Dupa ce anul trecut a fost unul provocator pe piata de recrutare, cu un deficit puternic de candidati, nici anul acesta munca angajatorilor nu va fi mai usoara. Iata care vor fi specialistii pentru care se vor da cele mai crancene lupte si cum isi poate creste un angajator sansele de a gasi omul potrivit, conform datelor Adecco, cea mai mare companie de recrutare din Romania.

Compania Adecco Romania a incheiat anul trecut 17.000 de contracte de munca, dintre care 2.000 de angajari au fost efectuate in regim permanent, restul fiind aferente persoanelor angajate temporar.

"Este greu de precizat cati angajati unici au fost efectiv plasati in aceasta perioada pentru ca un candidat poate semna pe parcursul unui an doua sau chiar mai multe contracte de munca temporara. Ca si plasamente permanente am depasit pragul de 2.000 de angajari pentru mai mult de 500 de companii locale. In proportie de 90% sunt in zona de professional/specialist, middle management, top management, iar 10% reprezinta forta de munca cu competente reduse, calificati si necalificati", a explicat sefa diviziei de recrutare permanenta a Adecco, Marga Radu.

Lunar, am recrutat in jur de 160 de candidati pentru pozitii permantente la clientii nostri, iar 90% din acestia sunt professional candidates, middle-top management

- Marga Radu -

Potrivit acesteia, pe parcursul anului 2016 s-a adancit criza de personal si gasirea oamenilor a fost dificila, iar solutiile extreme pe care le aplica agentia de recrutare in 2015 au devenit normale in 2016. Pe de alta parte, costul fortei de munca a crescut foarte mult fata de anul anterior.

"A fost un an extrem de dinamic (2016 - n. red), cu o crestere de peste 50%. Suntem in mijlocul unei schimbari radicale in industria de recrutare. Provocarea principala a fost identificarea de noi solutii in recrutare", a spus Radu.

Practic, declaram ca recrutarea traditionala nu mai exista, iar solutiile nou implementate au dus la o eficientizare a timpului in livrare cu 30%

- Marga Radu -

Cum va arata piata de recrutare in 2017

In acest an, potrivit specialistului Adecco, firmele vor dori in continuare sa angajeze oameni, dar nu vor gasi candidati.

"Asa ca dezvoltarea lor va fi in legatura directa cu posibilitatea de a atrage si retine angajatii. De asemenea, o atentie importanta va fi pusa in zona de employer branding. Este esential ca piata sa recunoasca companiile ca buni angajatori, iar procesul de recrutare sa se inverseze, adica, angajatii talentati sa-si doreasca sa lucreze pentru companii cu reputatie pe piata", a mai spus Radu.

Cel mai mult se va angaja anul acesta pe pozitii de entry level, calificati si necalificati pentru diferite industrii, insa lupta pentru talente se va duce in continuare in zona de specialisti IT, finante si contabilitate si inginerie, in orasele principale ale Romaniei, in functie de dezvoltarea teritoriala.

Astfel, cei mai vanati candidati vor fi cei din domeniile:

  • IT
  • Finante si contabilitate
  • Support centers cu limbi straine ( germana, italiana, franceza, precum si limbi exotice)
  • Vanzari si Marketing
  • Inginerie

Salariile vor avea o tendinta crescatoare, insa vedem pe piata o orientare catre pachete competitive de beneficii, plus partea de bonusare bazata pe rezultatele livrate de candidati

- Marga Radu -

Adecco Romania, parte a grupului cu Adecco, cu sediu la Zurich, este cel mai mare jucator din domeniul resurselor umane, cu o cifra de afaceri de peste 69 de milioane de euro, in 2015. Compania pune la dispozitie o plaja larga de servicii, de la recrutare si selectie, la outsourcing, recrutare in masa, precum si outplacement si training. Estimarile companiei privind cifra de afaceri in 2016 se ridica la peste 80 de milioane de euro.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Succese »


Setari Cookie-uri