Programul Rabla este perceput de romani ca un discount de 1.450 de euro la cumpararea unui autoturism nou, considera Cristian Milea, country director Opel Romania, dupa ce partenerii i-au spus ca SUV-uri de volum cu echipari de top sau masini premium noi sunt cumparate in acest fel.

"Programul Rabla induce artificial piata. Oamenii il percep ca pe un discount, romanii cumpara prin Rabla si masini premium. Programul a pornit in timpul crizei pentru a sprijini industria romaneasca, brandul Dacia, iar acum si-a pierdut utilitatea. Chiar si brandurile de volum vand SUV-uri cu dotari de top, nu echipari ieftine de intrare in gama, iar clientul prefera sa astepte cateva luni pana demareaza programul doar pentru a beneficia de discountul de 1.450 de euro", a declarat pentru wall-street.ro Cristian Milea.

Managerul spune ca s-a creat o dependenta de acest program si ca totul este artificial.

Managerul considera ca importatorii de masini noi ar fi vandut mult mai mult fara debusee de tipul masinilor second-hand de 10.000 euro aduse din strainatate, care ar fi putut fi masini noi Dacia, sau fara programul Rabla.

Retail jobs

"Mi-as dori ca lucrurile sa se intoarca la normalitate. Daca vrea una dintre marci sa faca o promotie pentru ca are nevoie de un client pentru modele de intrare in gama poate sa faca lucrul asta, dar de ce sa il faca toti si sa cream asteptare. Nu s-a aprobat bugetul Rabla, stam in primele luni ale anului si ne uitam dupa un client persoana fizica care nu vine niciodata la tine, el asteapta", a mai spus Cristian Milea.

Cristian Milea se asteapta ca piata auto anul acesta sa aiba o crestere in jur de 15%.

Modele noi Opel

Opel a lansat in iunie noua generatie a modelului Insignia, adresat in special flotelor, pentru care se asteapta anul acesta la vanzari de 150-180 de unitati. Anul viitor, vanzarile modelului Insignia ar putea fi de 800-900 de unitati.

Doua modele noi de SUV-uri Opel vor fi lansate anul acesta. In a doua jumatate a anului va fi disponibil in showroom-urile din Romania modelul Opel Crossland, iar in toamna modelul Grandland. Amandoua sunt fabricate pe platforme comune cu PSA.

Citeste si:
Piaţa auto din România a avut cea mai mare creştere din Europa şi...
Piaţa auto din România a avut...

Pentru modelul Opel Crossland, seful Opel Romania se asteapta ca ajunga pe locul 5 in segment, vanzarile fiind mult mai bune decat pentru SUV-ul Antara din trecut.

Investitii in retea

Dupa ce dealerul Opel AutoErebus a relocat anul acesta centrul auto din zona Titulescu, din Bucuresti, in strada Parcului, langa bulevardul Expozitiei, in cea de-a doua jumatate a anului reteau Opel va adauga inca un showroom la cele 33 de locatii, in orasul Targu Mures.

Piata auto a inregistrat, in primele cinci luni din 2017, o crestere de 18% comparativ cu aceeasi perioada din 2016, cifra in interiorul careia autoturismele au o crestere de 22%.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Succese »


Setari Cookie-uri