Daca in noiembrie anul trecut retailerul de moda si food Marks&Spencer anunta ca va incepe consultari cu angajatii cu privire la propunerea de inchidere a celor sase magazine pe care le detine in Romania, dupa 16 ani de activitate, in prezent compania se afla in discutii avansate pentru vanzarea business-ului catre un investitor interesat de operatiunile locale, a spus pentru wall-street.ro Jonathan Glenister, director regional Marks & Spencer pentru Europa, China si India.

Alaturi de magazinele din Romania Marks&Spencer propunea anul trecut inchiderea altor 47 magazine aflate integral in proprietatea sa pe aceste zece piete, inclusiv zece magazine in China si sapte in Franta, precum si a magazinelor sale din Estonia, Ungaria, Lituania, Polonia, Slovacia, Olanda si Belgia.

“Ca parte a procesului amplu de consultari din Romania, am analizat diverse optiuni pentru a evita inchiderea magazinelor, prin identificarea unei alternative comerciale viabile impreuna cu potentiale terte parti. In urma discutiilor initiale favorabile cu o terta parte, care s-a aratat foarte interesata de operatiunile noastre locale, am inceput acum un dialog mai detaliat. Pana la finalizarea acestor discutii nu vom lua o decizie cu privire la propunerea de inchidere si ne vom continua activitatea in toate cele sase magazine. Dorim sa le multumim angajatilor nostri din Romania pentru profesionalismul si rabdarea aratate in cursul procesului de consultare colectiva si le vom oferi noi informatii cu privire la progresul discutiilor pana la sfarsitul lunii martie 2017”, a declarat Jonathan Glenister, director regional Marks & Spencer pentru Europa, China si India.

Acesta a precizat ca retailerul intentioneaza sa pastreze un numar cat mai mare de locuri de munca dintre cele 101 existente in prezent.

„Daca discutiile se vor incheia cu succes si vor avea ca rezultat vanzarea operatiunilor M&S, contractele de munca ale angajatilor implicati in operatiunile care fac obiectul vanzarii vor fi transferate de la M&S catre noul angajator, conform prevederilor legale”, a mai spus Glenister.

Operatiunile desfasurate de grup prin companii aflate in proprietatea sa pe zece piete au inregistrat o pierdere de 61,9 milioane euro si venituri de 235,4 milioane euro, iar activitatile de pe unele piete au acumulat pierderi in ultimii cinci ani. Analiza realizata de companie a indicat ca aceasta situatie este cauzata de o serie de factori, printre care portofoliul fragmentat de magazine detinute si dimensiunea redusa a afacerilor. In plus, exista oportunitati limitate de crestere pe aceste piete in viitor.

In Romania operatiunile erau conduse din 2012 de catre Sorin Stancu, manager cu 15 ani de experienta in cadrul grupului RTC. El coordona din aceasta pozitie operatiunile celor 18 magazine detinute de britanici in sase tari din zona Balcanilor. La nivelul lui 2015 compania inregistrase o pierdere de aproape 2 mil. euro, la o cifra de afaceri de 7,2 mil. euro, potrivit datelor furnizate de Ministerul Finantelor.

„In Romania, la baza acestei propuneri sta faptul ca operatiunile au avut mari dificultati in a atinge pragul de rentabilitate in patru din ultimii cinci ani, dimensiunea operatiunilor din Romania facand dificila obtinerea unui profit sustenabil”, a adaugat Jonathan Glenister.

Compania are 268 de magazine in regim de franciza pe 34 de piete, precum si societati mixte in India si Grecia. Pe de alta parte, Marks & Spencer va continua sa dezvolte sistemul de franciza din domeniul alimentar in Franta. In Romania, retailerul inaugurase anul trecut primul magazin cu produse alimentare, in centrul comercial Plaza din Capitala.

La polul opus, Irlanda, China si Cehia sunt tarile in care operatiunile retailerului sunt profitabile. Marks & Spencer efectueaza, de asemenea, vanzari online pe 21 piete, ajungand la clienti prin site-urile pe care le detine si le opereaza exclusiv pe cont propriu, prin platforme de e-commerce precum Myntra in India si Zalando in Europa, precum si prin partenerii sai de franciza existenti.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Succese »


Setari Cookie-uri