Primul interviu al sefei Procter&Gamble Romania la un an de la preluarea mandatului: ce prioritati are managerul care conduce business-ul local de aproape 300 de mil. euro al gigantului american

A inceput sa lucreze in cadrul P&G in 1996 ca assistant brand manager pentru marca Pampers in Rusia. Din iulie 2016 Elena Kudryashova ocupa pozitia de vicepresedinte Europa de Sud-Est, conducand si afacerile de circa 300 de milioane de euro ale gigantului american in Romania. Din aceasta postura a detaliat pentru wall-street.ro care sunt prioritatile companiei pentru acest an in primul interviu acordat presei de business.

„Cand lucrezi la P&G, cea mai mare provocare este faptul ca primesti responsabilitati chiar din prima zi si iti formezi foarte repede o vedere de ansamblu asupra companiei. De exemplu, una din primele cerinte ale functiei a fost sa invat totul foarte repede, de la intelegerea profilului consumatorului prin intermediul cercetarii, la organizarea de sampling-uri, pregatirea design-ului pentru noi ambalaje si organizarea prezentarilor de produs pentru echipele de vanzari. De-a lungul urmatorilor ani, am invatat sa lucrez cu diverse echipe, in vederea gestionarii dificultatilor si evaluarii riscurilor, pentru a obtine rezultate foarte bune”, isi incepe interviul Elena Kudryashova, cea care inainte de a se alatura gigantului american a lucrat ca editor la o revista stiintifica si in vanzari, in industria auto.

Ulterior, pe masura ce responsabilitatile au crescut, a detinut diverse functii pe pietele din Europa si SUA, lucrand pentru marci precum Always, Pampers, Pantene, Gillette si Olay. In 2012, a preluat pozitia de country manager pentru P&G Israel si, incepand din iulie 2016, este vicepresedinte pentru Europa de Sud-Est.

„Este o experienta fascinanta si provocatoare sa lucrezi, in momentul de fata, in industria bunurilor de larg consum si in construirea de branduri. In ultimii 180 de ani, P&G a urmarit consumatorul si evolutiile tehnologice pe parcursul diferitelor perioade istorice, de la primul anunt publicitar aparut in revista Cosmopolitan in 1896, la emisiuni radio de divertisment sponsorizate, in 1932, pana la primele reclame TV din 1939. Generatia noastra are posibilitatea de a duce mai departe aceasta traditie si de a fi in prima linie a revolutiei digitale care are loc in prezent. Misiunea noastra este de a continua sa deservim consumatorul, care are acum o perspectiva globala, detine controlul si este mai exigent decat oricand, se simte mai puternic la fiecare pas prin intermediul tehnologiei, pastrandu-si specificul local. Daca exista un lucru pe care mi l-as dori foarte mult, acesta ar fi o viteza chiar mai mare, sunt foarte dornica sa avansam si sa imbunatatim totul cat mai repede posibil”, a detaliat executivul P&G.

Analizand pietele pe care le-a gestionat pana acum, Elena Kudryashova sustine ca fiecare are provocarile sale, legate sau determinate de mediul extern, cum ar fi criza din Rusia de la finalul anilor ’90 sau provocarile financiare din ultimul deceniu ale unor tari precum Irlanda, Grecia sau Cipru.

Citeste si:
retailTalks - Sustenabilitate în pandemie: Miercuri, 24 martie, de...
retailTalks - Sustenabilitate...

Referindu-se la Romania, Elena Kudryashova crede ca perspectivele sunt „foarte incurajatoare”, in conditiile in care cresterea PIB este una dintre cele mai mari din Europa, consumul privat de retail a crescut cu 13,5% in 2016 si isi va continua trendul ascendent si in 2017, in timp ce somajul a scazut, atingand cel mai mic nivel, de 5,4%, din 1994 si pana acum.

„Acesta reprezinta un mediu foarte atractiv pentru investitii, asa cum este cazul si pentru compania noastra, care a ales Romania pentru a fi sediul central al operatiunilor P&G din sud-estul Europei, care cuprinde zece piete si care deserveste peste 66 milioane de consumatori”, puncteaza Kudryashova.

Cu toate acestea, consumul de produse din mai multe categorii este inca mult sub media europeana, „ceea ce indica faptul ca exista loc de mai bine”, crede executivul P&G.

„Consumatorii dezvolta noi obiceiuri si nevoi diferite. Pe masura ce trec prin diferitele etape ale vietii, acestia sunt interesati sa-si imbunatateasca si mai mult viata de zi cu zi si doresc sa investeasca mai mult, de exemplu in produse pentru casa sau de ingrijire personala. Nu exista nicio indoiala ca promovarea este importanta. Aceasta poate crea entuziasm pentru cumparator, atrage atentia si indeamna pe cineva sa incerce un nou produs. (…) Pretul este important, dar nu este singurul factor in ecuatia valorii, intrucat beneficiul de care se bucura consumatorul prin alegerea unui produs joaca un rol la fel de important ca si pretul. Acest lucru poate fi legat de comoditate, rezultate performante sau avantaje ecologice”, explica Elena Kudryashova.

Citeste si:
Leadership în era COVID-19. Cum gestionează managerii echipele de...
Leadership în era COVID-19....

Aceasta considera ca, in viitor, comertul va fi unul de tip „multi-format”, magazinele mari coexistand cu magazinele de proximitate. Totodata, vor exista magazine si canale specializate, cum ar fi farmacii, magazine de ingrijire personala, magazine pentru copii.

„Romania nu va fi cu nimic diferita in urmarirea acestor tendinte globale in anii care vor veni. Putem deja observa comertul consolidandu-se in special in orasele mari, magazinele mai mici cu vizitare frecventa care raman un canal foarte important, expansiunea retail-ului, determinata de deschiderea mai multor magazine, precum si aparitia sau consolidarea unor canale cum ar fi farmaciile sau comertul electronic”, adauga Elena Kudryashova.

Daca in 2013 retailul modern insemna pe plan local o retea de 1.061 de magazine, anul trecut numarul acestor magazine a crescut pana la 1.755. La polul opus insa, retailul traditional a pierdut aproape 8.000 de locatii, ajungand in 2015 la 81.412 magazine. In afara formatelor mari de magazine (large grocery) a caror pondere a crescut anul trecut cu 3% pana la 18.088 de magazine, celelalte formate au bifat scaderi pe linie.

Astfel, potrivit unui studiu realizat de Nielsen, dinamica cea mai mare pe zona comertului modern revine supermarketurilor, numarul acestora crescand cu 11% pana la 1.148 magazine in 2015 comparativ cu 2014. A crescut si numarul discounterilor, cu 5%, pana la 373 de magazine, dar si a hypermarketurilor, cu 4%, pana la 184 de locatii.

Citeste si:
Seful Knight Frank pe Europa: 2018 ar putea aduce un val de...
Seful Knight Frank pe Europa:...

In schimb, in comertul traditional urmatoarele formate au inregistrat scaderi: magazine mici (-9%, 21.781 locatii) si magazine medii (-3%, 26.279 locatii). Situatia este si mai grava in cazul chioscurilor, numarul acestora scazand cu 16%, pana la 2.146 magazine.

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Succese »



Setari Cookie-uri