Felix Patrascanu este unul dintre liderii cunoscuti din piata de curierat, si nu numai. Alaturi de colegii sai din management, a dus FAN pe primul loc in piata, reusind sa se adapteze in perioade nu tocmai usoare. Cine este, insa, omul din spatele business-ului, cat de mult ii place sa riste, ce rolemodel are si cum defineste el succesul, citeste in “interviul altfel” de mai jos.

Felix Patrascanu a infiintat in urma cu 16 ani FAN Courier, cea mai mare companie de curierat din Romania impreuna cu fratii Adrian Mihai si Neculai Mihai. In prezent, Felix ocupa functia de CEO al companiei care a generat in 2016 afaceri de circa 100 de milioane de euro.

Cat de ridicat este apetitul pentru risc al lui Felix

“Apetitul meu pentru risc in business si nu numai, variaza in functie de oamenii cu care ma asociez”, spune Felix Patrascanu.

“Aplecarea acestora pentru produsul sau serviciul in care urmeaza sa investesc, seriozitatea si inovatia sunt lucruri care conteaza foarte mult pentru mine. A, si sa nu uit de bunul simt! Risc oricand alaturi de astfel de oameni”.

Cine este “modelul” sau in business

Felix spune ca a avut sansa ca in viata sa de pana acum sa intalneasca oameni deosebiti, asadar nu poate spune ca are un singur “rolemodel”.

“Eu am o suma de atitudini si comportamente pe care le-am observat si studiat la mai multi oameni si pe care caut sa le transpun in propriul fel de a fi. Fac parte din asociatii de business care sunt foarte bogate in modele de oameni si atitudini de urmat. Urmaresc si citesc oameni de cultura, profesori, tarani din zone izolate ale tarii, oameni de business romani si straini care ma surprind placut de foarte multe ori. Ca sa dau un nume recent, am sa spun de Radu Georgescu – Gecad Venture, alaturi de care am petrecut o seara extraordinara”.

Ce factori motivatori functioneaza cel mai bine pentru angajati?

Oamenii te urmeaza si vor ramane langa tine daca le oferi siguranta si viziune pentru viitor, considera Felix Patrascanu.

“Numarul banilor face parte din aceasta siguranta, dar nu e de ajuns. Oamenii nu parasesc companii, ci parasesc oameni. Nu e un cliseu, e un adevar. Tine-i aproape si fa-i partasi la deciziile luate in companie. Vei afla lucruri care te vor ajuta foarte mult”, subliniaza si totodata sfatuieste Felix Patrascanu.

Cat timp poate functiona business-ul fara top 3 oameni din companie?

Felix Patrascanu zambeste si spune ca “aceasta este in acest moment marea noastra provocare”

“Firma trebuie sa functioneze si fara noi. Incurajarea oamenilor de a lua decizii, imputernicirea lor chiar cu riscul de a gresi uneori este esentiala. Pentru acest lucru insa este nevoie de pregatire intensa prin trainiguri cat mai aplicate, pe care am inceput sa le facem. Curiozitatea pentru nou si , nu in ultimul rand, cititul sunt lucruri pe care le promovam intens”.

Ce ar schimba in business daca forta de munca ar fi cu 50% mai ieftina, subit?

Este o intrebare care, recunoaste Felix, il intriga, mai ales avand in vedere ca una dintre principalele provocari ale FAN Courier in ultimii doi ani a fost LIPSA fortei de munca.

“Cred ca as avea angajatii platiti cu 25% peste nivelul pietei, iar restul l-as folosi pentru investitii in tehnologie si digitalizare”.

Ce decizie mica a luat compania in ultimele luni, dar a avut impact peste asteptari

“Am adus in companie 15 carti “Mentalitate deschisa”, o lucrare lansata de Institutul Arbinger, carte care a avut un impact foarte mare in organizatie. A trebuit sa comand inca 200 de exemplare ca sa o poata avea toti managerii. De ce? Nu va voi raspunde. Cititi-o”, spune, facandu cu ochiul, Felix Patrascanu.

Ce cuvant si-ar dori sa defineasca brandul FAN si cum defineste actionarul succesul

Asa cum Google este asociat, printr-un singur cuvant, cu “cautare”, il intreb pe Felix Patrascanu cu ce cuvant si-ar dori sa fie asociat FAN. Poate deloc imprevizibil, actionarul companiei spune “Rapiditate”.

“Cum definesc succesul? In decursul vietii poti avea orice iti doresti doar daca esti dispus sa platesti pretul corect!”, mai spune el.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Succese »


Setari Cookie-uri