De la problemele care au existat pana acum in piata de asigurari RCA, inclusiv falimente, s-au desprins multe alte consecinte care au dus la scaderea increderii consumatorului in sistemul de asigurari. Aceasta lipsa de incredere constituie principala problema cu care se confrunta piata de asigurari in prezent, inclusiv brokerii de asigurari. Este un cerc vicios. Chiar daca vrei sa vinzi si alte clase de asigurari, pentru a iti diversifica portofoliul, nu cumpara insa clientii. Ramane astfel sa ne lupta in continuare cu RCA-ul, care creeaza in continuare probleme, apreciaza Bogdan Andriescu, presedintele Uniunii Nationale a Societatilor de Intermediere si Consultanta in Asigurari din Romania (UNSICAR).

Trebuie recastigata increderea consumatorului de asigurari, poate printr-o alta abordare. Este dificil, totusi, pentru ca RCA-ul constituie aproape 60% din piata totala de asigurari. Este un procent extraordinar de prost. Dar, nu deoarece se vand multe asigurari RCA, ca volum, ci pentru ca celalalte clase de asigurari sunt putine in comparatie. Nu stiu sa existe in nici o alta tara un asemenea raport. Din aceasta cauza nici brokerii de asigurare nu isi pot diversifica protofoliul, astfel incat sa incerce sa isi majoreze cota de piata pe alte segmente de asigurari, in conditiile in care RCA-ul constituie singurul motor de crestere in piata de asigurari", arata Bogdan Andriescu (foto).

In opinia sa, conditiile actuale de scadere a veniturilor, ca urmare a plafonarii tarifelor RCA, vor avea drept consecinta contractarea in continuare a pietei de intermediari in asigurari, atat ca cifra de afaceri cat si din punct de vedere al numarului de jucatori, prin fuziuni si achizitii sau chiar prin iesiri din piata.

"Piata de brokeraj in asigurari se va ma contracta si in 2017 din cauza plafonarii tarifelor si scaderii comisioanelor comparativ cu 2016, iar principala provocare va fi IDD (Directiva privind Distributia in Asigurari - n.r.), mai precis modul in care va fi implementata in legislatia din Romania", spune Bogdan Andriescu. Directiva privind Distributia in Asigurari (IDD - Insurance Distribution Directive) a intrat in vigoare la finalul lunii februarie 2016, iar statele membre ale Uniunii Europene au la dispozitie o perioada de doi ani pentru transpunerea acestei directive in legislatiile nationale, respectiv pana in februarie 2018.

"Contractia va avea loc din cauza scaderii efective a incasarilor. Bineiteles, vor mai fi si iesiri de companii de brokeraj. Recent chiar ASF a anuntat printr-un comunicat de presa ca a ridicat licenta unor sapte brokeri de asigurare. In ceea ce priveste IDD, depinde cum va fi implementata in legislatia romaneasca. Daca ramane varianta tradusa asa cum este in engleza, piata de brokeraj in asigurari este pregatita. Daca i se va aduce un aport romanesc, s-ar putea sa nu fie pregatita", spune Bogdan Andriescu.

Citeste si:
RCA și incendii, în topul despăgubirilor plătite de Omniasig în 2019
Topul despăgubirilor plătite...

Despre lupta continua cu scaderea comisioanelor la RCA ...

"Scaderea comisioanelor reprezinta o tendinta mai veche cu care ne-am confruntat si in ultimii ani destul de serios. Fostul CSA a plafonat la un moment dat la 15% comisioanele RCA si la acel moment ne-am dus in Instanta. Pana la urma, CSA-ul a renuntat la plafonare. Recent si ASF a incercat sa limiteze comisionul la 10% si, de asemenea, am avut discutii cu ei si au renuntat. Dar, acum cu plafonarea tarifelor RCA s-a ajuns intr-o alta extrema. Nici asiguratorii nu ar fi vrut sa ofere un comision de 1-2% sau 0,1% daca nu ar fi existat aceasta plafonare. Acesta nu constituie un comision care sa sustina disributia de produse de asigurare. Nu te ajuta sa acoperi nici cheltuielile fixe", apreciaza Bogdan Andrieccu.

In opinia sa, "plafonarea tarifelor RCA are si o latura extrem de paguboasa, in general, pentru faptul ca acea categorie de clienti care creeaza daune multe din accidente de circulatie, asa cum sunt unii transportatori, plateste la fel precum cei care nu fac. In fond, rolul asigurarii este sa educe comportamentul in trafic. Acum, insa, toti platesc la fel", conchide seful UNSICAR.


Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Succese »



Citește și
Seful Knight Frank pe Europa: 2018 ar putea aduce un val de investitori in piata locala
Setari Cookie-uri