Farmec, cel mai mare jucator local din industria de cosmetice din Romania, isi propune pentru acest an depasirea pragului de afaceri de 200 milioane lei pe fondul lansarilor de noi produse si a extinderii retelei de magazine, atat la nivel national, cat si in cele 30 de tari in care brandurile companiei sunt prezente, a declarat intr-un interviu acordat wall-street.ro Mircea Turdean, director general Farmec.

In 2016 producatorul de cosmetice din Cluj-Napoca a inregistrat o crestere a cifrei de afaceri de 14%, ajungand la nivelul de 196,8 mil. lei, iar pentru 2017 compania isi propune un avans de 10%.

„In acest sens, intentionam sa ne extindem reteaua de magazine de brand locale cu noi spatii comerciale si sa stabilim relatiile de colaborare cu partenerii externi, pentru a definitiva proiectul de francizare a magazinelor de brand din afara tarii. La nivel de produs, acest an va fi insotit de modernizarea gamei Farmec si de lansarea de noi produse si game, unele din categorii pe care, in acest moment, nu activam”, a punctat Mircea Turdean.

Bugetul de investitii alocat pentru anul acesta este de 12,3 milioane de lei, o mare parte din suma fiind directionata catre dotarea laboratoarelor de cercetare ale companiei si retehnologizarea sectiilor de productie. Totodata, bugetul va fi alocat si dezvoltarii retelei de magazine de brand.

„Anul trecut am deschis primele magazine Gerovital, care spre deosebire de magazinele Farmec, sunt toate amplasate in mari centre comerciale, cu trafic intens si multi vizitatori. In Bucuresti, de exemplu, cosul de cumparaturi in aceste magazine are o valoare medie mai mare fata de cea la nivel national. Dar avem succes si cu celelalte magazine, amplasate toate in zone foarte bune. De exemplu, magazinul din Brasov este situat chiar in Piata Sfatului si faptul ca avem un vad bun se reflecta bineinteles si in vanzari”, explica Mircea Turdean.

La nivel international, compania este prezenta in circa 30 de tari, avand totodata sapte magazine de brand deschise alaturi de parteneri.

„In primul rand, dorim sa ne extindem reteaua de magazine in cele aproximativ 30 de tari in care avem deja prezenta si, in al doilea rand, sa ne orientam si catre piete de desfacere neexplorate inca. In prezent, specialistii nostri se ocupa de analiza pietelor externe si a interesului manifestat in aceste zone. Ne axam atat pe tari unde exista comunitati mari de romani, cum ar fi Italia sau Spania, cat si pe tari unde Gerovital este un brand recunoscut si considerat mult deasupra unor marci produse de giganti globali”, mai spune Turdean.

Cea mai dificila piata?

Competitia stransa si prezenta a zeci de branduri autohtone fac ca piata din Polonia sa devina o adevarata provocare pentru cei care vor sa se afirme pe teritoriul polonez. Pentru a cuceri aceasta piata este nevoie de eforturi deosebite, investitii foarte mari in studii de piata si activitati de marketing, explica Mircea Turdean.

„De asemenea, in China ne confruntam cu o piata extrem de activa si competitiva, iar ca sa te afirmi pe piata locala este nevoie sa te pozitionezi din start drept un brand de incredere si de calitate, sa ii oferi consumatorului chinez siguranta ca produsele tale sunt cele mai bune. O alta zona sensibila este si Orientul Mijlociu, care, din cauza instabilitatii politice si a confruntarilor ideologice nu este cea mai profitabila in ultimii ani din punct de vedere economic. Cu toate acestea, fiecare incercare de a patrunde pe pietele straine a fost o buna lectie din care am invatat sa ne readaptam si sa ne reorientam directiile, pentru ca in final sa atingem rezultatele dorite”, a mai spus Turdean.

Vanzari cu 25% mai mari in online

Totodata, compania se va concentra pe dezvoltarea magazinului online, ale carui vanzari au crescut anul trecut cu 25% fata de 2015, cand acestea au atins pragul de un milion de euro. Cele mai solicitate produse au fost cremele de fata, fiolele si serurile antirid.

„Valoarea medie a cosului de cumparaturi a fost de 150 de lei, la o medie lunara de peste 4.000 de clienti. In acest an, ne dorim sa crestem si in aceasta privinta, in special datorita activitatilor de marketing demarate. Raportat la istoricul cumparaturilor, sunt elaborate diverse tactici promotionale si de fidelizare a clientilor, cum ar fi ofertele fulger de 15 ore din fiecare miercuri, promotii saptamanale de discounturi etc. De asemenea, vizitatorilor online le sunt oferite sfaturi si asistenta personalizata in conformitate cu tipurile de ten. Daca ne referim la magazinele de brand la nivel national, valoarea medie a cosului este de 50 de lei, iar in cazul magazinelor Gerovital din Bucuresti, suma urca pana la 80 de lei”, a detaliat Mircea Turdean.

Farmec are in prezent peste 700 de angajati. De asemenea, compania are sapte depozite in cele mai importante orase din tara, o flota formata din 130 de autoturisme, 44 de autovehicule comerciale si 11 tiruri.

Industria de cosmetice, o piata de 5,5 mld. lei

Industria de cosmetice din Romania a cunoscut in ultimii ani o crestere semnificativa in valoare, de la 4,2 miliarde de lei in 2009 la 5,5 miliarde de lei anul trecut pe fondul optimismului consumatorilor, generat de masuri de ordin fiscal.

Potrivit datelor statistice, in industria de cosmetice activeaza circa 2.000 de companii, cu peste 11.000 de angajati, in productie, comertul cu ridicata si amanuntul al produselor cosmetice si de parfumerie.

„Analiza datelor financiare arata ca, in ultimii 7 ani, firmele de cosmetice si parfumerie au insistat pe optimizarea afacerilor, dovada ca profitabilitatea sectorului a crescut de la 207 milioane lei in 2009 la 258 milioane lei in 2015, cu un ascendent puternic in 2016”, considera expertii KeysFin.

Potrivit acestora, piata romaneasca inca nu si-a atins potentialul maxim, daca este sa raportam la pietele dezvoltate. In Romania, potrivit unor statistici realizate de jucatorii din domeniu, consumul de produse cosmetice si de parfumerie este de aprox. 40 de euro/anual/persoana, in conditiile in care in Franta este de 4-5 ori mai mare.

Potrivit datelor financiare analizate de KeysFin, in acest sector economic trendul este dat in primul rand de importatori si de lanturile de magazine specializate dezvoltate de multinationale. Si producatorii autohtoni au avansat semnificativ in ultimii ani, profitand de noile tendinte eco, de interesul tot mai mare al romanilor pentru produse naturale, de calitate.

Intr-un clasament al celor mai mari producatori de cosmetice din piata locala, realizat pe baza datelor RisCo, Farmec Cluj-Napoca este lider pe acest segment, cu afaceri de aproape 44 milioane de euro anul trecut. Pe pozitia secunda se afla fabrica Procter&Gamble din Urlati, judetul Prahova, unde gigantul american produce sampoane si balsamuri pentru par. Cifra de afaceri pentru 2015 s-a situat in jurul valorii de 30 milioane de euro. Clasamentul este completat de Papillon Laboratoires Cosmetiques, producatorul Loncolor, cu afaceri de circa 9 mil. euro.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Succese »


Setari Cookie-uri