O serie de companii din Romania au preluat un model de incentivare a managerilor din afara si le ofera sedinte de coaching pentru dezvoltarea personala si profesionala nu doar in timpul mandatelor, ci si la plecarea din organizatie. Iar investitiile nu sunt mici, depasind de multe ori 10.000 euro intr-un an de "antrenament", potrivit lui Mihai Stanescu, unul dintre cei mai cunoscuti specialisti in coaching din Romania.

Potrivit acestuia, inaintea concediilor de vara, activitatea specialistilor in coaching este una intensa, intrucat se incheie o serie de mandate ale sefilor din companii, iar acesta este un moment in care ei apeleaza la sedinte de coaching.

Companiile nu se uita la bani

Dintre acestia, o parte apeleaza din propria initiativa la serviciile unui coach si il platesc din buzunar, in timp ce unui procent important acest beneficiu ii este suportat din bugetul companiei.

"Unii dintre acesti manageri care termina mandate au incluse astfel de sedinte de coaching in pachetele de beneficii oferite de organizatii. Intalnirile dureaza in medie un an. Eu, de exemplu, ii iau cu sase luni inainte de a pleca din companie si lucram alte sase luni dupa. Este un beneficiu de top oferit de companie pentru managerii de top", a explicat Mihai Stanescu, seful RoCoach, prima companie care furnizeaza servicii exclusive de coaching de nivel premium in Romania.

Este o tendinta noua pentru Romania, acest beneficiu este oferit frecvent in Statele Unite ale Americii. Bugetele se ridica la 10.000-12.000 de euro

Citeste si:
Topul cerintelor angajatilor romani s-a schimbat radical
Topul cerintelor angajatilor...

- Mihai Stanescu, RoCoach -

Costurile companiei se justifica, de cele mai multe ori, pentru ca managerul respectiv chiar daca pleaca din firma, el ramane in grup, mergand sa lucreze in alta tara.

Ce obiective au managerii care apeleaza la coaching

Aflati pe final de mandat, cei mai multi dintre acestia isi doresc sa se dezvolte, sa urce in cariera si sa isi dea seama in ce alt punct de lucru sau in ce tara isi gasesc mai bine locul.

De asemenea, exista o categorie de manageri care tinteste antreprenoriatul si acesta este motivul pentru care apeleaza la coaching.

Citeste si:
In cautarea liderului perfect
In cautarea liderului perfect

"Sunt si cativa care vin la mine si imi spun ca isi doresc sa iasa din corporatii, sa devina antreprenori, insa sunt o multime de necunoscute la mijloc. De exemplu, intr-o companie mare au tot felul de instrumente de care nu sunt constienti, cum este asistenta personala. La coaching constientizeaza aceste nevoi (...) Am avut cateva zeci de astfel de clienti", a explicat Mihai Stanescu.

Piata locala de coaching se ridica, potrivit estimarilor lui Mihai Stanescu, la suma de cinci milioane de euro, iar o sedinta de coaching costa intre 150 si 250 de euro. Mihai Stanescu incaseaza intre 500 de euro si 2.500 de euro pe o sedinta de coaching, pretul variind in functie de obiectivul pe care si-l propune clientul.

RoCoach, firma de coaching pe care o conduce Mihai Stanescu, si in care tot el este singurul care livreaza sedinte de coaching, a incheiat anul 2016 cu o cifra de afaceri de circa 300.000 de euro.

Companiile multinationale din tara noastra aloca bugete anuale care variaza intre 30.000 de euro si 50.000 de euro programelor de coaching pentru manageri, in timp ce antreprenorii romani cheltuiesc intre 5.000 de euro si 20.000 de euro pe an.

Citeste si:
Cat de diferite sunt Generatiile X, Y, Z? Ce asteptari au de la job?
Cat de diferite sunt...

Foto: Ovidiu Udrescu


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Succese »



Citeste si
Leadership in zilele noastre: care sunt noile competente ale liderilor