata de anul precedent.

Citeste si:
Romanii nu cumpara camere auto desi ar ajuta la probarea nevinovatiei
Falcon Electronics: Piata...

"Cota de piata pe domeniul asigurarilor auto obligatorii nu a fost niciun moment un obiectiv pentru Grawe. Argumentul principal pentru care am decis sa intram si pe piata auto a fost reprezentat de clientii nostri. Avand in vedere ca masina este foarte importanta pentru fiecare roman, am considerat ca este necesar sa includem in oferta noastra si acest produs. Si nu vrem sa facem business oricum – dorim sa demonstram ca si pe piata auto din Romania te poti concentra pe client si necesitatile sale si le poti respecta drepturile fara ca aceasta sa insemne pierdere pentru companie", apreciaza Paul Swoboda.

Grawe nu va "alerga" dupa transportatori

"Am fost nevoiti sa ne regandim atat planul, cat si modelul de business. Si asa cum am spus, asta a intarziat lansarea vanzarii efective. Dar, compania Grawe gandeste ca un asigurator de viata - suntem aici pe termen lung, asa ca tulburarile pe termen scurt nu ne vor impiedica sa ne vedem de planurile noastre. Desigur, facem ajustari, dar pe termen lung acestea nu vor fi real semnificative", mai spune seful Grawe.

El mai arata ca modelul de business al companiei "a fost tot timpul axat pe retail si asta face ca transportatorii sa nu fie clienti pe care sa ne concentram. Daca vor veni catre Grawe, ii vom trata cum ne tratam toti clientii – corect. Asa cum ne-am dori sa trateze si ei industria asigurarilor, fapt care in mod evident nu s-a intamplat in trecutul apropiat. Canalele de distributie pe care ne vom focaliza sunt vanzatorii proprii si doar cativa brokeri pe care-i consideram parteneri strategici. Din acest motiv subiectul comisionului pentru brokeri nu este un subiect atat de important pentru noi. Acesta va depinde de calitatea business-ului si de gradul de implicare al broker-ului in proces si asta face sa nu existe un raspuns simplu sau general valabil", conchide Paul Swoboda.

Citeste si:
PNL someaza Guvernul sa prezinte urgent bugetul pentru 2019
Orban, scrisoare deschisa...


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Succese »



Citeste si
Safety Broker revine la UNSICAR. Care sunt motivele?