Unilact Transilvania, producatorul lactatelor De la Ferma, prezent pe piata locala din anul 1994, si-a majorat afacerile in 2016 cu aproape 20%, pana la 16,9 milioane lei. Anul acesta, Marius Bicu, cel care conduce business-ul de mai bine de 12 ani, a pregatit noi investitii in ferma si un rebranding al marcii De la Ferma, care va „inghiti” un buget important.

Marius Bicu este de peste 12 ani manging partener al companiei Unilact Transilvania, afacere de familie fondata in 1994 de tatal sau. Afacerea s-a nascut in locul unui vechi CAP din localitatea Unirea, judetul Alba, care avea initial functia de depozit. Acolo au fost puse pe picioare o ferma, o fabrica de branzeturi, un depozit logistic si 3 branduri: Unilact, Pachet de Acasa si De la Ferma.

Marius s-a implicat in acest business in 2004, cand tatal sau i-a cerut suportul pentru un proiect de accesare a fondurilor europene . Anterior, dupa ce a absolvit Facultatea de Automatica si Calculatoare din cadrul Politehnicii Cluj-Napoca, a demarat propria afacere in domeniul constructiilor.

„Anul trecut am simtit ca firma a trecut de la business de familie la afacere stabila. In prima parte a anului am construit un depozit logistic si un showroom la intrarea in ferma. Asa ca ne-am bucurat de un santier de cateva luni. In a doua parte a anului principala mea preocuparea a fost sistematizarea afacerii, o munca de intocmire a documentatiei lunga si plictisitoare in care i-am implicat pe toti colegii mei. Ce a fost mai greu a trecut, dar inca mai avem de procedurat multe. Este singura solutie care ne-a ajutat sa depasim provocarile operationale venite odata cu cresterea”, a povestit pentru wall-street.ro Marius Bicu.

In 2016 business-ul a crescut cu aproape 20%, la 16,9 milioane lei. Profitul brut s-a majorat si el cu aproximativ 20%. Pentru acest an, Bicu estimeaza un avans de 7-8% pentru afacerile Unilact Transilvania.

Planurile de dezvoltare cuprind pentru 2017 investitii in ferma si in animale. Anul trecut, efectivul de animale era de 1.000 de oi si 400 de bovine.

„In decembrie am cumparat primele 33 vaci <<frantuzesti>> si urmeaza sa repetam experienta in februarie pentru ca a fost un succes. (…) Ne dorim mult sa ne deschidem ferma cate clienti si vizitatori. In a doua parte a anului o sa deschidem showroom-ul pentru degustari si speram sa primim oaspeti intr-o atmosfera calda si prietenoasa De la Ferma”, spune Marius Bicu.

De regula bugetul de investitii reprezinta jumatate din profitul companiei. Spre exemplu, in 2016 Unilact a alocat 200.000 euro in achizitia de utilaje, pentru jumatatea acestui an bugetand „investitii considerabile in marketing”.

Pregatim rebrandingul De la Ferma, cu o gama restructurata, cu branzeturi noi. Vrem sa fim la raft cu toate noutatile in prima jumatate a anului. O sa lansam o gama completa de branza de burduf. Consider ca este o branza romaneasca deosebita de toate celelalte branzeturi si o sa o punem la raft in mai multe variante de gust si gramaje potrivite pentru consumul modern. De asemenea, dezvoltam o nisa din HoReCa, pentru profesionisti in patiserie. Am experimentat si crescut impreuna cu Panemar in Cluj si a fost o experienta pe care ne dorim sa o multiplicam si cu alti parteneri. Este un domeniu in care clientii apreciaza constanta in calitate si sunt dispusi sa plateasca pentru asta”, detaliaza Marius Bicu.

In acest moment, fabrica Unilact Transilvania poate produce aproximativ 700 de tone de branza pe an.

„Anul trecut am avut perioade in care am accelerat la maxim si am mers cateva luni la 98% din capacitate. Am planificat o marire de capacitate semnificativa in 2018. In 2017 o sa schimbam doar cateva utilaje astfel incat sa optimizam fluxul de productie. Capacitatea fiind limitata am hotarat sa ne specializam doar pe cateva feluri de branzeturi romanesti. Am crescut mult productia de branza de burduf. Fata de 2015 am produs mai mult cu 60%. Branza telemea cu lapte de capra si-a dublat vanzarile in ultimii 2 ani”, completeaza Bicu.

In privinta exporturilor, principalele piete de desfacere sunt Italia, Spania, Anglia si Belgia. Compania exporta aproape 50% din productie.

„Am crescut mult in Anglia si Germania in acest an. Tot in aceste doua tari credem ca se mai poate creste si in 2017. 50%-50% este ideal pentru noi. Vrem sa crestem 7-8% in 2017 si in Romania, si la export”, adauga Bicu.

Acesta se asteapta la o concurenta serioasa in piata de materie prima, in contextul achizitiilor Albalact si Covalact de catre francezii de la Lactalis.

„Suntem pozitionati geografic intre fabricile lor si daca decid sa cumpere lapte centralizat o sa ii simtim „aproape”. Avem o colaborare cu 15 fermieri din zona de aproximativ 10 ani, avem o ferma buna si o colaborare exemplara cu Cooperativa de fermieri Somes Ariesul. Nu ne facem griji in ceea ce priveste aprovizionare cu materie prima de calitate buna. Cred ca la raft nu o sa fie schimbari majore in primul semestru”, mai spune Marius Bicu.

Omul de afaceri isi doreste predictibilitate pentru mediul de business romanesc. „Nu ne plac surprizele de la miezul noptii, vrem sa ne facem linistiti planurile”, conchide Marius Bicu.

Multinationalele precum Lactalis, Danone, FrieslandCampina si Olympus au ajuns sa controleze mai bine de 50% din piata locala a produselor lactate, o industrie estimata la 800 de milioane de euro anual si care, in 2016, a inregistrat din nou cresteri. Impreuna, aceste companii au peste 2.000 de angajati si afaceri care depaseau, la nivelul lui 2015, valoarea de 2 miliarde de lei, potrivit datelor furnizate de RisCo.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Succese »


Setari Cookie-uri