Business-urile de peste Prut fac afaceri de peste 35 mil. lei din bomboane, placinte, cafea si shaorma. Doar doua au bifat si profit

Tot mai multi afaceristi de peste Prut au ales in ultimii ani Romania pentru a-si dezvolta afacerile, fie ca vorbim de retail, HoReCa sau productie. La Placinte, Bucuria, Tucano Coffee sau Star Kebab sunt doar cateva din numele care au pariat pe tara noastra pentru extindere. 2016 insa a venit cu pierderi pentru majoritatea companiilor analizate, arata datele furnizate de Ministerul Finantelor.

Dintre afacerile analizate, doar doua au bifat anul trecut profit, restul inregistrand pierderi. Astfel, primul brand moldovenesc ajuns in Romania – bomboanele Bucuria – a incheiat anul trecut cu afaceri de aproape 2 milioane de lei, in usoara scadere. In schimb, Tuta Prima Invest, compania care opereaza local acest brand de dulciuri, a inregistrat un profit de 292.922 lei.

Sursa foto: Shutterstock

Producatorul de dulciuri Bucuria, un brand legendar, a fost infiintat in Republica Moldova in urma cu peste 70 de ani, ajungand cel mai mare fabricant de bomboane, napolitane si jeleuri din piata de peste Prut. In Romania, brandul a fost adus in 2012 de antreprenorii Victor Tasca si Sergiu Tuhari si este comercializat in prezent in mai multe statii de metrou din Capitala, dar si galerii comerciale. La finalul anului trecut, compania avea un numar mediu de 15 angajati.

Citeste si:
Un centru comercial își amână deschiderea din cauza pandemiei de...
Un centru comercial își amână...

Un alt business care a incheiat anul trecut cu profit este Tucano Coffee, un concept de cafenele care are ca principal competitor Starbucks, lansat pe piata din Romania in 2014, dupa ce initial a fost dezvoltat in Chisinau. Ruslan Cojocaru, antreprenorul din spatele afacerii Tucano Coffee, a dus acest brand pana in Emiratele Arabe. La momentul actual, lantul numara locatii in Bucuresti, Brasov, Arad, Timisoara, Cuj-Napoca. Anul trecut, Tucano Coffee a inregistrat afaceri de 3,17 mil. lei, in crestere fata de cifrele din 2015, de 2,19 mil. lei. Totodata, afacerea a intrat in 2016 pe profit – 300.698 lei – fata de pierderile de 249.548 lei din 2015.

Sursa foto: Tucano Coffee

La polul opus se afla insa business-ul La Placinte, lansat in urma cu trei ani de antreprenorul Andrei Tranga. Daca cifra de afaceri a companiei care opereaza brandul La Placinte a crescut anul trecut la 27,7 milioane lei, in schimb afacerea a trecut pe pierdere – 1,5 milioane lei – fata de profit in 2015 (2,25 milioane lei).

Citeste si:
Afacerea socială Atelier Merci va produce 4.000 de combinezoane...
Afacerea socială Atelier...

Sursa foto: La Placinte, Facebook

Dupa deschiderea primului restaurant pe bulevardul Dacia, in 2013, au urmat alte zece inaugurari sub brandul La Placinte si doua pizzerii sub marca Andy’s Pizza. La finalul anului trecut, compania avea un numar mediu de 280 de angajati.

Totodata, lantul de restaurante Star Kebab, prezent pe piata basarabeana de peste sase ani, a inregistrat anul trecut afaceri de 208.368 lei si pierderi de 335.509 lei, acesta fiind si primul an in care au fost raportate date financiare la Ministerul de Finante. Compania a inaugurat in luna mai si prima locatie, in zona Cotroceni din Capitala, dupa ce, in luna februarie, a introdus serviciul de livrare la domiciliu.

Citeste si:
Orban cheamă HoReCa la discuții pentru a pregăti deschiderea...
Orban invită reprezentații...


Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Succese »



Setari Cookie-uri