Dupa ce a investit sapte milioane de euro in una dintre cele mai rapide linii de imbuteliere a dozelor in fabrica din Timisoara, Coca-Cola HBC are in plan o noua investitie, de 13 milioane de euro, programata pentru anul viitor, a afirmat Jaak Mikkel, CEO-ul companiei.

“Avem in plan noi investitii, vor fi cu siguranta anul viitor si nu vor fi in Timisoara. Ne uitam la celelalte facilitate de productie pe care le avem, sunt multe locuri frumoase in Romania”, a punctat Jaak Mikkel.

Coca-Cola mai are in Romania alte doua facilitati de productie, la Ploiesti si Poiana Negrii.

La Timisoara, proiectul a fost inceput in noiembrie 2016 si a fost finalizat in luna mai din acest an. Noua linie de imbuteliere are o capacitate de 2 milioane de doze pe zi sau 1.500 de doze pe minut. Linia deserveste atat piata locala, cat si tarile vecine Romaniei.

In fabrica Coca-Cola din Timisoara sunt imbuteliate branduri precum Coca Cola, Fanta, Sprite, Schwepps, Nestea si Joy (marca de sucuri destinate pietei din Serbia).

Citeste si:
Modul simplu prin care te feresti de recrutarea gresita a unui manager
Sefu-i sef: iata cum te...

“Ne asteptam ca la anul exporturile sa depaseasca 10% din fabrica din Timisoara. De aici mai exportam Nestea si Joy. Ne uitam la tarile din regiune. Investitia este estimata sa fie recuperata in 3-4 ani”, a mai spus Mikkel.

Unitatea de productie din Timisoara a fost deschisa in 1995 si are peste 200 de angajati. Noua investitie a presupus crearea a 13 noi locuri de munca.

Potrivit CEO-ului Coca-Cola HBC Romania, piata bauturilor racoritoare isi va mentine ritmul de crestere pana la finalul anului pe fondul apetitului pentru consum al romanilor.

“Primele sase luni au fost pe crestere. Anul acesta a fost interesant in Romania, am avut si luni bune, dar si luni rele, depinde foarte mult de conditiile meteo. Ianuarie a fost foarte jos, aprilie a fost slab. Cresterea va continua, consumul este pozitiv, oamenii consuma mai mult. Ambele categorii cresc, categoria bauturilor carbonatate creste pe tot parcursul anului, in cazul apelor cresterea e mai mare in perioadele calde”, a explicat Jaak Mikkel.

Citeste si:
Cum te scapa doi tineri de grija angajatilor neperformanti
Ei te scapa de grija...

Coca Cola a intrat in piata romaneasca la inceputul anilor ‘90, iar anul trecut a atins cel mai mare nivel al business-ului. Afacerile companiei au depasit 2,2 miliarde de lei, in crestere cu 9% fata de anul precedent, cu un profit de 279 de milioane de lei. Coca-Cola HBC a avut anul trecut vanzari de peste 950 de milioane de litri (167 mil. de navete), in crestere cu 9% fata de anul precedent, conform celui mai recent raport al companiei. Cresterea din Romania a fost a doua cea mai mare din cele peste 20 de tari unde activeaza gigantul Coca-Cola HBC, un business de 6,2 miliarde de euro anual.


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Succese »



Citeste si
Interviu cu seful Nielsen Romania: ce soarta vor avea magazinele din mediul rural