De profesie inginer electromecanic, Feliciu Paraschiv, 50 de ani, a navigat timp de 7 ani in peste 150 de tari. Astfel, a descoperit fata comertului din Africa sau Asia si, in 1995, a pus bazele companiei Paco Group. A inceput afacerea cu o suprafata de 50 mp si o cifra de afaceri ce nu depasea 100.000 dolari. Nu a avut la dispozitie decat 10.000 de dolari, desi avea nevoie de cel putin trei ori pe atat. In prezent, afacerea se situeaza in jurul valorii de 15 mil. euro si are zece magazine de proximitate in judetul Vrancea.

„Presiunea este din ce in ce mai mare pe piata de retail, marile lanturi de magazine accelereaza si forteaza continuu piata din Romania, fara sa tina cont de nimic. Ca retailer mic, daca faci totul ca la carte nu ai 100 % sanse de reusita cum ar fi logic, pentru ca e posibil ca un brand puternic, notoriu la nivel mondial sau european, sa te eclipseze instantaneu. Poti fi chiar si mai bun, tot nu poti face fata colosilor fara cheltuieli suplimentare si pierderi importante. Astazi am facut o radiografie a comertului din Vrancea cu reprezentantii unei companii nationale de distributie, fara cifre pe masa, doar la o discutie libera si am constatat ca sunt magazine mari de retail care nu performeaza, de unde am si tras concluzia ca de multe ori studiile folosite la deschiderea unui magazin fie nu sunt reale, fie nu sunt luate in calcul”, a spus pentru wall-street.ro Feliciu Paraschiv.

Vrei sa citesti articolul complet?

Aboneaza-te la Wall-Street!

Prin abonamentul Wall-Street devii parte a comunitatii de afaceri de top din Romania. Toate informatiile noastre sunt create pentru a te ajuta sa fii mai bun in activitatea ta zilnica.

Aboneaza-te! Am deja cont