Grupul italian de asigurari Generali a anuntat inca de anul trecut ca intentioneaza sa iasa pana in 2018, prin intermediul unei vanzari de active care sa genereze pana la un miliard de euro, din 13 piete de profil, din intreaga lume, mai putin profitabile si cu potential redus de dezvoltare si, de asemenea, sa urmareasca reducerea costurilor operationale cu 200 milioane de euro prin restructurarea activitatilor din pietele mature. Informatia cu privire la decizia Generali a pus un semn de intrebare si cu privire la viitorul subsidiarei din Romania a grupului de asigurari, in conditiile in care Generali Romania se afla in prezent pe pozitia a saptea in piata de profil din tara noastra, dupa volumul subscrierilor in 2016 (143 milioane de euro), la 24 de ani de prezenta pe piata locala. Philippe Donnet, CEO Generali Group a declarat insa pentru wall-street.ro ca "nu s-a pus in niciodata in discutie exit-ul din Romania".

"De ce sa iesim din Europa Centrala si de Est si implicit din Romania? Increderea noastra in aceasta regiune este una foarte ridicata, in conditiile unei dinamici economice sustenabile, care a fost vizibila si s-a dezvoltat tot mai mult in ultimii ani, spre deosebire de tarile din Asia sau America Latina. Aceasta, combinata cu gradul de asigurare redus al populatiei pe care il observam in majoritatea tarilor din Europa Centrala si de Est ofera perspectiva unui foarte mare potential. In piata de asigurari din Romania, intr-adevar, ne aflam pe pozitia a 7-a din punct de vedere al subscrierilor, dar aici vor exista cu siguranta forte multe schimbari", a declarat Philippe Donnet (foto), in cadrul unei conferinte sustinute la Venetia pe aceasta tema.

Volumul total de prime brute subscrise de Generali Romania in anul 2016 a sporit substantial, cu 32,5% fata de anul anterior de referinta, pana la 642,79 milioane lei (143 milioane de euro). Cea mai mare crestere a fost raportata pe segmentul RCA, unde numarul contractelor s-a triplat. In acelasi timp, profitul net a fost de aproape 68 milioane lei, nivel similar celui din 2015. Segmentul asigurarilor generale a consemnat o dezvoltare considerabila, subscrierile totalizand 573,7 milioane lei, in urcare cu 38,4% fata de anul 2015 si sustinuta, in principal, de clasa asigurarilor obligatorii de raspundere civila auto (RCA), unde, pe fondul cresterii de peste trei ori a numarului de contracte, primele brute subscrise au urcat la 205,5 milioane lei in 2016. Cota de piata detinuta de Generali Romania pe linia RCA a atins 5,1%.

Evolutia viitoare a companiei Generali din Romania pe segmentul RCA va depinde insa de impactul pe care il va avea pe termen lung noua Lege RCA, de competitia libera si potentialul de dezvoltare, potrivit lui Philippe Donnet.

"Cu siguranta nu cred in limitarea tarifelor sau a cheltuielilor, ci in piata libera. Cred ca cel mai bun mod de a reglementa preturile este dat de competitie si piata libera. Orice alta initiativa, implicit prin intermediul Statului, nu functioneaza. Preturile ajung sa fie ridicate daca frecventa daunelor si a pierderilor este prea mare si exista prea multa frauda. Aceasta a fost realitatea si in Italia la un moment, iar decizia autoritatilor de a limita cresterea tarifelor nu a functionat. Piata asigurarilor din Italia a gasit solutia, prin amplasarea unor dispozitive telematice pe fiecare masina, iar aceasta reprezinta si o solutie pentru a schimba in mod pozitiv comportamentul soferilor a volan. La final, frecventa daunelor, costurile acestora si frauda au scazut si ca urmare si pretul a urmat acelasi trend. Poate ca aceasta reprezinta solutia si pentru Romania", a spus seful Generali, pentru Wall-Street.ro

Aflat la aceeasi discutie cu jurnalistii, Luciano Cirina, CEO in cadrul Generali pe regiunea Europei Centrale si de Est, a declarat ca "asiguratorul va analiza impactul plafonarii cheltuielilor de achizitie si administrare la 25% prin noua Lege RCA si va decide daca va tinti o majorare a cotei de piata sau nu. "Nu este obligatoriu pentru Generali sa subscrie RCA in Romania; daca nu este sustenabil, vom inchide linia de business", a spus Luciano Cirina.

Grupul italian vrea sa atraga cel putin un miliard de euro pana in 2018 din vanzarea activelor de pe pietele mai putin profitabile, in cadrul unui program anuntat incaă de anul trecut, prin care vizeaza reducerea costurilor operationale si reorganizarea activitatilor. CEO-ul Generali, Philippe Donnet nu a indicat care vor fi tarile vizate de exit, dar pana acum au parut informatii in presa cu privire la vanzarea operatiunilor din Guatemala, Columbia, Ecuador, Panama si Lichtenstein, dar ar fi vizate si alte state din America Latina sau regiunea Benelux. Cel mai mare asigurator din Italia urmareste, in acelasi timp, reducerea costurilor operationale cu 200 milioane de euro prin restructurarea activitatilor din pietele mature, concomitent cu noi investitii pe pietele aflate in crestere. Generali detine subsidiare in prezent peste 60 de tari.

Philippe Donnet: Preferam sa fim puternici in putine tari, decat mai slabi in prea multe

"Avem in plan sase initiative in ceea ce priveste strategia grupului Generali, dintre care trei vizeaza imbunatatirea activitatilor operationale si profitabilitatea pe termen scurt a business-ului companiilor membre, iar celelalte trei au ca scop crearea de valoare pe termen lung. Primele trei initative sunt destinate imbunatatirii activitatii operationale: cea dintai tinteste optimizarea amprentei internationale, ceea ce inseamna mai precis ca preferam sa fim mai puternici in mai putine tari, decat mai slabi in prea multe. In prezent, grupul Generali este activ in peste 60 de tari din intreaga lume, dar in 13 dintre acestea in care suntem prea mici, nu avem potential de crestere si dezvoltare pentru a atinge o dimensiune critica. Aceste companii reprezinta, de altfel, doar 4% din intreg business-ul grupului si zero procente in ceea ce priveste rezultatul net", a declarat Philippe Donnet.

El a adaugat ca a doua initiativa pe temen scurt vizeaza rationalizarea activitatilor operationale printr-o reducere a costurilor nominale din pietele mature de pana la 200 de milioane de euro pana la sfarsitul lui 2018. "De altfel, ne aflam cu un pas inainte din moment ce in 2016 am redus deja costurile nominale cu 70 de milioane de euro in pietele mature in care Generali activeaza. De asemenea, a treia strategie pe termen scurt este de a intari capabilitatile tehnice, prin imbunatatirea ratei combinate".

In ceea ce priveste strategia pe termen lung, cele trei initiative vizeaza "imbunatatirea activitatii de de asset management, echilibrarea protofoliului de asigurari prin concentrarea, de exemplu, pe produsele cu componenta de investitie si care dispun de o capitalizare ridicata, de sanatate sau proprietati astfel incat se sporeasca si diversificiarea veniturilor la nivel de grup, imbunatatirea inovatiei pentru distribuitori si clienti - si retentia acestora – si intarirea imaginii brandului Generali in special in Europa Centrala si de Est", a mai spus seful Generali pentru wall-street.ro.

Citeste si:

    Generali Romania se situeaza pe locul 7 intre asiguratorii locali conform volumului total de prime brute subscrise in 2016 si face parte din grupul italian Generali. Independent din 1881, grupul este unul dintre cei mai mari asiguratori din lume si activeaza in peste 60 de tari, avand un volum total de prime ce a depasit 70 miliarde euro in 2016. Cu cei peste 74.000 de angajati si 55 de milioane de clienti, grupul ocupa o pozitie de lider pe pietele vest-europene si un loc tot mai important pe pietele din Europa Centrala si de Est si din Asia.

    Abonează-te pe

    Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

    Despre autor
    Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

    Te-ar putea interesa și:



    Mai multe articole din secțiunea Succese »


    Setari Cookie-uri