Anul trecut, producatorul francez Lactalis a realizat doua dintre cele mai importante tranzactii din FMCG-ul romanesc: a cumparat liderul pietei de lactate, Albalact, iar ulterior s-a reorientat catre un alt jucator important din piata, Covalact. Cele doua tranzactii, de peste 115 milioane de euro, i-au asigurat gigantului francez pozitia de lider pe piata romaneasca, cu un business de 184 milioane de euro, in conditiile in care piata totala este estimata la peste 800 milioane euro.

Compania franceza, fondata in 1933 si detinuta de familia Besnier, a intrat pe piata romaneasca in 2008, cand a achizitionat de la omul de afaceri Jean Valvis compania romaneasca LaDorna pentru o suma estimata la 80-90 milioane euro. De atunci, miscarile strategice ale producatorului francez au inclinat spre cucerirea pietei romanesti, de unde si tranzactiile majore efectuate anul trecut.

Vrei sa citesti articolul complet?

Aboneaza-te la Wall-Street!

Prin abonamentul Wall-Street devii parte a comunitatii de afaceri de top din Romania. Toate informatiile noastre sunt create pentru a te ajuta sa fii mai bun in activitatea ta zilnica.

Aboneaza-te! Am deja cont