In ultimii ani, interesul romanilor pentru “a face autentic pasul spre antreprenoriat” a scazut in Romania, din cauza diverselor bariere, in special de ordin legislativ, pe care acestia le percep, crede Ioana Enache, cea care conduce de mai bine de cinci ani afacerile companiei de vanzari directe Amway in Romania, Bulgaria si Grecia.

“In Romania a scazut cumva in ultimii ani interesul romanilor de a face autentic pasul spre antreprenoriat si asta vine din diverse bariere pe care le percepi. De asemenea, se observa diferente foarte mari intre barbati si femei. Daca 25% din barbati sunt pregatiti sa inceapa un proiect antreprenorial chiar si maine daca au ideea, doar 17% dintre femei ar fi pregatite. Sunt foarte multe piedici administrative percepute. In cateva din tarile vestice exista formule foarte fluide de a avea un venit suplimentar, o taxare usoara fara sa iti faci o forma de PFA. Pana la liziera unui venit care nu este foarte mare exista o forma de taxare si atat. In Romania nu se intampla asa”, spune Ioana Enache.

In Romania Amway are in prezent 40.000 de reprezentanti, in timp ce in Bulgaria reteaua numara 15.000 de reprezentanti, iar in Grecia 25.000.

“Antreprenoriatul a dovedit in toate tarile vestice care sunt bazate pe economii inclusive antreprenoriale ca au mai multi oameni la buget, posibilitatea de a flexa timpul, aici este provocarea noastra sa promovam antreprenoriatul si in Romania. Daca ne referim la Grecia acolo provocarile sunt putin mai variate in sensul ca acolo exista o legislatie care inca baleaza, sunt modificari fiscale, focusul este acolo pe a flexibiliza orice. (…) Oamenii nu aleg acest tip de afacere prin prisma varstei, ci pe baza unui moment: atunci cand un tanar decide sa plece de acasa si decide sa aiba prima lui chirie, care vine la pachet cu plata gazelor, utilitati, moment in care isi da seama ca are nevoie de venituri suplimentare, de momentul in care isi intemeiaza o familie sau mamele care stau acasa cu copiii si vor sa fructifice timpul”, explica Enache.

Polii cei mai importanti pentru business-ul Amway in Romania sunt orase precum Bucuresti, Bacau, Iasi, Cluj, Constanta, Arad si Timisoara.

In 2016, potrivit estimarilor companiei, Amway a depasit pragul de 90 milioane lei, reprezentand o crestere de 15% fata de 2015. Pentru acest an, Ioana Enache vorbeste de un avans de o cifra.

“In Romania si Bulgaria am observant in ultimii ani o crestere a segmentului premium. Consumatorii sunt mult interesati de o calitate superioara a produselor, foarte interesati de wellness, si asta cumva cuprinde nu doar zona de a se hrani bine, ci se uita si la suplimente alimentare insa de o foarte buna calitate. La greci am observat ca din cauza situatiei financiare de acolo a scazut puterea de cumparare. Fata de Romania si Bulgaria unde valoarea medie a unei achizitii este in crestere, in Grecia aceasta a scazut in intervalul 2015-2016. In Romania a urcat de la 93 la 98 de dolari, in Bulgaria de la 73 la 98 de dolari, in timp ce in Grecia a coborat de la 240 la 212 dolari. E clar ca ei in continuare aleg produse de foarte buna calitate, insa limiteaza putin achizitia”, detaliaza Ioana Enache.

In topul celor mai populare produse raman cele de igiena personala si cele care tin de ingrijirea locuintei.

Planurile pentru acest an vizeaza lansarea de noi produse pe toate cele trei piete, in special pe zona de wellness. Un proiect special pentru Romania il constituie deschiderea primului centru de business al Amway din Europa de Est, pe Calea Victoriei din Bucuresti. Locatii asemanatoare se regasesc in Milano, Roma, Barcelona, Madrid si Londra. Inaugurarea este programata pana in iunie.

Industria de cosmetice din Romania a cunoscut in ultimii ani o crestere semnificativa in valoare, de la 4,2 miliarde de lei in 2009 la 5,5 miliarde de lei anul trecut pe fondul optimismului consumatorilor, generat de masuri de ordin fiscal.

Potrivit datelor statistice, in industria de cosmetice activeaza circa 2.000 de companii, cu peste 11.000 de angajati, in productie, comertul cu ridicata si amanuntul al produselor cosmetice si de parfumerie.

In Romania, potrivit unor statistici realizate de jucatorii din domeniu, consumul de produse cosmetice si de parfumerie este de aprox. 40 de euro/anual/persoana, in conditiile in care in Franta este de 4-5 ori mai mare.

Pe zona vanzarilor directe cei mai importanti jucatori, alaturi de Amway, sunt companii precum Avon si Oriflame.

Sursa foto: Kathrin Weiden

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Succese »


Setari Cookie-uri