Amazon, companie fondata de Jeff Bezos, detine o felie de 43% din vanzarile online din SUA. Singura piata de retail unde aceasta companie nu avea o prezenta semnificativa era industria alimentara, evaluata la 800 de miliarde de dolari. Pana luna aceasta. Acum, cele 431 de magazine amplasate strategic si cei 91.000 de angajati ai Whole Foods apartin Amazon.

Daca luam in considerare reactia pietelor financiare la tranzactia evaluata la 22 mld. dolari putem afirma ca reprezinta o batalie pierduta pentru retaileri precum Target, Kroger, Costco sau Walmart, ale caror actiuni au scazut cu pana la 6% in ziua anuntului privind tranzactia dintre cei doi giganti.

Aceasta achizitie va avea un impact major asupra peisajului din retail. USA Today afirma ca tranzactia „schimba modul in care facem cumparaturi pentru totdeauna”.

Ce inseamna pentru industria de retail? Intr-un singur cuvant: presiune. Marjele de profit in aceasta industrie sunt mici, iar Amazon va avea capacitatea de a-si maximiza profitul pe baza lantului de distributie.

Amazon a introdus o noua notiune asupra a ceea ce inseamna valoare, eficienta, confort, usurinta pentru categorii de produse precum carti, electronice si electrocasnice. Insa cheia sta in serviciile oferite clientilor, capitol la care Amazon exceleaza. Compania a demonstrat ca serviciile oferite clientilor si infrastructura optima pentru livrarea produselor sunt la fel de importante precum produsele in sine. Aceasta achizitie va directiona industria spre un nou nivel in ceea ce priveste serviciile, unde viteza de livrare, vizibilitatea, confortul si transparenta pe intregul lant de distributie devin elemente-cheie.

Ce pot face retailerii in acest context? Cumparaturile online de alimente sunt asteptate sa creasca de pana la cinci ori in urmatorii zece ani. Consumatorii americani vor cheltui pana la 100 de miliarde de dolari pe mancare pana in 2025, potrivit unui raport al Nielsen si Food Marketing Institute.

Cu toate acestea, nu vorbim de o situatie care se aplica doar in cazul supermarketurilor. Fie ca vorbim de restaurante sau retaileri de moda, cu totii se afla in fata acelorasi provocari si sunt constienti ca trebuie sa isi eficientizeze lantul de distributie. Retailerii vor trebuie sa aiba o viteza de reactie mai mare si nu pot face asta cu o infrastructura invechita.

Ce ne rezerva viitorul? Orice afacere, indiferent de dimensiunea ei, are un plan strategic bine definit. Insa, peisajul in care evolueaza sa schimba in mod constant, retailul fizic si cel online trebuind sa conlucreze pentru a-si servi clientii. Cu siguranta, logistica va juca un rol cheie pentru viitorul fiecarui retailer. In acest context, Amazon isi foloseste „buzunarele generoase” pentru a investi si pentru a inova in infrastructura si distributie – de la o linie aeriana cargo pana la masini autonome si drone.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Succese »


Setari Cookie-uri