„Ceea ce ne dorim este facem fezabil proiectul unei fabrici de biciclete Pegas in Romania”, puncteaza Andrei Botescu.

In prezent, proiectarea si prototipurile bicicletelor se realizeaza in atelierul Pegas, in timp ce cadrele se produc in Taiwan, butucii in Japonia si Cehia, jantele in Italia si alte componente in Germania.

Dupa ce vanzarile au totalizat anul trecut peste doua milioane de euro si peste 10.000 de unitati, pentru 2017 compania a bugetat investitii de peste doua milioane de euro in dezvoltara gamei de modele de biciclete de la 13 modele la aproximativ 25. Pentru acest an obiectivul este dublarea cifrei de afaceri, la 4 milioane de euro.

„Anul acesta vom testa piata cu primele noastre modele de e-bike – biciclete asistate electric – pentru care eu anticipez un mare viitor in urmatorii ani – chiar cred ca vor inlocui masinile intr-o larga proportie in spatiul urban in urmatorii 10-15 ani”, crede Botescu.

Cele mai bine cotate companii...
Citeste si: Cele mai bine cotate companii feroviare din Europa

Bicicletele electrice vor fi realizate in Taiwan, echipamentele de smartbike urmand sa fie importate dintr-o tara europeana. Pentru 2017 tinta de vanzari estimata este de 17.000 de unitati. Pretul mediu in Romania de achizitie a unei biciclete este de 168 de euro, in timp ce in Polonia 374, respectiv in Germania de circa 800 de euro.

„Suntem permanent in asteptarea unei cresteri exponentiale a cererii de biciclete bazata pe dezvoltarea infrastructurii urbane. Totusi, cred ca nici in 2017 nu va fi acel an mult asteptat dupa cum vedem ca a inceput. Se pare ca autoritatile locale, cele care finanteaza proiectele de infrastructura urbana pentru biciclete vor avea alte prioritati. (…) Ne asteptam la o crestere a pretentiilor romanilor pentru biciclete de calitate mai buna pe masura ce piata se educa si se maturizeaza. Pe de alta parte, insusi piata europeana a intrat intr-un nou ciclu de crestere accelerata sustinuta de dezvoltari urbane de neimaginat in Romania si de obiective de a interzice circulatia masinilor in centrul oraselor in urmatorii 10 ani – vezi exemplul tarilor nordice”, afirma Andrei Botescu.

Pe lista de prioritati se afla si dezvoltarea retelei nationale de francize Pegas, compania intentionand sa atinga un numar de cel putin 100 de magazine.

Eduard Carol Novak: ,,Am...
Citeste si: Povestea lui Novak, devenit antreprenor pentru a se autofinanta

O tendinta care s-a facut simtita anul trecut si care va continua si in 2017 consta in cererea de biciclete fat-bike – cele cu roata groasa de 4 inch. „Aceste biciclete sunt foarte bune pentru toate terenurile inclusiv zapada si nisip. Noi am fost pe faza, am anticipat bine si deja avem o gama de modele de acest tip”, adauga Botescu.

Pe aceasta piata principalii concurenti sunt Biciclop, Mos Ion Roata, dar si lanturi mari de magazine precum Hervis, Intersport sau Decathlon. Competitia vine insa si din tari precum Bulgaria, Ungaria sau Polonia, respectiv din partea jucatorilor mari din companiile multinationale listate la burse mari.

Tinmar lanseaza Fundatia...
Citeste si: Tinmar a lansat o fundatie, prin care va dezvolta orasele viitorului