Clientii de research vor fi din ce in ce mai interesati de solutii integrate care sa le rezolve problemele de diferentiere a business-ului lor intr-o piata din ce in ce mai aglomerata, in care relevanta unui produs sau a unui serviciu in ochii consumatorilor lui se afla in centrul tuturor strategiilor de marketing, spune intr-un interviu acordat wall-street.ro Andi Dumitrescu, director general al GfK.

Compania de cercetare de piata GfK a incheiat anul trecut cu afaceri de peste 17 milioane de euro in Romania, dintre care aproape noua milioane de euro reprezinta business-ul local, restul fiind reprezentat de proiectele globale, realizate prin intermediul hub-urilor GfK.

„Planul nostru este sa crestem pe toate zonele de business, integrand solutiile noastre de cercetare adhoc si cercetare continua, pentru a raspunde cat mai bine nevoilor de business ale clientilor nostri. De asemenea, vrem sa ne promovam mai puternic studiile de forecast, solutiile digitale si produsele branded GfK care si-au dovedit eficacitatea in alte tari GfK unde au fost aplicate”, declara Andi Dumitrescu.

Directorul general al GfK sustine ca vor fi populare in urmatorii 2-3 ani solutiile care ajuta la intelegerea si anticiparea tendintelor, a schimbarilor din piata si pe servicii care vin cu un raspuns „cat mai rapid, flexibil si actionabil”.

Acesta puncteaza si faptul ca in fiecare an s-a observat un interes din ce in ce mai mare studii de shopper, contextul favorabil de consum impulsionand si mai mult jucatorii din piata spre a intelege care sunt oportunitatile in magazin. Mai mult dinamica vine atat din partea producatorilor, cat si a retailerilor.

„Retailerii mari isi doresc din ce in ce mai mult sa inteleaga ce si cum se cumpara, care le este potentialul cu clientii pe care ii au deja, care sunt categoriile care le aduc crestere organica, ce segmente/marci ar trebui activate mai mult, care este procesul de selectie a produsului la raft – raspuns care isi gaseste imediat aplicarea in felul in care este organizat raftul, care este traseul in magazin si cum poate fi optimizat”, explica Andi Dumitrescu.

Producatorii, pe de alta parte, vor sa fie si ei in pas cu nivelul informational si atunci investesc din ce in ce mai mult in aflarea de raspunsuri la intrebari de tipul:

  • Cum sa imi fac mai eficienta strategia de trade? In ce canal/retailer am cel mai mare potential cu marcile/SKU-urile din portofoliu? Cum le prioritizez? Cum gasesc varianta win-win cu partenerul meu – retailer-ul?
  • Care sunt misiunile de cumparare cele mai importante pentru marca mea si cum le pot maximiza in-store?
  • Cum pot sa inteleg care este misiunea de cumparare relevanta pentru o anumita ocazie de consum pe care sa o activez?

„De fapt, toata abordarea din ce in ce mai integrata a consumer marketing-ului cu shopper marketing-ul este din ce in ce mai cautata. Retailerii isi vor intensifica eforturile de loializare a shopper-ilor si aici este esentiala intelegerea a cum se poate creste nivelul loializarii: cu ce categorii, segmente, marci, organizare a magazinului, comunicare, activari in-store”, afirma Andi Dumitrescu.

Conform ESOMAR, piata de research in Romania era in 2015 de 45 de milioane de euro.

„In 2016, estimam o crestere a cotei de piata pentru retail-ul modern cu 2 puncte procentuale, ajungand la 62%. Si in acest an ne asteptam sa vedem o evolutie la acelasi nivel, mizand in mare parte pe strategiile din ce in ce in mai eficiente de loializare, de crestere a satisfactiei cumparatorului”, mai spune Dumitrescu.

Retailul modern sterge incet comertul traditional de pe harta

Daca in 2013 retailul modern insemna pe plan local o retea de 1.061 de magazine, anul trecut numarul acestor magazine a crescut pana la 1.755. La polul opus insa, retailul traditional a pierdut aproape 8.000 de locatii, ajungand in 2015 la 81.412 magazine.

Astfel, dinamica cea mai mare pe zona comertului modern revine supermarketurilor, numarul acestora crescand cu 11% pana la 1.148 magazine in 2015 comparativ cu 2014. A crescut si numarul discounterilor, cu 5%, pana la 373 de magazine, dar si a hypermarketurilor, cu 4%, pana la 184 de locatii.

In privinta retailului traditional, in afara formatelor mari de magazine (large grocery) a caror pondere a crescut anul trecut cu 3% pana la 18.088 de magazine, celelalte formate au bifat scaderi pe linie: magazine mici (-9%, 21.781 locatii), magazine medii (-3%, 26.279 locatii). Situatia este si mai grava in cazul chioscurilor, numarul acestora scazand cu 16%, pana la 2.146 magazine.

Ca valoare, retailul modern reprezinta o piata care va atinge la finalul anului 27 de miliarde de lei, ponderea cea mai mare fiind detinuta de produsele alimentare (56%), urmate de produsele non-alimentare (20%), bauturi alcoolice (16%) si bauturi non-alcoolice (9%). Comertul traditional este estimat sa ajunga la 23 miliarde de lei pana la finalul anului, structura fiind urmatoarea: 39% produse alimentare, 35% bauturi alcoolice, 15% bauturi non-alcoolice, 11% produse non-alimentare.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Succese »


Setari Cookie-uri