Retailerul danez de incaltaminte ecco Shoes, prezent pe piata locala din anul 2004, a inchis anul trecut singurul sau magazin stradal din Capitala. Motivul a fost unul singur: traficul. Victor Tighinean, managerul roman care conduce business ecco Shoes in Romania, Ungaria, Slovenia, Croatia si Serbia, a detaliat pentru wall-street.ro cum ar putea comertul stradal sa tina piept competitiei din partea centrelor comerciale.

In prezent, ecco Shoes detine pe plan local 23 de magazine fizice si un magazin online. Anul trecut, compania, care a incheiat cu afaceri de peste 30 mil. lei si un profit de circa 200.000 lei, a decis sa inchida singurul magazin stradal din Bucuresti, deschis in zona Dorobanti. Desi toti indicatorii acestui magazin erau buni, la un singur capitol locatia era deficitara: traficul.

„Din cauza mall-urilor comertul stradal continua sa sufere. Singurele magazine stradale care performeaza sunt cele din Brasov si Sibiu unde avem multi turisti”, a spus Victor Tighinean.

In opinia sa, aceasta forma de comert va avea in continuare de suferit in detrimentul centrelor comerciale. Totusi, Tighinean crede ca lucrurile se pot schimba daca exista putina sustinere din partea autoritatilor in privinta urmatoarelor aspecte: infrastructura (acces, parcari) si un control asupra mixului de magazine.

„Spre exemplu, in fata magazinului din Dorobanti sau in zona nu am avut locuri de parcare. (…) Avem multe orase unde in centru predomina outlet-urile si second hand-urile. Comertul stradal trebuie reglementat: mixul de chiriasi, elemente de siguranta si design similare cu cele din mall-uri”, considera Victor Tighinean.

Singura deschidere de anul trecut operata de ecco Shoes in Bucuresti a fost in aceste conditii cea din centrul comercial Park Lake. Investitia medie intr-un magazin nou ecco Shoes urca pana la 100.000 de euro, suma care include si stocul initial de marfa.

„Intentionam si pe viitor sa ne concentram pe performanta magazinelor existente, respectiv extinderea nu mai este prioritatea noastra , mai ales ca acoperirea pe care o avem este destul de buna. Totusi si in acest an vom deschide unul sau doua magazine (depinde si de oferta de pe piata). Vizam orasele unde inca nu suntem prezenti: Craiova, Galati, Ploiesti. In fiecare magazin avem cate 4 angajati”, completeaza Tighinean.

Citeste si:
FOTO | Sute de oameni au luat cu asalt magazinul Primark în ziua...
FOTO | Sute de oameni au luat...

In prezent, ecco Shoes are in Romania 110 angajati. Problema personalului este un aspect cu care se confrunta si retailerul danez.

„In ultimul an probabil din cauza cresterii economice si respectiv din cauza reducerii somajului catre zero, una dintre cele mai importante probleme a fost problema gasirii de personal dedicat si pasionat. Pentru a fideliza personalul, incercam sa oferim un mediu placut, dar si un pachet salarial atractiv, punand accent pe performanta individuala a fiecarui angajat. (…)Principalele provocari raman: rotatia de personal si costurile cu salariile”, explica Victor Tighinean.

Anul acesta tinta de afaceri va urca, potrivit estimarilor directorului general, spre 32 mil. lei. Ponderea online-ului in totalul afacerilor va urma o evolutie similara. Daca anul trecut vanzarile online reprezentau 12% din afacere, in 2017 aceasta va creste spre 15%.

Citeste si:
Alianță în premieră pentru retailul din România, între Profi și Auchan
Alianță în premieră pentru...

„Pentru ca vanzarile online cresc foarte mult in perioada de reduceri, pretul mediu in online este cu aproximativ 20% mai mic decat in ofline. Valoarea medie a fost de aproximativ 450 de lei”, adauga Tighinean.

Pe o piata estimata la un miliard de euro exista, pe langa giganti internationali precum Ecco, Deichmann sau Humanic, si un numar de producatori romani care detin unitati de productie localizate in special in partea de vest si centru a tarii.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:

Mai multe articole din secțiunea Succese »


Setari Cookie-uri