Agricola Bacau, cel mai mare producator de carne de pui pe plan local, a inchis anul trecut trei din magazinele proprii pe fondul extinderii comertului modern, in formate mici, in cartiere. Grigore Horoi, presedintele companiei, a detaliat pentru wall-street.ro cum arata strategia pentru acest an pe zona retailului.

Agricola Magazine a inregistrat in primul trimestru o cifra de afaceri de 5,9 mil. lei, in scadere cu 12%, reteaua de magazine diminuandu-se in aceasta perioada cu trei unitati, ajungand astfel la 32 de magazine.

„Principala provocare este extinderea comertului modern, in formate mici, in cartiere. In anul 2016 am continuat efortul de optimizare privind structura sortimentatiei, serviciile atasate, rezultatele economice. Incepand cu acest an, lucram cu un consultant extern. Am renuntat la 3 locatii care nu aveau un vad comercial bun. Asta nu inseamna neaparat ca vom mai inchide locatii ci, in functie de oportunitati, chiar am mai putea deschide noi magazine, astfel incat volumele dezvoltate prin acest canal de vanzare sa se mentina si sa folosim acest important vector de imagine si in continuare”, a precizat Grigore Horoi, presedinte Agricola Bacau.

La finalul primului trimestru, divizia de retail a companiei avea 150 de angajati.

Potrivit unui studiu realizat de Nielsen, dinamica cea mai mare pe zona comertului modern revine supermarketurilor, numarul acestora crescand cu 11% pana la 1.148 magazine in 2015 comparativ cu 2014. A crescut si numarul discounterilor, cu 5%, pana la 373 de magazine, dar si a hypermarketurilor, cu 4%, pana la 184 de locatii.

In schimb, in comertul traditional urmatoarele formate au inregistrat scaderi: magazine mici (-9%, 21.781 locatii) si magazine medii (-3%, 26.279 locatii). Situatia este si mai grava in cazul chioscurilor, numarul acestora scazand cu 16%, pana la 2.146 magazine.

Investitii de sase milioane de euro

Agricola Bacau a inregistrat, dupa primele trei luni ale anului, o crestere a cifrei de afaceri de 2% fata de 2016, ajungand la circa 150,3 milioane lei, dupa ce a facut exit anul trecut din doua dintre fostele sale companii, Suinprod Siret si GA-Nutritie Animala. Pentru acest an Grigore Horoi anticipeaza o crestere a business-ului de circa 5% fata de 2016.

Bugetul de investitii la nivelul grupului este de aproximativ sase milioane de euro si vizeaza business-urile carne pasare, semipreparate, mezeluri si oua.

„Mediul de afaceri a evoluat mult in ultimii cinci ani, in special ca urmare a efortului facut de companii in ce priveste imbunatatirea performantelor operationale si a celor economice intr-un mediu concurential accentuat. Schimbarile legislative privind reducerea TVA, lupta anticoruptie s.a.m.d. au avut o contributie semnificativa la «curatarea» mediului economic de concurenta neloiala. Asistam la un proces de consolidare a industriilor in care operam, proces care se va accentua in anii urmatori”, afirma Horoi.

Acesta a mai subliniat faptul ca industria in care opereaza compania este una cu marje foarte mici, in acest context el punctand ca veniturile din salarii trebuie sa creasca in ciuda presiunii foarte mari pe firme.

“Un efort mare anul acesta a fost pentru companie majorarea salariului minim si alinierea celorlalte salarii. Incepand cu ultimul trimestru al acestui an, probabil industria nu va mai beneficia de compensatia pentru bunastarea pasarilor – un ajutor care se regaseste in prezent in pretul relativ scazut al carnii de pasare fata de pretul mediul din UE. In rest, provocarile sunt aproximativ aceleasi, an de an: evolutia preturilor la resurse, importurile la preturi foarte scazute ca urmare a evolutiilor geopolitice (vezi importurile de oua din 2017 din Polonia, s.a.)”, adauga Grigore Horoi.

Exporturi de 11,9 mil. euro

Potrivit presedintelui Agricola Bacau, valoarea totala a exporturilor a fost anul trecut de 11,9 mil. euro sau 8,15% din cifra de afaceri a grupului. Detaliat, Agricola International a exportat in 2016 4.616 tone de carne de pasare in valoare de 8,46 mil. euro, principalele piete de desfacere fiind Marea Britanie, Germania, Franta, Austria, Spania, Italia, Bulgaria, Malta si Ungaria.

Pe de alta parte, Salbac a exportat in acelasi interval 472 tone de salamuri si specialitati din carne, in valoare de 1,3 mil. euro, in tari precum Spania, Italia, Belgia, Marea Britanie, Olanda si Germania.

Europrod a exportat 592 tone de semipreparate si produse ready-meals in valoare de 2 mil. euro, in Franta, Marea Britanie, Danemarca, Irlanda si Malta.

De asemenea, din fabrica de oua au plecat 23 de tone de produse, catre tari precum Franta, Marea Britanie, Danemarca, Irlanda si Malta.

„Pentru anul acesta vizam aceleasi piete. Ponderile dupa primul trimestru al acestui an se mentin: la carnea de pasare ne concetram pe piata romaneasca in principal si vom mentine cele 10 procente la export. La salamuri si preparate din carne, dar si la semipreparate si produse ready-meals avem in continuare planuri de crestere a exporturilor, confirmate de rezultatele primului trimestru: s-a exportat 7% din productia Salbac, respectiv 30% din productia Europrod”, adauga Grigore Horoi.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Succese »


Setari Cookie-uri