Dupa un 2016 “peste asteptari” pentru business-ul Avon, care a marcat cresteri de doua cifre atat in Romania cat si in Republica Moldova, anul acesta va fi marcat de cateva tendinte importante printre care se numara si “razboiul preturilor”, o “batalie” pe care Razvan Diratian, cel care conduce de aproape noua ani afacerile gigantului american in vanzari directe, nu vrea sa o rateze.

Anul trecut, afacerile Avon, cel mai important jucator pe piata locala de cosmetice, s-au apropiat de 550 milioane de lei, cifra ce reprezinta o crestere de 10,6% fata de 2015. Avansul procentual a fost si mai mare in Republica Moldova, de 18,8%.

“2016 a fost un an peste asteptari. Am mers cu acel plan de activare optimist. A fost un efort deosebit in special in zona Republicii Moldova pe zona de marketing si brand. Am comunicat foarte mult pe online, suntem si pe TV, print-ul in Republica Moldova inca functioneaza. Online-ul este inca la inceput in Republica Moldova si suntem printre putinii jucatori activi in aceasta zona”, a spus pentru wall-street.ro Razvan Diratian.

In Republica Moldova, Avon lucreaza prin intermediul celor 12.000 de reprezentanti, in conditiile in care retailul “este mai putin dezvoltat, chiar si in Chisinau”.

“Avem o pozitie buna din punct de vedere al portofoliului de produse, puterea brandului si am incercat sa crestem cat mai mult. Avem o pozitionare buna din punct de vedere al preturilor. Am incercat sa livram mai repede din Bucuresti, am castigat cateva ore la livrare”, a mai punctat Diratian.

Spre comparatie, in Romania numarul reprezentantilor Avon a ajuns la 140.000. Cu toate acestea, Republica Moldova a reusit sa creasca de la 10.000 de reprezentanti anul trecut la cifra vehiculata mai sus in acest an.

“Moldova este o tara destul de dificila socio-economic-politic. Eu ii admir pe oamenii de acolo, sunt deschisi si puternici si care se adapteaza rapid. Potentialul este foarte mare pentru mai multe arii de business. E foarte important sa aiba stabilitate si confortul emotional ca lucrurile in jurul lor se intampla in mod normal si firesc”, crede Razvan Diratian.

Planurile pentru acest an urmeaza un scenariu la fel de ambitios, respectiv o crestere in linie cu piata locala de cosmetice, poate chiar peste acest nivel in Republica Moldova.

“Ne dorim o crestere mai puternica in zona produselor de machiaj, anul trecut a fost in jur de 8%, anul acesta ne asteptam sa fie mai mare, de asemenea produsele din zona personal care si hair care, respectiv pe zona de parfumuri, care reprezinta peste 40% din portofoliul nostru. Un plus poate sa vina din fashion&home”, detaliaza Diratian.

La capitolul provocari pentru 2017, seful Avon Romania si Republica Moldova vorbeste despre “o batalie foarte mare in zona de preturi, un focus puternic in zona de online pe canalul produselor cosmetice”, tendinte care au putut fi observate de la mijlocul anului 2016.

“Preconizez ca vom intra si noi pe un razboi al preturilor. Si nu in sensul rau, va fi o atentie mai mare si o competitie mai puternica pe aceasta zona. Este un trend apropiat de piata vestica, nu ar trebui sa ne sperie, are efecte benefice pentru consumatori. Anticipez ca toti competitorii vor investi in promovare si extinderea portofoliului de produse, lucru la care ne gandim si noi. Cresterea consumului se intampla prin adaugarea unor produse mai scumpe sau mai specializate. Si trendul digitalului cu un plus major pe mobile unde cred ca se vor intampla multe noutati”, mai spune Razvan Diratian.

In prezent, pe platforma online destinata reprezentantilor exista in jur de 800 de magazine, compania mizand in perioada urmatoare pe o imbunatatire a calitatii serviciilor si mai putin pe cresterea numarului acestora.

“Sunt trei ani de cand am lansat platforma. Cu cei 800 de reprezentanti reusim sa acoperim intreaga tara. Zona de est a Romaniei creste foarte bine. Avem o prezenta in zonele Cluj, Sibiu, Brasov, Timisoara, Bucuresti, Moldova. Muntenia functioneaza bine pentru noi. Ca pondere rural-urban ne-am pastrat ritmul de crestere, 45-55%”, explica Diratian.

Potrivit acestuia, valoarea medie per achizitie in Romania se situeaza in jurul valorii de 200 de lei, in timp ce in Republica Moldova aceasta este de circa 40 de dolari, marcata de forta de cumparare mai redusa.

“Valoarea medie per achizitie a fost in crestere anul trecut, la inceput de an am constatat o volatilitate, nu imi dau seama ce se intampla. E posibil sa fie si impactul minor al TVA, noi am scazut preturile la inceput de an, ma astept sa existe o crestere a valorii de consum. De altfel, cresterea valorii de piata o asteptam prin aceasta crestere a valorii de consum, este putin probabil sa mai crestem prin numarul de reprezentati. La nivel de clienti cresterea va fi marginala pentru ca, in cazul Romaniei, 7 din 10 femei cumpara produse Avon. Frecventa poate sa creasca”, adauga Razvan Diratian.

Un focus important exista si pe generatia Millenials, in cazul careia nu functioneaza “mai nimic din marketingul clasic sau comunicarea traditionala”.

“Dinamica comunicarii trebuie sa fie foarte mare, avem o campanie la 3 saptamani, mesajele trebuie sa fie si mai dese de atat. Nu urmaresc aproape deloc TV. In digital sunt in zona de gaming. Merg pe comunicare personalizata”, a detaliat Diratian.

Sursa foto: Mircea Dragos Photography

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Succese »


Setari Cookie-uri