Peter Mueller, cel care in perioada 2005-2008 a condus business-ul Mondelez in Romania, ocupa incepand cu luna ianuarie a acestui an pozitia de CEO al producatorului de ciocolata Heidi. Ambitia sa este de a transforma brandul intr-unul “cu adevarat” international, mizand pe apetitul in crestere pentru produse premium.

Bancher la baza, Peter Muller a intrat in industria bunurilor de larg consum lucrand pentru Kraft (actualul Mondelez). Cu piata din Romania a intrat in contact prima oara in momentul achizitiei Poiana de catre Mondelez. In perioada 2005-2008 a condus business-ul din Romania. Din Mondelez “s-a mutat” la Jacobs “pentru a crea o provocare in piata si pentru a construi numarul 2 din piata de cafea”.

“Placerea mea profesionala este ca cresc oameni, branduri si afaceri. Imi place sa interactionez cu oamenii, fara ei sunt ca o floare fara apa. Imi place sa cresc si afaceri si consider pietele emergente ca fiind oportunitati. Imi place sa invat lucruri noi. La Jacobs eram responsabil pentru un business de un miliard de euro. Locuiam in Amsterdam insa coordam piete precum Asia sau Australia. Am decis apoi sa iau o pauza si m-am plimbat prin Australia. Apoi am decis sa accept oferta Heidi si am fost convins datorita povestei din spatele business-ului si de ritmul de crestere al companiei, de doua cifre”, a spus Peter Mueller intr-un interviu acordat wall-street.ro.

Ambitia sa este sa transforme compania intr-un jucator international important. In prezent, produsele Heidi, realizate in fabrica din comuna Pantelimon, ajung in 60 de piete, printre care cele mai importante sunt Germania sau Austria. Recent, firma elvetiana Heidi Chocolat Group AG a achizitionat Schwermer Dietrich Stiehl GmbH, un renumit producator german de praline premium si martipan Königsberger, amplasat in Bad Wörishofen.

Citeste si:
Tot mai puțini români au încredere în Uniunea Europeană
Tot mai puțini români au...

“Sunt cativa piloni pentru a face din Heidi un brand international: sa crestem business-ul din Romania, cred ca exista multe oportunitati aici, daca suntem puternici aici vom fi la fel la nivel international. Suntem in 60 de piete, nu vom mai pune steaguri in alte piete noi, vrem sa devenim mai mari si sustenabili in pietele deja existente. Apoi ne concentram pe dezvoltarea brandului. Traim intr-o lume stresanta, tehnologizata, ne trezim dimineata si ne uitam la telefon imediat, vrem sa le aratam oamenilor partea frumoasa a vietii. Ciocolata poate face oamenii sa vada perspectiva pozitiva a lucrurilor”, puncteaza Mueller.

Focusul va fi pe piete precum Germania sau Austria, dar interes exista si pentru tari precum Polonia sau Ungaria. In plus, compania se uita si la “piete mai sofisticate” precum Marea Britanie.

“Mai uit la magnitudinea pietei, la momentul din piata, cat de repede creste piata si care sunt marginile pe care le poti genera pentru actionari. Conteaza mult design-ul unui produs si spiritul practic. Competitia din piata joaca un rol important in momentul alegerii unei piete. In prezent exporturile reprezinta 55% din business. Vrem sa crestem ambele business-uri, sic el local sic el al exporturilor, cu doua cifre. Exporturile vor creste treptat, cu timpul cred ca vor ajunge spre 70-75%”, afirma Peter Mueller.

Citeste si:
Industria ciocolatei, afectata de cresterea preturilor la alunele...
Industria ciocolatei,...

Intrebat cat de dificil este pentru un brand romanesc sa se extinda in afara tarii, Mueller sustine ca exista o problema de branding, insa “lucrurile se construiesc treptat”.

“Cand te uiti la pietele din Vest este mai dificil pentru un brand romanesc sa intre. Avem o problema de branding insa lucrurile se construiesc treptat. In fiecare tara ai jucatori locali, insa depinde si de cum te adresezi consumatorilor, asta inseamna investitii in publicitate si in interactiunea cu clientii. Nu compar Heidi cu Ferrari insa cata reclama TV vezi in cazul unui astfel de brand. Nu trebuie sa apari neaparat pe TV ca brand premium. Cred in marketingul digital si nu vorbesc doar de Facebook, mergem mai in profunzime. Executia in magazin este foarte importanta, este vorba de cum prezinti un brand in locul unde consumatorul alege. Trebuie sa fii in mintea lui. E vorba de o cumparatura de impuls, trebuie sa fii vazut si sa fii atractiv”, explica Mueller.

O alta componenta importanta in aceasta ecuatie de crestere a companiei este resursa umana, mai spune Peter Mueller. In prezent, Heidi are 450 de angajati, dintre care 300-320 in activitatile de productie.

“Pentru a creste compania trebuie sa investesti in oameni, trebuie sa aduci oameni noi, tineri, in companie. Daca vrei sa te compari cu cei mai buni intr-o piata internationala trebuie sa ai de partea ta cei mai buni oameni. In partea de vanzari, marketing, fluctuatia este aproape de zero. In productie avem o provocare: situatia din piata nu permite intotdeauna sa gasesti calitatea si disponibilitatea fortei de munca. Vin din domeniul bancar, unde, atunci cand acorzi un imprumut intrebarea este cum validezi persoana din fata ta: abilitatea sa de a plati acel credit si in al doilea rand dorinta de a-l plati. Acelasi lucru se intampla si in piata muncii. E dificil de recrutat pentru ca uneori abilitatile nu sunt acolo, pentru ca nu au mai ramas multi producatori de ciocolata pe plan local, insa e nevoie si de deschiderea angajatilor de a invata, e vorba de mentalitate. Avem 9-10 microbuze care aduc oamenii de la distante de cativa km de Bucuresti”, declara CEO-ul Heidi Chocolat.

Citeste si:
Seful Knight Frank pe Europa: 2018 ar putea aduce un val de...
Seful Knight Frank pe Europa:...

Daca anul trecut cifra de afaceri a companiei a fost de circa 95 de milioane de lei, pentru 2017 planurile vizeaza depasirea pragului de 100 mil. lei.

“Avem un program pe 5 ani in care vorbim de investitii de circa 40 de milioane de lei. A inceput in urma cu 2 ani, in ultimii 2 ani am cheltuit 14-15 milioane de lei. Acum construim portofoliul viitorului si ce inovatii vom aduce in piata. Ne vom concentra pe ciocolata neagra, pe figurine, atat pentru Romania, dar in special pentru pietele internationale, editii limitate, praline si noi tablete. Vom importa din Germania praline, de la compania achizitionata”, spune Peter Mueller.

Potrivit acestuia, consumul anual de ciocolata se mentine la un nivel redus in Romania, de 1,5-2 kg per capita, valoare care se afla in crestere, insa intr-un ritm mai lent. Valoarea medie per achizitie este de 50 de lei.

“In RomaniaCraciunul este important in vanzari, la fel si Pastele. Mai putin Halloween. Tabletele sunt foarte cautate. Vanzarile de ciocolata cu lapte sunt cele mai mari, creste si ponderea produselor din ciocolata neagra”, adauga Mueller.

Acesta a vorbit si de competitia din partea marcilor private in piata de ciocolata din Romania, precizand ca ponderea acestor produse este de aproximativ 17%, in usoara scadere.

“Ce am observant in pietele in care am lucrat este o cota de piata intre 10 si 20% pentru marci private. Chiar si retailerii si-au dat seama ca alocarea unui spatiu mai mare la raft pentru marcile private nu inseamna neaparat vanzari mai mari”, conchide Peter Mueller.

Sursa foto: Mircea Dragos Photography

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:

Setari Cookie-uri