Producatorul american de camere de actiune GoPro a anuntat recent deschiderea unui birou de dezvoltare locala la Bucuresti, urmand sa angajeze, in prima faza, circa 100 de IT-isti. Am discutat cu Joe Bentley, vice presedintele departamentului de inginerie la nivel mondial despre decizia de a intra in Romania, dar si prioritatile si provocarile la care se asteapta pe piata locala.

De ce Romania?

L-am intrebat pe Bentley care au fost cei mai importanti trei factori pe care i-a luat in considerare atunci cand a decis intrarea pe piata locala.

Unul dintre motive? „Potrivirea de talent si cultura. Bucuresti reprezinta una dintre pietele de inovatie digitala cu cea mai rapida dezvoltare, cu talent pe masura. Este plin de cunoscatori de tehnologie, de intreprinzatori si de investitori. GoPro este o companie unica si are o cultura unica; am simtit ca spiritul orasului si oamenii lui se potrivesc cel mai bine cu cultura noastra globala, in Silicon Valley si mai departe”, compara managerul GoPro, companie care a generat in 2015 venituri de peste 1,6 miliarde de dolari.

Un al doilea motiv atinge zona de business, vice presedintele departamentului de inginerie considerand ca aceasta miscare este „o afacere buna”.

„Decizia de a extinde activitatile de inginerie software ale GoPro la Bucuresti se aliniaza cu principalele noastre prioritati pentru 2017: consolidarea executiei si administrarea costurilor”.

Nu in ultimul rand, companii traditionale precum Microsoft, IBM, Adobe, Intel, Oracle, Bitdefender, EA Games si Ubisoft „deschid calea pentru dezvoltarea infloritoare a inginerilor, a companiilor de tip start-up si a spiritului de antreprenoriat, iar GoPro doreste sa faca parte tocmai din acest mix”, mai spune Joe Bentley.

Principalul scop al companiei in Romania?

„Pentru inceput, angajam ingineri care sa lucreze la website si la platforma noastra de comert electronic / magazinul electronic, GoPro.com. Speram sa ne extindem si in alte domenii de inginerie pe masura ce se formeaza echipa”, puncteaza Bentley.

Vice presedintele producatorului de action cams nu poate comenta in ceea ce priveste previziunile de vanzari ale companiei in Romania, oferind insa cateva statistici recente referitoare la vanzarile din trimestrul patru in zona EMEA.

„In trimestrul 4 al anului 2016, venitul pe zona EMEA a crescut cu 64% de la 168 milioane $, iar venitul din zona APAC (Asia-Pacific) s-a dublat, ajungand la aproape 99 milioane $. Hero5 Black este camera cu cea mai buna performanta dintotdeauna in Europa, iar cota unitara a GoPro in categoria de imaging digital in Europa a crescut cu 90 de puncte de baza de la an la an si cu 170 de puncte de baza de la trimestru la trimestru, pana la 12,2%”, subliniaza vice presedintele departamentului de inginerie.

Cum incearca sa atraga specialisti software si sa ii (si) retina in GoPro

Cererea de dezvoltatori software pe piata din Romania este (mult mai) mare fata de oferta, lucru care ar putea pune bete in roate dezvoltarii rapide a GoPro in Bucuresti. L-am intrebat pe Bentley ce strategii are pentru a atrage oameni, in numar destul de mare si destul de rapid, si, mai important, sa limiteze traficul de personal.

Raspunsul a fost pe jumatate bazat pe puterea brandului, pe jumatate bazat pe cateva beneficii practice pe care le ofera angajatorul.

„GoPro este una din cele mai iubite marci din lume, iar noi venim mereu cu inovatii ce depasesc domeniul camerelor: drone si realitate virtuala, ca sa mentionam doar cateva dintre ele. Produse fantastice, plus o cultura distractiva fac din GoPro un loc minunat in care sa lucrezi”, considera vice presedintele departamentului de inginerie.

Toti salariatii primesc, in cadrul programului „Live it. Eat it. Love it.” doua ore dedicate in timpul saptamanii „pentru ca angajatii sa isi cultive pasiunile si sa surprinda momentele unice cu GoPro-urile proprii”. Totodata, acestia vor primi propriul lor GoPro si, bineinteles, „salariu competitiv”.

Practic, beneficiile pe care le primesc angajatii din SUA ai GoPro, se vor regasi si in Romania.

Compania nu cauta exclusiv oameni cu ani de experienta, urmand sa ia in considerare toti candidatii calificati.

Ce ar schimba la intreaga industrie foto-video?

Il intreb pe Bentley ce ar schimba, daca ar putea, atat la intreaga industrie foto-video, dar si la GoPro si, fara sa ezite, raspunde: „As simplifica procesul de editare video si as scoate continutul foto si video de pe cardurile SD si l-as transfera pe telefoanele mobile – astea sunt cele doua lucruri majore. Aplicatiile noastre Quik (de editare rapida) si Capture au simplificat ambele procese pentru consumator. Vrem sa le facem si mai cursive”, puncteaza el.

In ceea ce priveste gama GoPro, el spune ca, „de fapt, tocmai am facut o mare schimbare. „Recent am modernizat si am simplificat gama de camere si am eliminat trei camere HERO de intrare. Acum comercializam doar HERO Session, HERO5 Session si HERO 5 Black. Le numim ofertele ”bun, mai bun si cel mai bun”, spune el.

In viitor, peste 3-5 ani, camerele vor fi, considera el, „accesoriile supreme ale telefoanelor mobile si vor oferi o singura experienta, cursiva, de la captura la partajare. „Vor fi mai multe camere de realitate virtuala pe piata de consum”, completeaza el.

Managerul adminte ca industria de software si de camere video „evolueaza cu viteza luminii! Camerele devin din ce in ce mai usor de folosit, mai conectate, mai rapide, mai mici si mai durabile. Editarea software devine mai cursiva. GoPro actualizeaza periodic elementele de hardware si firmware – si ne actualizam frecvent software-ul si aplicatiile”, incheie el.

Sursa foto principala: Shutterstock - Boiarkina Marina

In ce conditii ai lucra la GoPro? Cum vezi viitorul camerelor de actiune? Te incurajam sa comentezi.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Succese »


Setari Cookie-uri